logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2017.03.03 - 8 éve
ARTudásmenedzsment

Hozz létre win-win helyzetet!

A kifordított tantermi modellt egyre több oktatási intézmény alkalmazza, hiszen valós választ ad napjaink gyermekeinek helyzetére, akik folyamatosan az online térben mozognak. A kifordított tanterem egy win-win helyzet a tanárok

Successful entrepreneurs on the top of a stairs Free Vector

A kifordított tantermi modellt egyre több oktatási intézmény alkalmazza, hiszen valós választ ad napjaink gyermekeinek helyzetére, akik folyamatosan az online térben mozognak.

A kifordított tanterem egy win-win helyzet a tanároknak és a diákoknak egyaránt. Íme, a módszer 8 előnye, ami minden tanulási környezetben hasznos lehet.

Hozz létre win-win helyzetet: Milyen előnyei vannak a kifordított tanteremnek?

Érdekes, hogy a jelen dolgai néha milyen erősen benne ragadnak a múltban. Vegyük például az osztálytermek esetét. A hely, ahol az iskolás gyerekek az idejük nagy részét töltik azért, hogy eredményes polgárok legyenek abban a világban, ami az iparosodás óta alakult ki, és a folyamatos kapcsolattartás jellemzi.

Jelölések és fehér tábla váltotta fel a krétát és a fekete táblát, a berendezés kényelmesebb és szebb lett, és talán már minden osztályteremben van kivetítő. De a hozzáállás ugyanaz, mint mindig is volt.

A tanárnak meghatározott helye van – általában a terem elején, a tábla előtt -, aki használja a jelöléseket, a táblát, kivetítőt és egyéb eszközöket, hogy megtartsa az órát. Mialatt a tanulók – akik a tanterem adott részén ülnek, takaros és rendezett sorokban meghatározott távolságra egymástól – látszólagos figyelemmel, elkészítik a házi feladatukat, és később visszaadják az új információ nagy részét a standardizált tesztekben.

Ideális helyzetben a tanár körbe sétál a teremben, miközben interaktív feladatokat csinálnak a gyerekek. De sajnos az osztálytermi idő nagy részét az tölti ki, hogy a gyerekek fenntartsák a figyelmüket és koncentráljanak a tanár magyarázatára.

Az eredmények alapján ez a nevelés nem mindenkinek megfelelő.

A jó hír az, hogy mindez elkezdett megváltozni. Íme, a 8 előnye a kifordított tantermi gyakorlatnak.

Köszönhetően egy maréknyi újítónak, akiket igazán érdekelnek a tanulók és az ő sikereik – a kifordított osztályterem már nem csak egy teória, hanem egyre több és több oktatási intézményben elterjedő gyakorlat.

Hogyan is néz ki a kifordított tanterem? Gyakorlatilag nagyon hasonló egy normál osztályteremhez. Azonban ahelyett, hogy a diákok az iskolában passzív figyelemmel hallgatnák az információkat és aztán otthon gyakorolnák az új ismereteket házi feladat formájában – a gyerekek ebben az esetben otthon figyelik meg és tanulják meg a leckét, még mielőtt az iskolába mennének, és az iskolában töltött időt arra fordítják, hogy begyakorolják a tanult ismereteket. Ahelyett, hogy a tanár megmondaná a gyerekeknek, hogy mit, hogyan és mikor tanuljanak, a pedagógusok inkább abban támogatják őket, hogy miként váljanak önállóan tanuló egyénekké.

Ami pedig a fordított tanterem sikerét illeti – hogyan lehet biztosítani az összes diák számára a tananyag folyamatos elérését, hogyan lehet létrehozni a legjobb leckéket, és hogyan biztosítottak az egyenlő esélyek az osztályban a felkészülésre – a következőkben a modell napos oldalát mutatjuk be. Miért van ez így? Mert

  • úgy gondolom, hogy a pozitív szemlélet nagyon fontos
  • a kifordított tanterem előnyei felülmúlják, túllépik az esetleges hiányosságait.

Fontos leszögezni, hogy a kifordított tanterem legnagyobb előnye, hogy win-win helyzetet biztosít a tanárnak és a diáknak egyaránt. Aki egyszer kipróbálta, már nem akar visszatérni a régi modellhez.

