logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2017.03.10 - 8 éve
ARTudásmenedzsment

Tévhitek a közösségi tanulással kapcsolatban

Az alábbiakban a leggyakrabban előforduló 5 tévhittel foglalkozunk, melyek a mostanában egyre szélesebb körben elterjedt közösségi tanulást érintik. 1. tévhit: A közösségi tanulás a digitalizálás korában alakult ki. A kö

Az alábbiakban a leggyakrabban előforduló 5 tévhittel foglalkozunk, melyek a mostanában egyre szélesebb körben elterjedt közösségi tanulást érintik.

1. tévhit: A közösségi tanulás a digitalizálás korában alakult ki. A közösségi tanulás egyáltalán nem annyira újkeletű, mint ahogyan azt sokan gondolják. Albert Bandurának, a szociális tanuláselmélet megalapítójának már volt erre koncepciója 1970-ben. Elmélete szerint hatékony módja a tanulásnak a társadalomban elfogadott különböző viselkedések modellezése és betartatása. A tanulók ugyanis lemásolják egymás viselkedését, amennyiben társaiknál azt eredményesnek találták. A közösségi tanulás sikerességéhez 3 fontos összetevő kell: a tanuló, a modellezett viselkedés és a környezet vagy adott helyzet. A korábbi évtizedekben ezek a tényezők személyes találkozások során tették hatékonnyá a tanulást, míg manapság a digitalizálódás korában online formában valósulnak meg különböző webes felületek és alkalmazások segítségével.
2. tévhit A közösségi tanulás csak a modern technikák szakértőinek való. Ez talán az egyik legkárosabb tévhit. A közösségi tanulás ugyanis olyanok számára is elérhető, akik sosem használtak online platformokat korábban. Hasonló tévhit ez ahhoz, mikor sokan a fiatalok kiváltságának tartják a digitális eszközök és az internet használatát. Mindegyik alaptalan, ugyanis egy motivált ember képes fejlődni kellő kitartással annak ellenére is, hogy még nem a digitalizálódás korában nőtt fel. Nagyon fontos tehát, hogy a tanulóidnak megfelelő közösségi tanulási eszközöket és tevékenységeket válaszd! Online kérdésekkel is elérheted, hogy kommunikáció alakuljon ki a tanulók között és senki ne érezze kirekesztve magát.
3. tévhit A közösségi tanulásba mindenképpen be kell vonni a közösségi médiát. A közösségi média a közösségi tanulás egyik leghatékonyabb eszköze lehet, ugyanakkor nem az egyetlen. Blogok, fórumok és webináriumok is a tanulni vágyók rendelkezésére állnak. Az egyetlen dolog amivel tisztában kell lenniük az, hogy viselkedésük a virtuális térben is kihat a társaikra. Amennyiben mégis a közösségi oldalakat választjuk, elég néhányat használni belőlük rendszeresen. Alkalmazkodni kell a tanulók igényeihez is, tehát érzékenyebb téma esetén vagy introvertáltabb személyiségű résztvevőkkel pl. zárt Facebook csoportokban érdemes kommunikálni.
4. tévhit: A közösségi tanulást nem érdemes komolyan venni, mert kevésbé strukturált.
A közösségi tanulás élvezhető és szórakoztató tud lenni, ugyanakkor a fő célja a tudás bővítése és a tapasztalatszerzés. A társakkal való kommunikáció és a visszajelzések megosztása szerves része ennek a tanulási stratégiának. Ez a tévhit valószínűleg onnan ered, hogy megfelelő célkitűzések hiányában nem vehető komolyan ez a tanulási forma.
5. tévhit: A közösségi tanulás nem hatékony. Ez tulajdonképpen egy kvázi-mítosz. A közösségi tanulás annyira hatékony, amennyire jó minőségű e-learning stratégia áll mögötte, de ez a többi módszerre is igaz. Meg kell tanulni a csoporthoz illeszkedő tanulási módszer kiválasztását és megfelelő használatát. A közösségi tanulás fejleszti a képességeket és a tudást, és a könnyebb megértést teszi lehetővé, amennyiben jól strukturált. A hatékonyság érdekében világos tanulási célokat kell megfogalmazni, valamint érdemes egy átfogó e-learning tervet készíteni. A közösségi média, a blogok és a fórumok csak apró részei a “kirakós”nak. Az online tanulóknak szükségük van kiegészítő e-learning tevékenységekre, mint például forgatókönyvekre, szimulációkra és komoly játékokra, hogy segítsék a megtanult dolgok megértését. A közösségi tanulás ugyanis hatékonyabb, ha szilárd és jól szervezett alapokon nyugszik. A közösségi tanuláshoz kapcsolódó e-learning kurzusok lehetnek önálló üteműek vagy szinkron is. A modern technológiának köszönhetően az online tanulók a világ minden tájáról együtt tudnak működni a társaikkal és meg tudják osztani a tapasztalataikat. A közösségi tanulás tehát nem új dolog, mégis a mai digitális eszközök teszik még hatékonyabbá és megnyerőbbé.
Forrás: (https://elearningindustry.com/truth-behind-5-social-learning-myths)
Amennyiben kérdésed van hozzánk, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Címkék:
e-learning tévhit közösségi
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu