Megjelent: 7 hónapja

Fiatal vagyok, vezető lettem. Mit tegyek?

A Budapesti Corvinus Egyetem HR klubja ezzel a kerekasztal beszélgetéssel indult április 10-én. A HR klubot az Egyetem Szervezeti Magatartás tanszéke és HBA (Human Behaviour Association - szakmai diákszervezet) közösen indította útjára.

Vajon érvényes- e a generációs megközelítés ezen a területen? Hogyan élik át a különböző generációk azt a helyzetet, amikor döntéseket kell hozni, másokért felelősséget vállalni, vagyis a vezetői pozíciót? Ha igen, milyen különbségeket találunk és van-e közös, generációkon átívelő tudás?

A Corvinus Egyetem most induló HR klubjában erre keresték a választ vezetők és az egyetemi hallgatók, akik már a Z generáció tagjai, és jelentős többségük nyíltan vállalta, hogy karrierjében vezetői pozíciót szeretne elérni.

A Budapesti Corvinus Egyetem HR klubja ezzel a kerekasztal beszélgetéssel indult április 10-én. A HR klubot az Egyetem Szervezeti Magatartás tanszéke és HBA (Human Behaviour Association - szakmai diákszervezet) közösen indította útjára. A szándékok szerint hagyományteremtő sorozat célja egyfelől a HR szakterület népszerűsítése, elsősorban az Emberi Erőforrások alapszak és a HR specializáció hallgatói számára, a másik bevallott cél a közösségépítés, a közös nyelv megerősítése szakmai körben.

A meghívott vezetők között két X generációs és két Y -os vett részt, a beszélgetés moderátora Pajor Mariann, az Egis belső kommunikációs vezetője, OHE szakmai vezetője volt. A beszélgetés résztvevői, - Szűts Ildikó, az Országos Humánmenedzsment Egyesület elnöke, Kuruc Péter ügyvezető igazgató, a K&H Bank Hálózati támogatás vezetője, Megyeri Mirtill, a Zyntern társalapítója, Unifications Manager, és Dancza Dániel Business Unite Head, Egis - két generációt képviseltek, az X és Y vezetői nemzedéket.

Az esten kirajzolódtak azok a skillek, amelyeket mindkét generáció közösen vallott magáénak.

Ilyenek például a nálunk sokkal többet tudó kollégák megkeresése, az élethosszig fejlődés igénye, a kollégákkal való folyamatos kommunikáció és a visszajelzések szükségessége.

Azonban a kerekasztal résztvevőinek megnyilvánulásai alapján igen jelentős generációs különbségekre derült fény. Az új, agilis generáció szerint nem az a leader, akinek kollégái elhallgatnak, ha belép a szobába.


Már az Y generációban is nagyobb a kommunikáció igény, a Z nemzedék tagjai pedig állandóan kommunikálnak, tehát ebben a korosztályban a vezetőnek folyamatos kapcsolatban kell lennie környezetével. Az Y vezetői generáció jelenlévő képviselői szerint előbb jöjjön a tartalom, és csak utána a vezetői szerep, vagyis első lépés az emberközpontú ötletek, javaslatok, tartalom megtalálása, és ezután következik a vezetői karrier, ami jelentős motivációs különbség.

A legnagyobb különbség a magánélethez való viszonyban érhető tetten. Az X generációban egyértelmű a munka elsőbbsége, a teljesítmény és a feladatok prioritása, ami a család és a magánélet sérüléséhez vezet.

Ahogyan az este elhangzott: ”Ezt mi hülyén csináltuk.” Az Y-os vezető nemzedék már máshogyan látja, és ezért máshogy viselkedik munkavállalóként is. A gyerekfürdetésre hazaérni legalább olyan fontos, mint egy vonzó package. Ahogyan az egyik Y-os szereplő ajánlotta: „Nem érdemes belehajszolni magunkat, semmit nem szabad túltolni.”

A HR klub terveiben hasonlóan aktuális és érdekes témák szerepelnek, de ez az est több volt, mint HR tanagyag kiegészítés.

fotó:Puskás Kornél


  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mivel csábítható el a munkavállaló?

Már nem igaz, hogy a jó fizetés mindent visz. Legtöbbre a személyre szabott ajánlatokat értékelik az emberek egy munkahelyválasztásnál - ez a fő... Teljes cikk

Élményadatok segítik a munkáltatókat a munkavállalói élmény javításában

A HR legaktuálisabb kihívásairól, az agilis szervezeti átalakulásról, a változásmenedzsmentről és a munkavállalói élmény fejlesztéséről... Teljes cikk

Hiba a munkavállalói motivációt csak a HR-re delegálni

A HR-nek fontos szerepe van a szervezetekben felmerülő problémák megoldásában, el kell látnia a tanácsadói funkciót, támogatnia kell a vezetők... Teljes cikk