A kifordított tanterem 4 előnye a diákok szemszögéből

A tipikus osztálytermi helyzetek eddig a tanárról és a tanár igényeiről szóltak. Minden eszközt a tanár használt a magyarázata alátámasztásaként. A diákok ebben a helyzetben csupán az információk passzív befogadói voltak.

Azonban bárki – aki már járt tanteremben – tudja, hogy a diákokra sok mindent lehetne mondani, de azt nem, hogy passzívak. A természetes kíváncsiságuknak köszönhetően aktívan kutatják az információkat, és mikor rálelnek a szenvedélyes ismeretelsajátításra, igyekeznek mindent megtudni az adott dologról.

A diák-központú felfogásban elbillen a fókuszpont a tanár szükségleteiről a diákokéra – és ez az, amit a kifordított tanterem kifejezetten támogat:

  1. Ha a diákok otthon tanulmányozzák először a tananyagot, és gondolkoznak el az általa felvetett problémán, majd ezt a tudást alkalmazzák a tanteremben a problémamegoldáshoz, akkor kevesebb frusztrációt okoz nekik az otthoni munka.
  2. Ha nem értik meg az új anyagot, akkor feltehetik a kérdéseiket, amire azonnal kapnak visszacsatolást, választ.
  3. Az osztályteremben töltött idő nem minden esetben elég arra, hogy a gyerekek feltegyék kérdéseiket, és a közös munka során arra sarkallják egymást, hogy felfedezzék a dolgok mélyebb jelentését.
  4. Végül, de nem utolsó sorban a tanulók, akik betegség, hosszabb ingázás, vagy bármilyen más okból miatt hiányoznak, könnyebben és gyorsabban fel tudják venni a fonalat a fordított tanteremben, mint a tanulás hagyományos változatában.

A kifordított tanterem 4 előnye a tanárok szemszögéből

A nagy információhalmazban, ami egy karnyújtásnyira van bármelyikünktől, a tanárok már nem az egyetlen forrásai a tudásnak. Azonban ne higgyük, hogy már feleslegessé váltak – fontosabbak, mint valaha.

A kifordított tanterem sokkal több odafigyelést igényel, mint a tradicionális változata. A tanároknak be kell azonosítaniuk, ki kell választaniuk azokat a tanulási módszereket, amikre a diákoknak egyénileg szükségük van, meg kell győződniük arról, hogy a diákok az teremben töltött időt tanulással töltik. Ez sokszor nehezebb, mint a hagyományos tanulási modellben, ugyanakkor számtalan előnnyel jár:

  1. Amikor a tanulók felkészülten érkeznek az iskolába, akkor a pedagógus az ehhez kapcsolódó kérdéseket teszi fel nekik. Ehelyett a fordított tanteremben a tanár támogatja őket a mélyebb megértés folyamatában különböző feladatokon, gyakorlatokon keresztül.
  2. Ha egyszer a leckének vége, akkor is elő-elő kerülhet az ismeretanyag, amit korábban elsajátítottak – hiszen a H2O mindig a víz vegyjele less, Alaszka pedig mindig is az USA legnagyobb állama lesz.
  3. A kifordított tantermi szituáció nagyobb szabadságot ad a tanárnak abban, hogy eldöntse, mennyi időt szentel egy-egy gyereknek. Küzdelmes tanuló, nagyszerű előadó, introvertált vagy extrovertált gyermek – mindenki megkaphatja azt a figyelmet, amire szüksége van.
  4. Végül, de nem utolsósorban, nagyobb átláthatóságot nyújt a szülőknek, akik szeretnék tudni, hogyan halad a gyermekük az iskolában. A módszer javítja, támogatja a kommunikációt a pedagógus és a szülő között.

A kifordított tanterem inspirálja a pedagógust arra, hogy sokoldalú és lebilincselő órát tartson, és nagyobb önállóságot és felelősséget helyezzenek a gyermekek kezébe.

A FLIP Learning Network és online közösségük egyesíti az újító gondolkozású tanárokat, az ő véleményüket, tippjeiket, és ötleteiket a sikeres kifordított tanteremről. Hogy miért nem valósult meg ez az oktatási modell minden egyes tanteremben, az kérdéses. Egyre több sikertörténet lát napvilágot, egyre több tanár érdeklődik a módszer felől, és egyre több tanterem lesz kifordított.

(Forrás: https://elearningindustry.com/8-flipped-classroom-benefits-students-teachers)

 

Amennyiben kérdésed van hozzánk, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Címkék:
e-learning motiváció win-win
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu