Belső kommunikációról HR-eseknek
A munkavállalóinkkal való párbeszéd az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az üzeneteket, amelyeket a külső kommunikációban megfogalmazunk magunkról. Ezért érdemes tudatosan foglalkozni vele, írja Mucsi Boglárka a Fenntartható HR blogjában.
A legtöbb cégnél a belső kommunikáció csak egyfajta utógondolat, nincs mögötte átgondolt stratégia. Pedig érdemes tudatosan foglalkozni vele, hiszen “azzal is kommunikálunk, ha nem kommunikálunk”. A munkavállalóinkkal való párbeszéd ráadásul az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az értékeket, üzeneteket, amelyeket a külső kommunikációban megfogalmaz(t)unk magunkról. A nálunk dolgozó szakemberek elköteleződése múlhat azon, vajon hitelesen tudunk-e megjelenni előttük akkor is, ha már házon belül vannak.
A belső kommunikáció a legtöbb helyen a HR sokadik feladata
Előfordul, hogy egy multinacionális cégnél van egy központi marketing csapat, akik elkészítik a hivatalos anyagokat, azonban, ha ők nincsenek helyben, fennáll a veszélye annak, hogy torzul az üzenet. Ennek egyszerűen az az oka, hogy bizonyos dolgokhoz ott kell lenni - hogy tudjuk, milyen a hangulat, milyen kapcsolatban vannak egymással a munkatársak, milyen problémák vannak éppen a mindennapi működésben. Képzeljük csak el, mennyire visszás, ha a vezetőség rendkívüli túlórát rendel el, majd öt perc múlva megérkezik a színes-szagos marketing e-mail arról, hogy "juhúúú, családbarát munkahely díjat nyertünk!"
Ezért aztán jó ötlet, ha telephelyenként van egy dedikált felelőse a belső kommunikációnak, de mihez kezdjünk, ha HR-esként éppen a mi munkaköri leírásunkban landol a feladat? Pánikra semmi ok. Ahhoz, hogy jó munkát végezzünk, nem kell marketing gurunak lennünk - de jól jöhet, ha el tudunk lesni tőlük egy-egy fogást.
A cikk folytatásához kattintson a linkre.
A belső kommunikáció a legtöbb helyen a HR sokadik feladata
Előfordul, hogy egy multinacionális cégnél van egy központi marketing csapat, akik elkészítik a hivatalos anyagokat, azonban, ha ők nincsenek helyben, fennáll a veszélye annak, hogy torzul az üzenet. Ennek egyszerűen az az oka, hogy bizonyos dolgokhoz ott kell lenni - hogy tudjuk, milyen a hangulat, milyen kapcsolatban vannak egymással a munkatársak, milyen problémák vannak éppen a mindennapi működésben. Képzeljük csak el, mennyire visszás, ha a vezetőség rendkívüli túlórát rendel el, majd öt perc múlva megérkezik a színes-szagos marketing e-mail arról, hogy "juhúúú, családbarát munkahely díjat nyertünk!"
Ezért aztán jó ötlet, ha telephelyenként van egy dedikált felelőse a belső kommunikációnak, de mihez kezdjünk, ha HR-esként éppen a mi munkaköri leírásunkban landol a feladat? Pánikra semmi ok. Ahhoz, hogy jó munkát végezzünk, nem kell marketing gurunak lennünk - de jól jöhet, ha el tudunk lesni tőlük egy-egy fogást.
A cikk folytatásához kattintson a linkre.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!
Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk
Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat
Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk
Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk
Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Az alkalmazottat bejelentés nélkül foglalkoztatók listája 4 napja
- A fiatal munkavállalók harmada szerint munkáltatója nem törődik a fenntarthatósággal 5 napja
- Karrierváltás másképp: állásváltás házon belül 6 napja
- Ezek az új szakmák és szakterületek ígérnek magas jövedelmet a közeljövőben 7 napja
- Elrendelhet a munkáltató kötelező túlórát? 1 hete
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 2 hete
- Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben? 2 hete
- Feketén dolgozó külföldi állampolgárokat utasítottak ki Magyarországról 3 hete
- Innentől nehezebb lesz megszerezni a a brit munkavállalói vízumot 3 hete
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 3 hete
- Agresszivitás kezelése a munkahelyen és azon kívül 3 hete