logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.10.10 - 9 éve
ARTudásmenedzsment

Snapchat a vállalati képzések világában

  Napjainkban a technológiai megoldások hihetetlenül gyorsan változnak. Nagyobb szoftverek esetén nem ritka, hogy mire a megvásárolt termék ténylegesen bevezetésre kerül egy vállalat életébe, addigra a választott meg

snapchat-1360003_960_720

 

Napjainkban a technológiai megoldások hihetetlenül gyorsan változnak.

Nagyobb szoftverek esetén nem ritka, hogy mire a megvásárolt termék ténylegesen bevezetésre kerül egy vállalat életébe, addigra a választott megoldás szinte már elavultnak tekinthető. A vállalatok világához mérten a változás sebessége az általános felhasználók körében még ennél is sokkal gyorsabb.

Vajon miért érdekes mindez a vállalatok számára?  

Elsősorban az Y generáció miatt, hiszen ők az új technológiai megoldások legfőbb fogyasztói, akik a dolgozók jelentős hányadát teszik ki. Sőt mi több, 2025-ig ez az arány még tovább, egészen 75%-ig növekszik majd. Tehát hamarosan ez a generáció lesz a vállalati képzések fő célcsoportja, ami mellett egy képzésszervező sem mehet el szó nélkül.

Ezek a tanulók amellett, hogy a technológia hozzáértő felhasználói, ahhoz is hozzá vannak szokva, hogy kedvük szerint választják meg a használni kívánt technológiát, elérhető eszközöket.

Cikkünkben a Snapchat-et, egy sokak által kedvelt, a vállalati képzések világába is kiválóan integrálható alkalmazást vesszük szemügyre. Azoknak, akik esetleg nem használták még az alkalmazást, röviden hat pontban lehetne összefoglalni, hogy mi adja a felhasználói élmény lényegét:

Rövid, lényegre törő tartalom

Amikor azt mondjuk, hogy rövid, akkor valóban rövidre is gondolunk. Egy Snap átlagosan 10 másodperc. Azonban könnyedén összefűzhető belőlük egy rövid történet, ami már jól használható a képzések világában is.

Vizuális megjelenítés 

A Snapek általában mobil készülékkel készített videók vagy fényképek.

Se nem megszerkesztett, se nem tökéletes 

Az alkalmazás nem támogatja a szerkeszthetőséget, tehát nem a tökéletességről szól. A hangsúly sokkal inkább az átadni kívánt üzenet tartalmasságán van, tehát alapkövetelmény a lényegre törő tartalom.

Állandó értesítések 

Minden egyes új üzenetről értesítést kap a felhasználó.

Megfelelés a felhasználók igényeinek

Az így kapott üzeneteket akkor tekintheti meg a felhasználó, amikor a leginkább megfelelő neki.

Csevegő barátok 

Lényeges elem a felhasználók közötti interakció is, ami talán sosem volt még ilyen gyors és egyszerű.

Joggal vetődik fel tehát a kérdés, hogy mindez milyen hatással lehet a vállalati képzések világára?

A két legfőbb változás a tanulók technológiával szembeni elvárásaiban, valamint a kézbesített tartalom átalakulásában ragadható meg. Nézzünk meg néhány mindenki számára hasznosítható tippet:

Készítsünk rövidebb tartalmakat! Törjük a tananyagot mikroleckékké, ahogyan egy korábbi cikkünkben leírtuk.

Használjunk videókat! A videók készítésében szintén új távlatokat nyit a mobil eszközök elérhetősége, sőt még kimagasló szerkesztői tudásra sincs szükség.

Alkalmazkodjunk a tanulók igényeihez! Az y generáció tanulásra éhes. Miért is ne akarnánk akkor megfelelni ennek az igénynek?

Összességében elmondható, hogy mindenképp érdemes figyelni a körülöttünk zajló változásokat, feljegyzéseket készíteni és elgondolkodni azon, hogy az LMS-en túl is lehet élet a vállalati képzések világában.ú

forrás: (https://elearningindustry.com/snapchat-changing-corporate-learning)

Címkék:
e-learning online tanulás tipp y generáció
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság tanulás profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu