kapubanner for mobile
Szegedi Juli
Szerző: Szegedi Juli
Megjelent: 7 éve

Mit tud az új vezető




Mivel a Captain-rendezvényen csak egyszer volt asztalcserére lehetőség, ezért e sorok írója csak két asztal életébe tudott betekinteni. A további asztalok beszélgetéseiről így csak rövid összefoglalást tudok adni. A harmadik asztalnál Nagy Norbert, a Stanton Chase, egy globális executive search vállalat budapesti ügyvezető partnere néhány nemzetközi trendre hívta fel a figyelmet, majd az alábbi kérdésekre keresett válaszokat a résztvevőkkel. Mitől függ, hogy beválik-e az új vezető és ez hogyan mutatkozik meg a cég életében? Meg tudja-e változtatni az új vezető a szervezeti kultúrát? Mennyire fontos a vezetők érzelmi intelligenciája, eredmény vagy inkább kapcsolat orientált vezetőket keresnek a cégek inkább? Miért szeretnek a globális vállalatok időnként nem-magyar vezetőket kinevezni a magyar vállalatuk élére? A különböző nemzetiségű vezetők kulturális különbözőségei, hogy csak néhány ilyen kérdést említsek.


Egy bank, túl egy nehéz időszakon



A negyedik asztalnál Ráczné Szőke Ildikó, a Raiffeisen Bank HR ügyvezető igazgatója arról beszélt indításképpen, hogy a bank egy nagyon nehéz időszakon van túl, melynek során számos, a munkatársakat negatívan érintő intézkedés történt, emellett azonban mindig volt lehetőség a fejlesztésre, építkezésre is, és a kettő együtt járult hozzá a bank sikeres transzformációjához. Ez mára nemcsak a profitabilitásban mutatkozik meg, hanem a dolgozói elkötelezettség szignifikáns emelkedésében, valamint az önkéntes fluktuáció bankszektorban egyedülálló módon alacsony mértékében is.

A beszélgetési körökben Ildikó bemutatta, hogy a bank miként változtatta meg a teljesítmény-menedzsment szemléletét annak érdekében, hogy a vezetői munka minősége, irányultsága változzon és ennek eredményeként a megtartás erősödjön. Egy pénzügyi szervezetben, ahol a számok nagyon fontosak, nem kis kihívás volt elérni, hogy a végcélok mellett az azok eléréséhez vezető úttal, a munkatársak fejlesztésével, támogatásával foglalkozzanak inkább a vezetők. Vagy hogy egy teljesítmény átfogó értékelésében a megtett erőfeszítéseknek legalább akkora súlya legyen, mint a végeredménynek. A ma már egyre inkább feszítő célok elérésében kulcsfontosságú a munkatársak elköteleződése, ami a Raiffeisen Bank megközelítése szerint csak úgy érhető el, ha a célok nemcsak top-down, hanem a munkatársak egyéni erősségeire építetten, erős bevonással fogalmazódnak meg. Az értékelésben pedig nem a kategorizáláson van hangsúly, hanem az építő és előretekintő visszajelzésen. Ettől a munkatársak úgy érzik, van ráhatásuk a célok elérésére, és az értékelés, elismerés végül fair és konzisztens lesz.
captain

A plenáris visszajelzéseket követően nem tudták abba hagyni a résztvevők a beszélgetést, amit a hivatalos befejezés után is több kisebb csoportban folytatták. Úgy tűnt számomra, hogy bár ezekre a kérdésekre nincs egy helyes válasz, mégis fontos, hogy megoldásokat találjunk, mert valóban egy olyan átmeneti korban élünk most, olyan gyorsak a változások és a technológiai fejlődés -- ahogy Deák Zsolt, a Captain Hungary vezetője fogalmazott--, ahol a vezetők felelőssége már nemcsak a saját vállalkozásukról, munkatársaikról kell, hogy szóljon, de egyben társadalmi felelősségvállalásról, egy nagyobb közösséghez tartozásról, a környezetről és a jövőről való felelős gondolkodást is kell hogy jelentsen.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Lehet-e jókedvűen hatalmas profitot termelni?
2. oldal - Mit tud az új vezető
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk

Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk