Megjelent: 3 éve

A legfontosabb digitális marketing csatornák, amelyekre 2022-ben is támaszkodhat

A marketing egyik fő kihívása a marketingüzenet megfelelő csatornáinak kiválasztása. Ma már nagyon sok csatorna áll rendelkezésünkre, a legtöbb kisvállalkozás viszont nem tud eltartani egy teljes munkaidős marketingszakértőt. Hogyan találjuk meg azokat a csatornákat, amelyek segítség nélkül is kivitelezhetőek, mégis jó megtérülést biztosítanak? Íme egy útmutató, amely segít a döntésben.

A marketing egyik fő kihívása a marketingüzenet megfelelő csatornáinak kiválasztása. Ma már nagyon sok csatorna áll rendelkezésünkre, a legtöbb kisvállalkozás viszont nem tud eltartani egy teljes munkaidős marketingszakértőt. Hogyan találjuk meg azokat a csatornákat, amelyek segítség nélkül is kivitelezhetőek, mégis jó megtérülést biztosítanak? Íme egy útmutató, amely segít a döntésben.

Legnépszerűbb digitális marketing csatornák

Olyan vállalkozása van, amelynek más vállalkozások az üzletfelei? Az a jó hírünk, hogy a B2B értékesítés megfelelő marketing stratégiával meglehetősen költséghatékonnyá válik. Emellett, az üzleti szféra képviselői, mint vásárlói kör, számos termék vagy szolgáltatás esetében hamarabb hozza meg a döntést a vásárlás mellett, mint a magán fogyasztói bázis.

Miért duplán jó hír ez? Mert beszámítható idő alatt válhat a marketing befektetés valóban jövedelmezővé. Ennek mindössze a célirányos stratégia a kulcsa, miszerint a sales üzenet közvetlenül jut el a célközönséghez.

Ilyen közvetlen eladásösztönző módszer a direkt marketing, amelyhez csupán a megfelelő marketing adatbázisra van szükség. A marketing adatbázisok telemarketing-, e-mail marketing- vagy tradicionális, postán feladott leveles kampányokhoz is használhatóak. A megvalósítás módja az értékesítendő dologtól, illetve egyéb más tényezőktől egyaránt függ, úgy mint az iparág, a célközönségbe tartozó cégek piaci pozíciója, és így tovább. 

A vállalati kapcsolati információk publikus adatbázisok, amelyek nyugodt szívvel használhatóak bevételszerzés céljára, ennek megfelelően a reklám tartalmú üzenetek nem ütköznek semmilyen nemzetközi adatvédelmi irányelvbe, mint például, a marketingesek számára a legtöbb fejvakarást okozó GDPR rendelet-gyűjtemény.

Adatbázis vásárlás marketing célokra

A WellData céges marketing adatbázisában több mint 470 ezer magyarországi vállalat adatai szerepelnek, és nem csak elérhetőségek, hanem más meghatározó tulajdonságok úgyszintén. Ezek alapján a jellemzők alapján ez az óriási állomány egyéni igények szerint csoportosítható, így olyan kisebb szegmensek alakíthatóak ki, amelyek tűhegy pontosan, kizárólag a célközönségbe tartozó gazdasági szervezeteket tartalmazzák. 

Azok a telefonos-, hírleveles- vagy postai sales kampányok, amelyeket ilyen célirányos stratégiával állítanak össze és vezényelnek le, garantáltan megtérítik a reklámköltséget.

Mi ennek az oka? Azok az emberek - vállalatok esetében is emberek ütik nyélbe a beszerzést -, akiknek a hirdetés üzenete célba talál, megszólítva érzi magát. Ez annak köszönhető, hogy promóció témája az ő - az általa képviselt szervezet - szükségletére, problémájára ad megoldást a hirdetett termékkel vagy szolgáltatással.

A WellData céges marketing állománya több mint egy tucatnyi attribútum szerint filterezhető, a teljesség igénye nélkül: ország, megye, település, alkalmazottak száma, árbevétel, iparág, fő tevékenységi kör, elérhetőség típusai. Ennélfogva a csoportosítási lehetőségek tárháza szinte végtelen, így határtalan hirdetési lehetőséggel kecsegtet a marketing adatbázis vásárlás.

A marketing adatbázis vásárlás valóban megéri a pénzét

Egyszerűen azért éri meg céges adatállományt venni, természetesen használat céljából, mert a direkt marketingnek köszönhetően rengeteg felesleges lépcső megspórolható az értékesítési folyamat során. Ezek a lépcsők egytől egyig lehetséges kilépési pontok a vásárlási döntéshozatal során. Kerülendő hibák, csökkentik a költséghatékonyságot, tehát a profitszerzési lehetőséget.

