Szilágyi Katalin
Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 12 éve

A cafeteria és a munkajog volt a sláger

images

images

A szakmabeliek többsége hasznosnak tartotta, hogy kilátogatott a Syma csarnokba, a Personal Hungary Szakkiállításra, hiszen több új szolgáltató céggel találkozhatott, sokan fel tudták mérni a piacot, megismerhették a jelenlegi problémákat és az új tendenciákat. A kiállítást sokan továbbra is kiváló fórumnak tartják arra, hogy a tanácsadó cégek személyesen találkozzanak a piac szereplőivel, mert a közvetlen, spontán találkozások sokszor gyümölcsözőbb együttműködéseket hozhatnak.

Legnagyobb érdeklődés a cafeteria és a munkajog terén történt változások iránt mutatkozott, a rendezvény egyébként e két slágertémát állította az előadások középpontjába, de a látogatók más hasznos információkat is beszerezhettek, így például, hogy miként lehet az interneten megjeleníteni a teljesítményértékelést, hogyan tud alkalmazkodni egy cég a tehetséges alkalmazottakhoz, illetve milyen problémákkal kell szembenézniük a környező országok HR szakembereinek. Az érdeklődők megismerhették az Országos HR Benchmark Felmérés erdeményeit, valamint a HR Portal tolmácsolásában azt is, hogyan látják magukat a HR-esek.

Volt, aki kifejezetten örült a sok álláshirdetési portálnak, de akadt olyan részt vevő is, aki csalódottságának adott hangot, mert úgy vélte, a rendezvény inkább az üzletről szól és kevésbé érzi hangsúlyosnak a szakmai programokat.

A szervezők elégedettek voltak az idei látogatottsággal, ebben az évben 1700-an voltak kíváncsiak az újdonságokra, és 75 kiállító jelent meg, közülük sokan most először. Több egészségügyi szolgáltató, hirdetési portál, cafeteriával foglalkozó cég is képviseltette magát, és már egy ügyvédi iroda is a kiállítók között szerepelt. Mint Réh Ágnes szervező a HR Portalnak elmondta, lassan tendencia, hogy egyre több fiatal látogatja a rendezvényt, amelynek nagyon örülnek, de a Personal Hungary továbbra is elsősorban a döntéshozókhoz kíván szólni. A szakma lassan azt is megtanulja, miként jelenjen meg egy ilyen szakkiállításon, amit jól jelzett, hogy a cégek szép, egyedi standokkal jelentek meg.

Az Action Zone, a Meeting Point valamint a gyakorlati fórumok is színes programokkal várták a szakembereket, és újdonság volt a PR-vita is. A jövőbeli tervekkel kapcsolatban Réh Ágnes elmondta, erősíteni szeretnének abban, hogy a klasszikus tanácsadókat is kicsalogassák a rendezvényre, illetve olyan témákat szeretnének felvenni a programok közé, amelyek az EU-s felzárkózásban is segítenek.

Szilágyi Katalin, HR Portal
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Nem kell félni a Z-generációs munkavállalók alkalmazásától

Lazányi Kornélia, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja szerint a munkáltatóknak nem kell félniük a Z-generációs... Teljes cikk

Újratárgyalná a kétéves bérmegállapodást a Magyar Szakszervezeti Szövetség

Újratárgyalná a tavaly megkötött kétéves bérmegállapodást a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ), Kordás László elnök ezért kezdeményezte... Teljes cikk

Munkaerő-kölcsönző cégek csaltak el 1,6 milliárd forintot

Egy pécsi központú munkaerő-kölcsönző cégháló nem fizette be a közterheket több száz dolgozó után és a forgalmi adóval is trükközött, ezzel... Teljes cikk