kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

Az érzelmi intelligencia a munkahelyen

Az EQ, azaz Emotional Intelligence Quotient nem egyenlő a személyiséggel. Egyelőre ez a fogalom sokkal kevésbé tisztázott, mint az IQ, azonban egyre fontosabb a humán menedzsment terén.

Az EQ számos képesség és kompetencia együttese, melyek mehatározzák a viselkedést, személyes stílust, kisugárzást, derül ki a Zerorisk Hr. Inc összefoglaló tanulmányából. Igen fontos szerepet játszik ez a fajta intelligencia a munkahelyen, mivel a kommunikációs szituációban való viselkedés, az emberekkel való bánásmód terén döntő. Az érzelmi intelligencia legközelebb az empátia képességéhez áll, tehát ahhoz, mennyire ismerjük fel mások érzelmeit, hogyan tudjuk felmérni gondolkodásukat, viselkedésüket. Látjuk-e a környezetünkben megjelenő emberek hangulati zavarait, és képesek vagyunk-e magunk és mások "hangulatmenedzsmentjére".

Az érzelmi menedzsment - "mood management"- és a hangulat, viselkedés kontrollálása alapvető fontosságú a stresszes, bonyolult szituációkban. Az EQ segít abban, hogy kifejezzük például elismerésünket mások felé, és ezáltal megalapozza a hatékony kommunikációt. Míg az IQ az egyéni feladatmegoldásban segít, addig a munkatársak EQ-ja a köztük levő kapcsolatok fejlettségében játszik meghatározó szerepet.

Az EQ döntő a motiváció terén

A magas Emotional Intelligence Quotient-sel rendelkező emberek saját érzéseiket is jobban tudják kezelni, így a saját céljaik elérésében, az önmotiválás terén is jobbnak bizonyulnak. Az érzelmi intelligencia nemcsak egy elméleti jellegű fogalom, valós példákkal is bizonyították már fontosságát. Egy empirikus vizsgálat szerint az alacsony EQ-val rendelkező sales teamek 18 százalékkal rosszabb hatékonysággal végezte munkáját, mint azok az értékesítői csapatok, ahol jobb eredményeket mértek ezen a téren.

Mások motiválása rendkívül fontos képesség a munka világában. A vezetői szerepkörben elengedhetetlen, hogy valaki ismerje és befolyásolni tudja a többiek gondolkodását.

Az EQ és IQ tesztek különböznek a lényegesen összetettebb személyiségtesztektől. Az egyes pozíciókba az ideális személyt legjobban egy teljes körű, úgynevezett 360 fokos személyiségteszttel lehet kiválasztani, mely csaknem tökéletesen bejósolja, mennyire válik be az illető.

Egy sales állásra jelentkezőnél a kívánatos személyiségkép például: vidám, szociábilis, energikus és extrovertált. Egy informatikusnál vagy egy kutatónál ezek a vonások egyáltalán nem szükségesek. A "jó személyiség" mindig viszonylagos. Persze vannak tulajdonságok, melyek minden pozícióban jól jönnek: ilyen például az, ha valaki átlátja a bonyolult helyzeteket is, és könnyen megtalálja az összefüggéseket. De mindenhol, ahol emberek dolgoznak együtt, elkel egy kis humorérzék is.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kik lesznek az új ipari forradalom sztárvállalatai? 8 trend, amire a cégvezetőknek figyelniük kell

Nyolc trendre kell figyelniük a cégvezetőknek, ha sikereket akarnak elérni az évtized végéig. A Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem kutatói szerint... Teljes cikk

Nincs szükség HR-re - állítja a korábbi Facebook-alelnök

A cégeimben nincs HR osztály, egyetlen HR-es sem dolgozik nálam - jelentette ki Chamath Palihapitiya, a Social Capital alapítója, a Facebook egykori... Teljes cikk

Itt a titkos munkaerő-tartalék: mit tudnak a nyugdíjasok?

2022-ben 110 ezer nyugdíjas dolgozott, ám ennél sokkal többet be lehetne vonni a munkaerőpiacra. Milyen munkákra jönnek? Milyen speciális igényeik... Teljes cikk