Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 8 éve

A végzett hallgatók 95 százaléka egy éven belül állást talált

A Kecskeméti Főiskolán végzett hallgatók 85 százaléka az államvizsgát követő fél éven belül, 95 százaléka egy éven belül talált állást, és negyedük néhány évvel a végzés után már vezető beosztásban dolgozik - közölte Brindza Attila, a Kecskeméti Főiskola tanítóképző karának dékánhelyettese egy uniós projekt keretében végzett felmérés eredményét az MTI-vel.

images

A Modern hallgatói és intézményi szolgáltatás - versenyképes főiskola elnevezésű uniós projekt vezetője elmondta: a felmérés keretében 678 diplomást kerestek fel a kérdezőbiztosok a 2007 és 2009 között végzettek közül, 248 munkáltatónál jártak, a jelenlegi hallgatók közül pedig 1229-en töltötték ki a kérdőívet.

Brindza Attila projektmenedzser közlése szerint a hallgatók döntő hányada ismét a Kecskeméti Főiskolát választaná: a korábban végzettek 76 százaléka, a jelenlegi hallgatók 85 százaléka a jelentkezési lapon biztosan vagy valószínűleg ismét az intézményt jelölné meg.

A felmérés szerint a főiskolára járók 64 százaléka teljes mértékben vagy nagymértékben elégedett az oktatással, a végzetteknél ez az arány 70 százalék. A jelenlegi hallgatók kiemelték az oktatók segítőkészségét és a magas szintű elméleti képzést, szeretnének még több gyakorlatot és szorosabb kapcsolatot a munkaerőpiaccal, és keveslik a külföldi szakmai gyakorlati lehetőségeket - utalt a megkérdezettek válaszaira a felmérés vezetője.

Brindza Attila kiemelte: a végzett hallgatók szintén az elméleti oktatás színvonalát értékelték a legmagasabb pontszámmal, de kevésnek találják a mesterképzési kínálatot. A felmérésben részt vevők 86 százaléka olyan munkakört tölt be, amely a végzettségéhez kisebb-nagyobb mértékben kötődik, és csak nyolc százalékuk nyilatkozott úgy, hogy munkájában nem tudja hasznosítani a főiskolán megszerzett tudást.

A projektmenedzser ismertette a főiskoláról kibocsátott hallgatókat foglalkoztató cégeknél végzett felmérés eredményét is: az ötfokú skálán 4-esnél jobbra értékelték a csapatmunkára való alkalmasságot, az együttműködési készséget, a kommunikációs képességeket, az informatikai ismereteket, a tanulási, fejlődési képességeket és az elméleti tudást, míg 3,5 és 4-es közötti osztályzatot kapott a gyakorlati tudás és a problémamegoldó képesség. Brindza Attila hangsúlyozta: egyedül az idegen nyelvek ismeretét értékelték a munkáltatók 3,5-nél kevesebbre, 3,34-ra.
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Eddig kétmilliárd forintot fizetett az állam a nyelvvizsgázóknak

A tavalyi esztendőben 112 ezer nyelvvizsga közül 101 ezerre 35 évnél fiatalabbak jelentkeztek. Teljes cikk

Hat tipp az egyetemválasztáshoz szülőknek

Alig egy hónapja maradt a végzős középiskolásoknak, hogy eldöntsék, hol folytatják tanulmányaikat. A döntést természetesen mindenki maga kell... Teljes cikk

A Nemzeti Pedagógus Kar szerint az új nemzeti alaptanterv nehéz helyzetbe hozza a pedagógusközösségeket

A közlemény szerint a módosítás redukálja a korábbi kerettantervek választási lehetőségét, és belső struktúrájában sem koherens. Teljes cikk