kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

A logisztikában dolgozók a legpazarlóbbak

A Lexmark (NYSE: LXK) nyilvánosságra hozta legújabb felmérését, amely a különböző irodai részlegek nyomtatási szokásait vizsgálta. Az Ipsos közreműködésével készült felmérés kimutatta, hogy az alkalmazottak átlagosan 32 oldalt is kinyomtatnak naponta.

A listát a logisztikai osztályok alkalmazottai vezetik napi 48 oldallal, ez 50 százalékkal több, mint az átlagos nyomtatás.
A Lexmark tanulmányából továbbá kiderül, hogy a logisztikai osztályok mellett a HR, az adminisztrációs és a pénzügyi osztályok is jelentős papírmennyiséget használnak el a nyomtatáshoz: az ő esetükben ez fejenként 38-39 oldalt jelent naponta.

A fenti adatok nem csupán az alkalmazottak pazarlásáról tanúskodnak, hanem sajnos gyakran a munkakörükhöz kapcsolódó adminisztrációs elvárásokról is. Ezek természetesen elengedhetetlenek a mindennapi munkavégzéshez, de mi a teendő a felesleges nyomtatásokkal?

Ahogy a logisztikában dolgozók is beismerték, sajnos előfordul, hogy figyelmetlenségből a hibás, vagy a nem megfelelő oldalt nyomtatják ki. A felmérés szerint a felesleges oldalak kinyomtatásában az informatikai részlegen dolgozók vezetnek napi 9 oldallal, de nem sokkal maradnak le a HR részleg alkalmazottai sem. Ők napi 8 oldalt pazarolnak el feleslegesen.

Danny Molhoek, a Lexmark közép- és kelet-európai régiójának ügyvezető igazgatója szerint eljött az idő, hogy a szervezetek nagyobb felelősséget vállaljanak nyomtatásaikért, hiszen ennek nem csupán pénzügyi, hanem környezeti hatásai is vannak.

A Lexmark regionális vezetője az alábbi tanácsokkal szolgál a felesleges nyomtatások megelőzésére:

Ösztönözzük munkatársainkat a kétoldali nyomtatásra. A felmérésben résztvevők közül csupán minden harmadik szervezet (34 százalék) használja ki mindkét oldalt.

A nyomtatási előnézetet nem véletlenül találták ki: sokat segíthet, hogy valóban csak a megfelelő oldalakat nyomtassuk ki.

A technika is segíthet az irodai környezettudatosság kialakításában: használjunk olyan multifunkciós nyomtatókat, amelyek egyaránt tudnak másolni, szkennelni, faxolni, illetve nyomtatni. Ezeket a gépeket már előre be lehet programozni a kétoldali és a fekete-fehér nyomtatási funkciókra.

A munkafolyamatokat nagyban gyorsíthatják az olyan nyomtatóeszközök, amelyeken keresztül a dolgozók emailt küldhetnek, elektronikus mappákba helyezhetik dokumentumaikat, illetve rendelkeznek elektronikus tartalommenedzser alkalmazással.

A szervezeknek javasolt nyomtatási előírásokat létrehozniuk, hogy alkalmazottaik tudatosabban használják a nyomtatókat. A dolgozói okoskártya és PIN hozzáférés például hatékonyabb ellenőrzést tesz lehetővé. A felmérésünk során megkérdezett szervezetek 15 százaléka állította, hogy csökkentették nyomtató eszközeik számát, továbbá minden tizedik vállalat bevezette a kártyás illetve PIN kódos nyomtatási rendszert.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk