"A tehetséges gyerekek nem feltétlenül jó tanulók"
A tehetséggondozás, valamint a sikeres pedagógiai modellek elterjesztését szolgálja a mentoráló intézményi hálózat, amelyet a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) egy uniós projekt keretében alakított ki - tájékoztatták portálunkat.
A Köznevelés az iskolában uniós forrásból megvalósuló kiemelt projekt átfogó célja, hogy javítsa az állami köznevelési intézményekben folyó munka minőségét, hatékonyságát, s ennek eredményeként a gyermekeknek kiegyensúlyozott, fenntartható oktatási rendszert teremtsen.
Tehetséggondozás az állami iskolákban: létezik?
A sikeres tehetséggondozási módszerekben közös, hogy a fejlesztés a gyermekek egyéni fejlődését szem előtt tartva, sokszor játékos formában történik, kihasználva mind a tanórai, mind a tanórán kívüli foglalkozások adta lehetőségeket.
Jó példa erre a Mentoráló intézmények egyike, a Szigethalmi Széchenyi István Általános Iskola, ahol azt ismerhetik meg a bemutató órákra és műhelymunkákra ellátogató pedagógusok, hogyan zajlik a matematikaoktatás területén a tehetséggondozás.
Egyed Jolán igazgatónő elmondta, hogy az iskolájukban folyó matematikaoktatás sikerének a titka, hogy a kisgyerekek érdeklődését játékos, kooperatív módszerekkel, eszközökkel keltik fel a tantárgy iránt, így ők cselekvő részeseivé, főszereplőivé válnak az óráknak. Ilyenek a matematikai tehetség kibontakoztatását segítő kooperatív technikák és az interaktív tábla használata, vagy a sakkmódszerek gyerekkori elsajátítása. Az iskolában mind a tanórákon, mind a "pluszmatekos" délutáni foglalkozásokon kiemelt figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra.
A debreceni Szoboszlói Úti Általános iskolában a tehetséggondozás célja - ahogyan Dr. Pakurár Miklósné igazgatónő is hangsúlyozta a sajtóanyag szerint, az ígéretes tehetségek minél előbbi megtalálása és fejlesztése. Az iskolában mind a tanórák, mind a kiscsoportos foglalkozások keretében az egyéni fejlesztést helyezik középpontba. Az igazgatónő arra is felhívta a figyelmet, hogy a tehetséges gyerekek nem feltétlenül jó tanulók, különösen fontos számukra, hogy megtanuljanak együtt élni adottságaikkal, tehetségükkel.
A "nívócsoportos" foglalkozások keretében éppen ezért olyan készségek erősítését tűzik ki célul, mint a figyelem és a kreativitás, valamint a gyermekek új tanulási módszereket is elsajátíthatnak. Az iskolában folyó munkát és a módszerek kidolgozását négy "tehetségszakértő" segíti.
Az új módszereknek köszönhetően a diákok versenyképesebb tudáshoz jutnak. A Mentoráló intézmények havi rendszerességgel óralátogatási lehetőséget nyújtanak és műhelymunkát szerveznek az érdeklődő iskolák pedagógusai számára, ezzel segítve, hogy a példaértékű módszerek az összes állami iskolába eljuthassanak. A Mentoráló intézmények listája itt érhető el - olvasható a közleményben.
A fejlesztések öt jelentős területen zajlanak: intézményi fejlesztés, módszertani innováció, partnerség és hálózatosodás, szervezetfejlesztés valamint rendszerszervezés.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Az 50 éves pedagógust azonnal elbocsátották, miután kiderült az eset. Teljes cikk
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campusának megépítését jelentette be az építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán. Teljes cikk
A három napig tartó eseményt csütörtökön a pénzügyi és számviteli karon zárják. Teljes cikk
- Egyeztetés kezdődött az állami fenntartású egyetemek bérfejlesztéséről 6 napja
- Pölöskei Gáborné: a minőségi szakképzésnek lakosságmegtartó ereje van 7 napja
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 7 napja
- Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén 1 hete
- A korai iskolaelhagyók arányának változása 1 hete
- Szlovákiában betiltják a mobiltelefonok használatát az általános iskolákban 2 hete
- Hankó Balázs: A kormány célja, hogy Magyarország világbajnok legyen a szakképzésben 3 hete
- Átalakítják a Nemzeti Tehetség Programot 3 hete
- A pedagógusok száma Magyarországon (1990-2023) 1 hónapja
- Csák János: Sikeres a felsőoktatás átalakítása 1 hónapja
- A felsőoktatásba jelentkezők és felvettek száma 1 hónapja