Megjelent: 5 éve

Fiatal vagyok, vezető lettem. Mit tegyek?

A Budapesti Corvinus Egyetem HR klubja ezzel a kerekasztal beszélgetéssel indult április 10-én. A HR klubot az Egyetem Szervezeti Magatartás tanszéke és HBA (Human Behaviour Association - szakmai diákszervezet) közösen indította útjára.

Vajon érvényes- e a generációs megközelítés ezen a területen? Hogyan élik át a különböző generációk azt a helyzetet, amikor döntéseket kell hozni, másokért felelősséget vállalni, vagyis a vezetői pozíciót? Ha igen, milyen különbségeket találunk és van-e közös, generációkon átívelő tudás?

A Corvinus Egyetem most induló HR klubjában erre keresték a választ vezetők és az egyetemi hallgatók, akik már a Z generáció tagjai, és jelentős többségük nyíltan vállalta, hogy karrierjében vezetői pozíciót szeretne elérni.

A Budapesti Corvinus Egyetem HR klubja ezzel a kerekasztal beszélgetéssel indult április 10-én. A HR klubot az Egyetem Szervezeti Magatartás tanszéke és HBA (Human Behaviour Association - szakmai diákszervezet) közösen indította útjára. A szándékok szerint hagyományteremtő sorozat célja egyfelől a HR szakterület népszerűsítése, elsősorban az Emberi Erőforrások alapszak és a HR specializáció hallgatói számára, a másik bevallott cél a közösségépítés, a közös nyelv megerősítése szakmai körben.

A meghívott vezetők között két X generációs és két Y -os vett részt, a beszélgetés moderátora Pajor Mariann, az Egis belső kommunikációs vezetője, OHE szakmai vezetője volt. A beszélgetés résztvevői, - Szűts Ildikó, az Országos Humánmenedzsment Egyesület elnöke, Kuruc Péter ügyvezető igazgató, a K&H Bank Hálózati támogatás vezetője, Megyeri Mirtill, a Zyntern társalapítója, Unifications Manager, és Dancza Dániel Business Unite Head, Egis - két generációt képviseltek, az X és Y vezetői nemzedéket.

Az esten kirajzolódtak azok a skillek, amelyeket mindkét generáció közösen vallott magáénak.

Ilyenek például a nálunk sokkal többet tudó kollégák megkeresése, az élethosszig fejlődés igénye, a kollégákkal való folyamatos kommunikáció és a visszajelzések szükségessége.

Azonban a kerekasztal résztvevőinek megnyilvánulásai alapján igen jelentős generációs különbségekre derült fény. Az új, agilis generáció szerint nem az a leader, akinek kollégái elhallgatnak, ha belép a szobába.


Már az Y generációban is nagyobb a kommunikáció igény, a Z nemzedék tagjai pedig állandóan kommunikálnak, tehát ebben a korosztályban a vezetőnek folyamatos kapcsolatban kell lennie környezetével. Az Y vezetői generáció jelenlévő képviselői szerint előbb jöjjön a tartalom, és csak utána a vezetői szerep, vagyis első lépés az emberközpontú ötletek, javaslatok, tartalom megtalálása, és ezután következik a vezetői karrier, ami jelentős motivációs különbség.

A legnagyobb különbség a magánélethez való viszonyban érhető tetten. Az X generációban egyértelmű a munka elsőbbsége, a teljesítmény és a feladatok prioritása, ami a család és a magánélet sérüléséhez vezet.

Ahogyan az este elhangzott: ”Ezt mi hülyén csináltuk.” Az Y-os vezető nemzedék már máshogyan látja, és ezért máshogy viselkedik munkavállalóként is. A gyerekfürdetésre hazaérni legalább olyan fontos, mint egy vonzó package. Ahogyan az egyik Y-os szereplő ajánlotta: „Nem érdemes belehajszolni magunkat, semmit nem szabad túltolni.”

A HR klub terveiben hasonlóan aktuális és érdekes témák szerepelnek, de ez az est több volt, mint HR tanagyag kiegészítés.

fotó:Puskás Kornél


  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Bérverseny és alternatív munkaidő-beosztás

A reálbérek megtartása idén is kihívás lesz, de az év második felében már várható mérsékelt gazdasági növekedés, ami a toborzás... Teljes cikk

A vezetők majdnem fele aggódik vállalkozása hosszú távú fennmaradása miatt

Az előző évhez képest több mint kétszeresére (18%-ról 38%-ra) nőtt azon vezérigazgatók aránya, akik úgy vélik, hogy a globális gazdasági... Teljes cikk

"Ne kívülről hozzuk be a tudást, hanem belül építsük ki a kompetenciákat." - interjú Urbán Anitával

“Ne kívülről hozzuk be a tudást, hanem belül építsük ki a kompetenciákat, belső erőforrásokkal oktassuk, mert csak így fenntartható a... Teljes cikk