Szembe menni az "örülj, hogy van munkád" szemléletnek
A munkáltatói márka építésének fontosságát egyre több vállalat ismeri fel, hiszen az értékes és tehetséges munkaerő megtartása és megszerzése múlhat ezen. A márka részét képezi az összehangolt külső és belső kommunikáció, a HR és a marketing-kommunikáció együttműködése, és mindebbe a dolgozók bevonása, hiszen a közösségi oldalak világában elsődleges és leghitelesebb kommunikátorai lehetnek saját munkahelyüknek. Ezeket a törekvéseket kívánta honorálni a Magyar Public Relations Szövetség által kiosztott Employer Branding Award.
Alapvetően két területről szeretnék kiragadni példákat, egyrészt a jelenlegi, másrészt a jövőbeni munkavállalók számára fontos mozzanatokból, amelyek alapvetően meghatározhatják, hogy áll egy céghez a saját dolgozója, mennyire elkötelezett, illetve meggyőzhető lesz-e egy tehetséges, esetleg hiányszakmát űző jelölt, hogy éppen az adott vállalathoz akarjon menni dolgozni.

A dolgozói jelzések beépítésén túl a szervezeti működésbe, a munkavállalóknak szóló visszajelzések illetve munkájuk értékelése is sarkalatos pontja a munkáltatói márkának, hiszen az anyagi megbecsülésen túl, sőt esetenként felette álló motiváló tényező lehet a teljesítmény és a lojalitás irányába, ha a dolgozó úgy érzi valóban megbecsülik. Ezért nem is véletlen például a biztosítótársaság szlogenválasztása: a Mi, a Generali, illetve a GE jelmondata sem, hogy a cég nem csak egy munkahely, hanem ott dolgozni egy életforma is.
Az employer brandinget szem előtt tartó munkáltatók szembe mennek az itthon még mindig fellelhető munkáltatói szemlélettel, amelyet az „örülj, hogy van munkád” felkiáltás fémjelez, és összegzi a dolgozóhoz való hozzáállást. Ezek a vállalatok értékes erőforrásként tekintenek a munkaerőre, persze nem csak szívjóságból, hanem jól megfontolt üzleti érdekből is. Hiszen az elkötelezett, lojális, teljesítménymotivált munkavállaló hoz hasznot a cégnek is, ahogyan az is, ha olyan jövőbeni alkalmazottakat tud magához csábítani, akik eleve magukénak érzik azt a cégkultúrát, amit a vállalat önmagáról felépített.
Ma már egyre több kutatásban olvasható és számos szakember is egyetért abban, hogy a fiatal generációk a nyitott, elérhető munkáltatókat kedvelik, számukra a leghitelesebb forrás az ismerős, barát, aki ajánl egy helyet, mert neki esetleg jó tapasztalatai voltak vele, legyen szó akár szórakozásról vagy éppen munkahelyről. A közösségi hálózatokon, fórumokon keresztül pedig szinte minden információhoz pillanatokon belül hozzá lehet jutni, és lesz az ismerősnek egy ismerőse, aki akár első kézből be tud számolni a kiszemelt munkahelyről. Így ha a vállalat által kialakított kép nem fedi a valóságot az nagyon hamar lelepleződhet, a hitelesség pedig csorbulhat. A MOM Sport dolgozóinak például 91 százaléka vallotta azt, hogy a vállalatról kialakult külső kép összhangban van a saját tapasztalataival.
Ezért a kommunikációban az innovatív módszerek, a másoktól magukat megkülönböztetés is célja a vállalatoknak. Ilyen például a Generali esetében a liftes kampány, amely ha belegondolunk valójában igen egyszerű, mégis remek ötlet: a felvonóba a tükör köré tettek egy keretet, azzal a szöveggel, hogy „Igazi értékünk Te vagy!” Egy ilyen üzenetnek nyilván akkor van értelme, ha a munkavállaló valóban így is érzi, de kommunikációs szempontból mindenképpen egy erős üzenet, hiszen ezzel szembesültek mindennap a liftben utazó dolgozók, és a pályázat tanúsága szerint sokan fényképezkedtek a keretben. Hasonlóan a belső fotópályázathoz, ahol szelfire biztatták a dolgozókat, olyan témában, amely egy-egy vállalati értékhez kapcsolódtak, amelyet ők fontosnak éreztek a maguk számára.
A GE Global Operations-nél a szigorúan munkahelyi kollegiális viszonyon kívül sok egyéb tevékenység, együtt sportolás, a nemzetközi kollégák szokásainak, ünnepeinek megismerése, megosztása, szülői és női programok adnak lehetőséget a dolgozóknak egymás jobb megismerésére, a céghez is erősebb kötődés kialakítására. Ahogy talán még ezeknél is fontosabb elem a kollégák véleményének, ötleteinek bevonása a munkafolyamatokba, amelyekre többféle formában kerülhet sor, legyen az széles körben megtartott negyedéves megbeszélés vagy együttműködési és ötletelési zónák kialakítása a térben.
Kifelé mindkét nagyvállalat azokat a lehetőségeket kommunikálja, hogy milyen karrierlehetőségeket nyújtanak potenciális dolgozóiknak. A GE a külföldi karrierút lehetőségét, az új szakmai terület választását illetve a munka és magánélet egyensúlyának megteremtési lehetőségét villantotta fel, sok egyéb lehetőség között.
A Generali pedig saját sikeres dolgozóival készített videókon keresztül mutatta be az irányt, amelyen például egy Y-generációhoz tartozó jelölt elindulhat, illetve követhet, ha a céghez megy dolgozni tanácsadóként vagy értékesítőként. Az employer branding egyik mostanában igen népszerű eszköze a saját dolgozók „bedobása” a márka kommunikációjába a hitelesség kedvéért.
A nagyvállalatokhoz hasonlóan a MOM Sport is arra törekszik, nagyon tudatosan, hogy karrierperspektívát mutasson a lehetséges munkavállalóknak, ahol lehetőség van szakmai fejlődésre, előrelépésre, ezen felül pedig érezzék azt is, hogy egy jól szervezett céghez érkeznek. Mint írják, az erős munkáltatói márka hozadéka az is, hogy direkt toborzás nélkül is nő a jelentkezők száma, valamint nagyobb eséllyel fogadják el a tőlük érkező állásajánlatokat is a jelöltek.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk
Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk
- Employer branding a természetben – így támogatja a Hotel Ózon a vállalati kultúra építését 2 hete
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 2 hete
- Íme 40 megbízható munkaadó 3 hete
- Varga Mihály is megszólalt az MNB-s elbocsátások kapcsán 4 hete
- Hamis munkáltatói igazolást gyártott személyi kölcsönökhöz egy férfi, lebukott 4 hete
- Több mint 250 munkavállalójától válik meg az MNB 4 hete
- Mennyit lehet keresni a banki és biztosítási szektorban? Mutatjuk az összegeket. 1 hónapja
- Munkavállalói jóllétre irányuló pályázatot írtak ki, 4 millió forintot kap a nyertes 2 hónapja
- Új vezérigazgató veszi át Csányi Sándor helyét az OTP Bank vezetésében 2 hónapja
- Ekkora fizetés kell a munkáshitelhez 2 hónapja
- Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni? 3 hónapja