"A tehetséges gyerekek nem feltétlenül jó tanulók"
A tehetséggondozás, valamint a sikeres pedagógiai modellek elterjesztését szolgálja a mentoráló intézményi hálózat, amelyet a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) egy uniós projekt keretében alakított ki - tájékoztatták portálunkat.
A Köznevelés az iskolában uniós forrásból megvalósuló kiemelt projekt átfogó célja, hogy javítsa az állami köznevelési intézményekben folyó munka minőségét, hatékonyságát, s ennek eredményeként a gyermekeknek kiegyensúlyozott, fenntartható oktatási rendszert teremtsen.
Tehetséggondozás az állami iskolákban: létezik?
A sikeres tehetséggondozási módszerekben közös, hogy a fejlesztés a gyermekek egyéni fejlődését szem előtt tartva, sokszor játékos formában történik, kihasználva mind a tanórai, mind a tanórán kívüli foglalkozások adta lehetőségeket.
Jó példa erre a Mentoráló intézmények egyike, a Szigethalmi Széchenyi István Általános Iskola, ahol azt ismerhetik meg a bemutató órákra és műhelymunkákra ellátogató pedagógusok, hogyan zajlik a matematikaoktatás területén a tehetséggondozás.
Egyed Jolán igazgatónő elmondta, hogy az iskolájukban folyó matematikaoktatás sikerének a titka, hogy a kisgyerekek érdeklődését játékos, kooperatív módszerekkel, eszközökkel keltik fel a tantárgy iránt, így ők cselekvő részeseivé, főszereplőivé válnak az óráknak. Ilyenek a matematikai tehetség kibontakoztatását segítő kooperatív technikák és az interaktív tábla használata, vagy a sakkmódszerek gyerekkori elsajátítása. Az iskolában mind a tanórákon, mind a "pluszmatekos" délutáni foglalkozásokon kiemelt figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra.
A debreceni Szoboszlói Úti Általános iskolában a tehetséggondozás célja - ahogyan Dr. Pakurár Miklósné igazgatónő is hangsúlyozta a sajtóanyag szerint, az ígéretes tehetségek minél előbbi megtalálása és fejlesztése. Az iskolában mind a tanórák, mind a kiscsoportos foglalkozások keretében az egyéni fejlesztést helyezik középpontba. Az igazgatónő arra is felhívta a figyelmet, hogy a tehetséges gyerekek nem feltétlenül jó tanulók, különösen fontos számukra, hogy megtanuljanak együtt élni adottságaikkal, tehetségükkel.
A "nívócsoportos" foglalkozások keretében éppen ezért olyan készségek erősítését tűzik ki célul, mint a figyelem és a kreativitás, valamint a gyermekek új tanulási módszereket is elsajátíthatnak. Az iskolában folyó munkát és a módszerek kidolgozását négy "tehetségszakértő" segíti.
Az új módszereknek köszönhetően a diákok versenyképesebb tudáshoz jutnak. A Mentoráló intézmények havi rendszerességgel óralátogatási lehetőséget nyújtanak és műhelymunkát szerveznek az érdeklődő iskolák pedagógusai számára, ezzel segítve, hogy a példaértékű módszerek az összes állami iskolába eljuthassanak. A Mentoráló intézmények listája itt érhető el - olvasható a közleményben.
A fejlesztések öt jelentős területen zajlanak: intézményi fejlesztés, módszertani innováció, partnerség és hálózatosodás, szervezetfejlesztés valamint rendszerszervezés.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Az oktatás stratégiai ágazat, ami nemcsak egy politikai tételmondat, hanem a mindennapok valósága, mert egy ország jövője az iskolapadban kezdődik -... Teljes cikk
A Kulturális és Innovációs Minisztérium 12 pontból álló cselekvési tervet állított össze, hogy hogyan tudnák hasznosítani a mesterséges... Teljes cikk
Technikumi végzettséggel magasabb jövedelem érhető el, mint gimnáziumival, sőt, a 3 éves szakképzésben szerzett végzettség is közelít a... Teljes cikk
- Megjelentek a Nemzeti Tehetség Program idei pályázatai 2 hete
- Felmérés: Romániában a felnőtt lakosság több mint harmada funkcionális analfabéta 3 hete
- Így nézhet ki a 2025/2026-os tanév szakképzési tanév rendje 3 hete
- Kihirdették a 2025/2026-os tanév rendjét 3 hete
- Másfél évesen már olvasott és számolt – ő lesz a világ legokosabb embere? 4 hete
- A 3-22 éves népességből iskolarendszerű képzésben részt vevők aránya - grafikon 1 hónapja
- Újraírják az MI-stratégiát – már óvodától tanítani kell a mesterséges intelligenciát 1 hónapja
- Miért nincs MI-t érintő oktatási stratégia és jó ötlet-e leépíteni a bölcsészképzést? 2 hónapja
- 75 ember indult el úgy reggel munkába, hogy már soha nem tért haza 2 hónapja
- Jövő héten indul az érettségi 2 hónapja
- A felsőfokú végzettségűek aránya a 25–34 éves korú népességen belül - grafikon 2 hónapja