HR stratégia - 1. oldal

9 éve A HR stratégia fogalma

A stratégia a szervezet hosszú távon követett tevékenységi iránya, viselkedési módja, amely a versenytársakkal szembeni előny létrehozására vagy megőrzésére szolgál. Célja, hogy a szervezet erőforrásait a környezeti változásokhoz igazodva mindenkor a lehető leggazdaságosabb módon csoportosítsa, illetve a fogyasztó igényeit szem előtt tartva teljesítse a szervezet tulajdonosainak elvárásait. Teljes cikk...


9 éve A HR stratégiaalkotást, számszerűsítést segítő módszerek

1. A SWOT-elemzés: A SWOT-elemzés a szervezet belső erőforrásait és a külső környezet adottságait veti össze, hogy a vállalat minél tökéletesebben elhelyezhesse magát a gazdaság nagy sakktábláján. Teljes cikk...


9 éve A HR stratégiaalkotás

A stratégiaalkotás folyamata 4 lépésben foglalható össze: 1. stratégiai elemzés 2. stratégiai döntés 3. stratégia megvalósítása 4. stratégai ellenőrzése Teljes cikk...


9 éve A HR stratégia megvalósítása

A stratégia megvalósításakor elsősorban arra kell figyelni, hogy a meglévő erőforrások átcsoportosítása ne zavarják meg a fennálló munkafolyamatokat, vagyis az átállással a lehető legkisebb problémát okozzuk a dolgozóknak. Igen mély nyomot hagyhat bennük az, ha nem megfelelő sorrendben, illetve következetlenül változtatgatunk a stratégiánkon, hosszabb távon még a szervezeti kultúra is megsínyli ezt. Teljes cikk...


9 éve A HR stratégia - Környezeti elemzés

A vállalatok rendszerint gyorsan változó környezetben tevékenykednek, a külső feltételek pedig - ha közvetve is, de - folyamatosan befolyásolják a belső erőforrások felhasználásának hatékonyságát. Ezért érdemes a környezetet minden szinten elemezni. Teljes cikk...