Milyen marketingesre vágynak a munkaadók?
Az innovációknak és a piaci kihívásoknak köszönhetően folyamatosan változnak azok a készségek, melyekre a marketingeseknek szükségük lesz a jövőben. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen képezzék magukat, több területre legyen rálátásuk és több irányból is meg tudjanak közelíteni egy-egy feladatot. Egy friss felmérésből kiderült ugyanis, hogy a munkaadók számára vonzó marketingesek ma már nem csak kiváló kommunikációs készségekkel rendelkeznek, jó értékesítők és otthon vannak a digitális csatornák kezelésében, hanem értenek a projekt menedzsmenthez, pszichológiai ismereteik vannak, valamint ismerik a viselkedési közgazdaságtant is - írja közleményében a Fizetesek.hu.
A Paylab eredményei szerint a marketing területén a vizsgált országokban átlag felettiek a bérek, a bruttóátlagkeresetek ebben az iparágban 900 és 3650 euró között mozognak, Magyarországon 1280 euró.
Digitális marketing és digitális csatornák
A marketing olyan progresszív terület, amelynek folyamatosan követnie kell a trendeket a technológia és a fogyasztói viselkedések területén. A marketing és kommunikáció több specifikus alterületre bomlik, a felmérés szerint pedig a szakmabeliek számára ezek közül ma a legfontosabb a digitális marketing.
A felsővezetés azonban leginkább azt szeretné, hogy a marketingesek otthon legyenek stratégiai tervezésben, szakértők legyenek az értékesítés területén és meg tudják határozni a 4P kommunikációs mixet - állítják a válaszadók. A menedzsment számára fontos továbbá a márkaépítés, a célcsoport meghatározása és a piackutatás is. A marketing egyéb területei, mint például a felhasználói élmény, a közösségi média menedzsment, a rendezvényszervezés, a szövegírás vagy éppen a médiavásárlás a lista hátsó felében helyezkednek el, a vezetők ezeket inkább támogató területeknek tekintik.
A projektmenedzsment fontossága
Mivel a jövőben a marketing szakemberek folyamatosan fejlődő és a piaci igényekhez mindig igazodó márkákat, termékeket, illetve szolgáltatásokat fognak népszerűsíteni, a feladatok egyre inkább összetettebbekké válnak, így inkább projektszerűen fognak működni. Éppen ezért a munkaadók számára az is fontossá vált, hogy a marketingesek ismerjék a projektmenedzsment egyes fázisait és törvényeit. A munkafolyamatok közül éppen a projektmenedzsment tesz vonzóvá egy marketingest a munkaadók számára - legalábbis a válaszadók 38 százaléka szerint.
További 30 százalék szerint népszerű munkafolyamat a marketingen belül az üzletfejlesztés - vagyis új üzleti modellek létrehozása, illetve a meglévők fejlesztése. A válaszadók negyede szerint pedig minden marketingesnek otthon kell lennie a nyilvános beszéd és a prezentáció területén.
A jó marketinges jó eladó
A marketing célja az értékesítés támogatása és mint ilyen, fontos, hogy egy marketingesnek legyen jó üzleti érzéke. A felmérés eredményei szerint egyértelműen ez a legfontosabb készség a szakmában, összességében a válaszadók 40 százaléka ezt jelölte. Egy marketingest segít érvényesíteni a munkaerőpiacon a pszichológia és a termékfejlesztés ismerete, de a szakmabeliek szerint fontos a dizájn, valamint a statisztika és az adatelemzés is.
A kiváló kommunikációs készség elengedhetetlen
A marketingesekkel szemben felállított munkaerőpiaci elvárások nem csak az egyes szakterületek ismereteire fókuszálnak, hiszen ebben a szakmában kiemelten fontosak az egyéni ismeretek és a munkavállaló személyisége is. Ráadásul ez az a terület, ahol leginkább keverednek a generációk.
Éppen ezért nem meglepő, hogy a válaszadók 37 százaléka szerint egy marketinges akkor válhat sikeressé a jövőben, ha kiváló kommunikációs készségekkel rendelkezik. A soft készségek közül fontos még a csapatmunka, valamint a vezetői hozzáállás.
Milyen eszközöket kéne egy marketingesnek ismernie?
A marketing területén dolgozók több eszközt is használnak a munkájuk során. A MS Excel professzionális ismerete például még mindig alapelvárásnak számít, hiszen reportok, elemézések és analízisek készítéséhez kíváló lehetőséget nyújt. Az MS PoverPoint szintén elengedhetetlen a prezentációk készítéséhez, a harmadik legfontosabb eszköz pedig a MS Word lett. A 10 legfontosabb tool közé az alábbiak kerültek még: Google analytics, E-mail clients, Facebook Ads Manager, Google Ads Manager, Adobe Photoshop, CRMs a Adobe InDesign.
Mi a jövő?
A folyamatos tanulás és képzés elengedhetetlen egy marketinges számára, hiszen fontos, hogy tartsa a lépést a trendekkel. A felmérés éppen ezért kitért arra is, hogy a szakma szerint milyen ismeretekre lesz leginkább szüksége egy marketingesnek a jövőben.
Első helyen az emberi viselkedés és döntés pszichológiája jött ki, összekapcsolva a viselkedés közgazdaságtanával. Mindezt az emberi menedzsment követi, majd a termékelhelyezés és design thinking következik.
Fotó: Pixabay
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Nyolc trendre kell figyelniük a cégvezetőknek, ha sikereket akarnak elérni az évtized végéig. A Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem kutatói szerint... Teljes cikk
A cégeimben nincs HR osztály, egyetlen HR-es sem dolgozik nálam - jelentette ki Chamath Palihapitiya, a Social Capital alapítója, a Facebook egykori... Teljes cikk
2022-ben 110 ezer nyugdíjas dolgozott, ám ennél sokkal többet be lehetne vonni a munkaerőpiacra. Milyen munkákra jönnek? Milyen speciális igényeik... Teljes cikk
- Aranyat érhet egy nyerő szakma 2 hete
- Orbán Viktor: a magyar gazdaság gerincét a szakmunka, a szakmunkások, a szakiparosok adják 2 hete
- Ezek az új szakmák és szakterületek ígérnek magas jövedelmet a közeljövőben 3 hete
- Generációváltás az auditor szakmában - miért olyan nehéz az utánpótlás képzése? 3 hete
- Ma rendezik a Logisztika Napját 3 hete
- Kihirdették, mikor rendezik a Szakma Sztár Fesztivált 4 hete
- Házon belülről nevezte ki új vezetőjét a Decathlon 2 hónapja
- Ennyi napot kell várni egy szakemberre az ország különböző vármegyéiben 2 hónapja
- Építőipar: fokozatosan helyreáll a szakemberek iránti kereslet és kínálat egyensúlya 2 hónapja
- TOP 3 kihívás a HR szakmában - Kérdések és válaszok: 2. rész 2 hónapja
- Lányokra szabott mérnöki pályaorientációs program indul 2 hónapja