Míg a hagyományos sales procedúra során a közönség tagjai 3-10-50 alkalommal találkoznak a kreatívval és az üzenettel, amely még csak válaszadásra sem sarkallja a címzetteket, addig a direkt megkeresés egyenesen a csoport tagjainak az e-mail vagy postai fiókjában landol, illetve a közvetlenül, telefonon éri el őket. 

Hány lépcsős, emellett milyen volumenű költséggel járó hadjáratot folytat a hirdető a tradicionális esetben azért, hogy megkapja a célzottak elérhetőségeit? Ennek a felesleges pénzköltésnek vége szakadhat a precízen célzott marketing adatbázisok megvásárlásával.

Az e-mail lista, tehát a hírlevél küldés, mint a legelterjedtebb direkt marketing módszer 

E-mail címlista is beszerezhető a WellData céges adatbázis szolgáltatótól. Valójában ez az az elérhetőség, amelyet a vállalkozások hajszál híján minden esetben megadnak. Ide várják az ajánlatokat és a megkereséseket, hiszen kézhez kapnak mindent, mégsem csörög a telefon egész álló nap folyamán. 
Hírlevél kampány manapság hírlevél küldő programokkal szerkeszthető és küldhető, a hírlevél küldésre az egyszerű szolgáltatók és e-mail fiókok nem alkalmasak. A hirdetés kivitelezése azonban nem költségigényes, mivel a levélküldő szoftverek többsége igazán zsebhez mért áron bérelhető, és megéri nekik, mert ekképp tesznek szert felhasználók millióira a világ minden tájáról.

Ezeknek a hírleveles programoknak a segítségével a WellData céges e-mail listájára többször is kiküldhető ugyanaz a sales üzenet, méghozzá az automatikus beállítási lehetőségeknek köszönhetően csak azok kapják majd meg másodjára, vagy akár harmadjára is a levelet, akik az előzőeket nem nyitották meg egyszer sem. A rendszer figyeli és jegyzi a megnyitási és az átkattintási statisztikát is, ezáltal teljesen automatizált értékesítési kampány építhető a jövőbeli ügyfelek érdeklődési szintjének megfelelően. 

Egyedi adatbázis építés egyedi igények szerint 

Mi van akkor, ha a WellData alap adatbázisa nem szűrhető olyan precízen vagy olyan tulajdonságok szerint, amire az ügyfélnek éppen szüksége lenne?
Erre az esetre az egyedi adatbázis építés jelent megoldást, amelyre a WellData szakértői csapata örömmel vállalkozik, hiszen az ügyfél üzleti sikerét az adatszolgáltató sajátjának tekinti. A profitszerzés közös cél, ezért a megrendelő egyénre szabott adatállomány igénye nem gondot, hanem megoldandó feladatot jelent. 

Az adatbázis építés a szükséglet és a marketing cél felmérésével kezdődik, a feltérképezést követően pedig szakemberek több tucat forrásból gyűjtik össze manuálisan és automatizált eljárással a célcsoportba tartozó vállalatok elérhetőségét. Az adatokat a cégek weboldaláról, szakmai gyűjtő oldalakról, közösségi média oldalakról, ipari-, kamarai-, szakszervezeti felületekről, és tucatnyi más forrásból akvirálnak a munkatársak, betartva a szegmens meghatározó tulajdonságait. 

Adatvédelmi irányelvek betartása

A már meglévő 470 ezer rekordos WellData adatbázisra és az egyedi igények alapján összeállítandó adatállományokra egyaránt igaz, hogy mindennemű adatvédelmi irányelvnek megfelelnek.

A GDPR előírások a magánszemélyek adataira vonatkoznak, a jogi személyek, tehát a vállalkozások, alapítványok és egyéb szervezetek nyilvános információira nem vonatkoznak. Ebből kifolyólag ezekre a publikus e-mail és postai címekre, illetve telefonszámokra semmilyen törvény sem tiltja vagy szabályozza az eladásösztönző tartalmak küldését.

A WellData nem csak az adatvédelmi szabályok betartására, hanem a SPAM-gyanú elkerülésére is jelentős hangsúlyt fektet, ezzel garantálva a marketing listák effektivitását.

  • 2022.08.29Mit tegyél, hogy tőled vásároljanak? Értékesítése mindig szükség van; nem csak akkor, ha a cégnek jól megy, de akkor is, amikor nehéz időszak következik. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A fideszes képviselők be se mentek a parlamentbe újratárgyalni a katatörvényt

Határozatképtelen volt az ellenzék által kezdeményezett rendkívüli ülés, amelynek célja az volt, hogy az Országgyűlés még a hatályba lépés... Teljes cikk

24 éves csúcson az infláció

Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Az élelmiszerek ára tavaly júliushoz viszonyítva 27... Teljes cikk

Rendkívüli ülést tart a parlament a kata-törvény miatt

Az ellenzéki pártok célja, hogy még hatályba lépése előtt töröljék a kata-törvényt. Teljes cikk

Facebook