kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

A logisztikában dolgozók a legpazarlóbbak

A Lexmark (NYSE: LXK) nyilvánosságra hozta legújabb felmérését, amely a különböző irodai részlegek nyomtatási szokásait vizsgálta. Az Ipsos közreműködésével készült felmérés kimutatta, hogy az alkalmazottak átlagosan 32 oldalt is kinyomtatnak naponta.

A listát a logisztikai osztályok alkalmazottai vezetik napi 48 oldallal, ez 50 százalékkal több, mint az átlagos nyomtatás.
A Lexmark tanulmányából továbbá kiderül, hogy a logisztikai osztályok mellett a HR, az adminisztrációs és a pénzügyi osztályok is jelentős papírmennyiséget használnak el a nyomtatáshoz: az ő esetükben ez fejenként 38-39 oldalt jelent naponta.

A fenti adatok nem csupán az alkalmazottak pazarlásáról tanúskodnak, hanem sajnos gyakran a munkakörükhöz kapcsolódó adminisztrációs elvárásokról is. Ezek természetesen elengedhetetlenek a mindennapi munkavégzéshez, de mi a teendő a felesleges nyomtatásokkal?

Ahogy a logisztikában dolgozók is beismerték, sajnos előfordul, hogy figyelmetlenségből a hibás, vagy a nem megfelelő oldalt nyomtatják ki. A felmérés szerint a felesleges oldalak kinyomtatásában az informatikai részlegen dolgozók vezetnek napi 9 oldallal, de nem sokkal maradnak le a HR részleg alkalmazottai sem. Ők napi 8 oldalt pazarolnak el feleslegesen.

Danny Molhoek, a Lexmark közép- és kelet-európai régiójának ügyvezető igazgatója szerint eljött az idő, hogy a szervezetek nagyobb felelősséget vállaljanak nyomtatásaikért, hiszen ennek nem csupán pénzügyi, hanem környezeti hatásai is vannak.

A Lexmark regionális vezetője az alábbi tanácsokkal szolgál a felesleges nyomtatások megelőzésére:

Ösztönözzük munkatársainkat a kétoldali nyomtatásra. A felmérésben résztvevők közül csupán minden harmadik szervezet (34 százalék) használja ki mindkét oldalt.

A nyomtatási előnézetet nem véletlenül találták ki: sokat segíthet, hogy valóban csak a megfelelő oldalakat nyomtassuk ki.

A technika is segíthet az irodai környezettudatosság kialakításában: használjunk olyan multifunkciós nyomtatókat, amelyek egyaránt tudnak másolni, szkennelni, faxolni, illetve nyomtatni. Ezeket a gépeket már előre be lehet programozni a kétoldali és a fekete-fehér nyomtatási funkciókra.

A munkafolyamatokat nagyban gyorsíthatják az olyan nyomtatóeszközök, amelyeken keresztül a dolgozók emailt küldhetnek, elektronikus mappákba helyezhetik dokumentumaikat, illetve rendelkeznek elektronikus tartalommenedzser alkalmazással.

A szervezeknek javasolt nyomtatási előírásokat létrehozniuk, hogy alkalmazottaik tudatosabban használják a nyomtatókat. A dolgozói okoskártya és PIN hozzáférés például hatékonyabb ellenőrzést tesz lehetővé. A felmérésünk során megkérdezett szervezetek 15 százaléka állította, hogy csökkentették nyomtató eszközeik számát, továbbá minden tizedik vállalat bevezette a kártyás illetve PIN kódos nyomtatási rendszert.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Robotika, drónok, MI, kibertámadás, élményautózás - idén is sok izgalmat tartogat a Lányok Napja

Április 25-én rendezi meg a Nők a Tudományban Egyesület (NaTE) a Lányok Napja elnevezésű programot, amelyre immáron 13. alkalommal várják a... Teljes cikk

Ma rendezik a Logisztika Napját

Ma rendezik a hazai ellátási lánc szakma egyik legnagyobb, országos eseménysorozatát, a Logisztika Napját - tájékoztatta az MTI-t a a szervező Magyar... Teljes cikk

Nagy Márton: jövőre újraindul a gazdasági növekedés, a munkaerőpiac is megmozdult

Jövőre újraindul a gazdasági növekedés: az idei 2,5 százalék után 2025-ben 4,1 százalékos bővülést várnak - mondta a nemzetgazdasági miniszter... Teljes cikk