logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.01.18 - 5 éve
Mucsi Boglárka

Belső kommunikációról HR-eseknek

A munkavállalóinkkal való párbeszéd az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az üzeneteket, amelyeket a külső kommunikációban megfogalmazunk magunkról. Ezért érdemes tudatosan foglalkozni vele.

A legtöbb cégnél a belső kommunikáció csak egyfajta utógondolat, nincs mögötte átgondolt stratégia. Pedig érdemes tudatosan foglalkozni vele, hiszen “azzal is kommunikálunk, ha nem kommunikálunk”. A munkavállalóinkkal való párbeszéd ráadásul az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az értékeket, üzeneteket, amelyeket a külső kommunikációban megfogalmaz(t)unk magunkról. A nálunk dolgozó szakemberek elköteleződése múlhat azon, vajon hitelesen tudunk-e megjelenni előttük akkor is, ha már házon belül vannak.

belső kommunikációról HR-eseknek Mucsi Boglárka

A belső kommunikáció a legtöbb helyen a HR sokadik feladata.

Előfordul, hogy egy multinacionális cégnél van egy központi marketing csapat, akik elkészítik a hivatalos anyagokat, azonban, ha ők nincsenek helyben, fennáll a veszélye annak, hogy torzul az üzenet. Ennek egyszerűen az az oka, hogy bizonyos dolgokhoz ott kell lenni - hogy tudjuk, milyen a hangulat, milyen kapcsolatban vannak egymással a munkatársak, milyen problémák vannak éppen a mindennapi működésben. Képzeljük csak el, mennyire visszás, ha a vezetőség rendkívüli túlórát rendel el, majd öt perc múlva megérkezik a színes-szagos marketing e-mail arról, hogy "juhúúú, családbarát munkahely díjat nyertünk!"

Ezért aztán jó ötlet, ha telephelyenként van egy dedikált felelőse a belső kommunikációnak, de mihez kezdjünk, ha HR-esként éppen a mi munkaköri leírásunkban landol a feladat? Pánikra semmi ok. Ahhoz, hogy jó munkát végezzünk, nem kell marketing gurunak lennünk - de jól jöhet, ha el tudunk lesni tőlük egy-egy fogást.

Egy csipetnyi marketing azoknak, akik nem marketingesek

Minél heterogénebb a szervezetben dolgozó csapat összeállítása, annál fontosabb, hogy szegmentáljunk. Más üzenetet és más módokon kell eljuttatnunk a szellemi munkatársaknak és a gyártásban dolgozóknak. Gondoljuk végig, hogy milyen különböző csoportokat tudunk azonosítani annak alapján, hogy az egyes munkatársaknak mik lehetnek az élet- és karriercéljai. Valószínűleg más motivációja van a munkavégzésre egy fiatal pályakezdőnek, egy kisgyermekes szülőnek, vagy egy szenior munkatársnak. Ez elképesztően fontos lehet az egész HR stratégiánk meghatározásakor - de akkor is, ha csak arról kell döntenünk, milyen üzeneteket, milyen csatornákon juttassunk el a kollégáinkhoz.

Ha meghatároztuk a különböző célcsoportokat (ne túl sokat!), próbáljunk egy-egy tagjukkal egyeztetni, esetleg tartósan is bevonni a munkába. 
Egy ilyen “beépített ember” segíthet pl. abban, hogy visszamérjük az egyes csatornák hatékonyságát - ha e-mailben megy ki hírlevél, vajon látja-e mindenki, akinek szánjuk? Vagy jobb megoldás az étkezőben kifüggesztett faliújság? Esetleg indítsunk Facebook csoportot?

Különösen fontos, hogy foglalkozzunk a hatékonyság kérdésével, ha azt tapasztaljuk, hogy egy-egy akciónk eredménye elmarad a várttól. Sajnos gyakori, hogy ha pl. egy kisebb rendezvényen nagyon alacsony a részvétel, az első reakció a frusztráció, és a “soha többet nem szervezek semmit, ezeknek az embereknek semmi se jó”. Lehet, hogy egyszerűen csak nem jutott el az üzenet a célcsoporthoz. 

belső kommunikációról HR-eseknek Mucsi Boglárka

Az egyes célcsoportokkal való szoros egyeztetés persze nemcsak a kommunikáció miatt lehet fontos. Egy-egy juttatással kapcsolatban is felmérhetjük, hogy a kedvezményezett csoport tagjai valóban tudnak-e élni vele - mert ha nem tudják kihasználni, akkor az olyan, mintha nem is lenne.
 Csak egy példa, mert erről külön cikket lehetne írni: az egyik cégnél a bejárathoz közel kialakítottak néhány kismama-parkolót. Ugyanennél a cégnél 10-12 órás munkanapok az általánosak, a home office-t még nem vezették be. Míg a parkolóval kedveznek a várandós kolléganőknek, a rengeteg túlóra miatt ezek a munkatársak aligha tudnak majd visszatérni a szülési szabadságukat követően. Tehát a kedvezmény felemás, és ebben az esetben ráadásul a külső szemlélő számára mutatnak valamit, amiről a cégnél dolgozók tudják, hogy nincs mögötte igazi tartalom.

Fenntartható kommunikációs és HR stratégiákról bármikor szívesen beszélgetek - elérhető vagyok itt, vagy a LinkedIn-en! :)
 

Címkék:
HR kommunikáció wellbeing employer branding marketing belső kommunikáció munkahelyi wellbeing
Mucsi Boglárka

Mucsi Boglárka fenntarthatóságra specializálódott közgazdász, marketinges, HR szakember. Különösen érdekli a fenntartható társadalom gondolata, és ennek részeként a munkahelyi well-being. Toborzás-kiválasztásban dolgozó HR-esként gyakran tapasztalta, hogy a munkavállalók és a munkaadók közötti kommunikációt bizalmatlanságból-bizonytalanságból fakadó feszültség nehezíti meg. Cikkeivel az a célja, hogy betekintést adjon a munkavállalóknak a HR-esek működésébe - és fordítva. Ezzel csökkentse a félreértéseket, és közelítse egymáshoz a feleket.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Fenntartható HR

A munka világa kulcsfontosságú szerepet tölt be abban, vajon fenntartható-e a társadalmunk. Ha hosszútávú terveink vannak a Földön, mindent meg kell tennünk azért, hogy az legyen...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu