A legfontosabb digitális marketing csatornák, amelyekre 2022-ben is támaszkodhat
A marketing egyik fő kihívása a marketingüzenet megfelelő csatornáinak kiválasztása. Ma már nagyon sok csatorna áll rendelkezésünkre, a legtöbb kisvállalkozás viszont nem tud eltartani egy teljes munkaidős marketingszakértőt. Hogyan találjuk meg azokat a csatornákat, amelyek segítség nélkül is kivitelezhetőek, mégis jó megtérülést biztosítanak? Íme egy útmutató, amely segít a döntésben.

A marketing egyik fő kihívása a marketingüzenet megfelelő csatornáinak kiválasztása. Ma már nagyon sok csatorna áll rendelkezésünkre, a legtöbb kisvállalkozás viszont nem tud eltartani egy teljes munkaidős marketingszakértőt. Hogyan találjuk meg azokat a csatornákat, amelyek segítség nélkül is kivitelezhetőek, mégis jó megtérülést biztosítanak? Íme egy útmutató, amely segít a döntésben.
Legnépszerűbb digitális marketing csatornák
Olyan vállalkozása van, amelynek más vállalkozások az üzletfelei? Az a jó hírünk, hogy a B2B értékesítés megfelelő marketing stratégiával meglehetősen költséghatékonnyá válik. Emellett, az üzleti szféra képviselői, mint vásárlói kör, számos termék vagy szolgáltatás esetében hamarabb hozza meg a döntést a vásárlás mellett, mint a magán fogyasztói bázis.
Miért duplán jó hír ez? Mert beszámítható idő alatt válhat a marketing befektetés valóban jövedelmezővé. Ennek mindössze a célirányos stratégia a kulcsa, miszerint a sales üzenet közvetlenül jut el a célközönséghez.
Ilyen közvetlen eladásösztönző módszer a direkt marketing, amelyhez csupán a megfelelő marketing adatbázisra van szükség. A marketing adatbázisok telemarketing-, e-mail marketing- vagy tradicionális, postán feladott leveles kampányokhoz is használhatóak. A megvalósítás módja az értékesítendő dologtól, illetve egyéb más tényezőktől egyaránt függ, úgy mint az iparág, a célközönségbe tartozó cégek piaci pozíciója, és így tovább.
A vállalati kapcsolati információk publikus adatbázisok, amelyek nyugodt szívvel használhatóak bevételszerzés céljára, ennek megfelelően a reklám tartalmú üzenetek nem ütköznek semmilyen nemzetközi adatvédelmi irányelvbe, mint például, a marketingesek számára a legtöbb fejvakarást okozó GDPR rendelet-gyűjtemény.
Adatbázis vásárlás marketing célokra
A WellData céges marketing adatbázisában több mint 470 ezer magyarországi vállalat adatai szerepelnek, és nem csak elérhetőségek, hanem más meghatározó tulajdonságok úgyszintén. Ezek alapján a jellemzők alapján ez az óriási állomány egyéni igények szerint csoportosítható, így olyan kisebb szegmensek alakíthatóak ki, amelyek tűhegy pontosan, kizárólag a célközönségbe tartozó gazdasági szervezeteket tartalmazzák.
Azok a telefonos-, hírleveles- vagy postai sales kampányok, amelyeket ilyen célirányos stratégiával állítanak össze és vezényelnek le, garantáltan megtérítik a reklámköltséget.
Mi ennek az oka? Azok az emberek - vállalatok esetében is emberek ütik nyélbe a beszerzést -, akiknek a hirdetés üzenete célba talál, megszólítva érzi magát. Ez annak köszönhető, hogy promóció témája az ő - az általa képviselt szervezet - szükségletére, problémájára ad megoldást a hirdetett termékkel vagy szolgáltatással.
A WellData céges marketing állománya több mint egy tucatnyi attribútum szerint filterezhető, a teljesség igénye nélkül: ország, megye, település, alkalmazottak száma, árbevétel, iparág, fő tevékenységi kör, elérhetőség típusai. Ennélfogva a csoportosítási lehetőségek tárháza szinte végtelen, így határtalan hirdetési lehetőséggel kecsegtet a marketing adatbázis vásárlás.
A marketing adatbázis vásárlás valóban megéri a pénzét
Egyszerűen azért éri meg céges adatállományt venni, természetesen használat céljából, mert a direkt marketingnek köszönhetően rengeteg felesleges lépcső megspórolható az értékesítési folyamat során. Ezek a lépcsők egytől egyig lehetséges kilépési pontok a vásárlási döntéshozatal során. Kerülendő hibák, csökkentik a költséghatékonyságot, tehát a profitszerzési lehetőséget.
Míg a hagyományos sales procedúra során a közönség tagjai 3-10-50 alkalommal találkoznak a kreatívval és az üzenettel, amely még csak válaszadásra sem sarkallja a címzetteket, addig a direkt megkeresés egyenesen a csoport tagjainak az e-mail vagy postai fiókjában landol, illetve a közvetlenül, telefonon éri el őket.
Hány lépcsős, emellett milyen volumenű költséggel járó hadjáratot folytat a hirdető a tradicionális esetben azért, hogy megkapja a célzottak elérhetőségeit? Ennek a felesleges pénzköltésnek vége szakadhat a precízen célzott marketing adatbázisok megvásárlásával.
Az e-mail lista, tehát a hírlevél küldés, mint a legelterjedtebb direkt marketing módszer
E-mail címlista is beszerezhető a WellData céges adatbázis szolgáltatótól. Valójában ez az az elérhetőség, amelyet a vállalkozások hajszál híján minden esetben megadnak. Ide várják az ajánlatokat és a megkereséseket, hiszen kézhez kapnak mindent, mégsem csörög a telefon egész álló nap folyamán.
Hírlevél kampány manapság hírlevél küldő programokkal szerkeszthető és küldhető, a hírlevél küldésre az egyszerű szolgáltatók és e-mail fiókok nem alkalmasak. A hirdetés kivitelezése azonban nem költségigényes, mivel a levélküldő szoftverek többsége igazán zsebhez mért áron bérelhető, és megéri nekik, mert ekképp tesznek szert felhasználók millióira a világ minden tájáról.
Ezeknek a hírleveles programoknak a segítségével a WellData céges e-mail listájára többször is kiküldhető ugyanaz a sales üzenet, méghozzá az automatikus beállítási lehetőségeknek köszönhetően csak azok kapják majd meg másodjára, vagy akár harmadjára is a levelet, akik az előzőeket nem nyitották meg egyszer sem. A rendszer figyeli és jegyzi a megnyitási és az átkattintási statisztikát is, ezáltal teljesen automatizált értékesítési kampány építhető a jövőbeli ügyfelek érdeklődési szintjének megfelelően.
Egyedi adatbázis építés egyedi igények szerint
Mi van akkor, ha a WellData alap adatbázisa nem szűrhető olyan precízen vagy olyan tulajdonságok szerint, amire az ügyfélnek éppen szüksége lenne?
Erre az esetre az egyedi adatbázis építés jelent megoldást, amelyre a WellData szakértői csapata örömmel vállalkozik, hiszen az ügyfél üzleti sikerét az adatszolgáltató sajátjának tekinti. A profitszerzés közös cél, ezért a megrendelő egyénre szabott adatállomány igénye nem gondot, hanem megoldandó feladatot jelent.
Az adatbázis építés a szükséglet és a marketing cél felmérésével kezdődik, a feltérképezést követően pedig szakemberek több tucat forrásból gyűjtik össze manuálisan és automatizált eljárással a célcsoportba tartozó vállalatok elérhetőségét. Az adatokat a cégek weboldaláról, szakmai gyűjtő oldalakról, közösségi média oldalakról, ipari-, kamarai-, szakszervezeti felületekről, és tucatnyi más forrásból akvirálnak a munkatársak, betartva a szegmens meghatározó tulajdonságait.
Adatvédelmi irányelvek betartása
A már meglévő 470 ezer rekordos WellData adatbázisra és az egyedi igények alapján összeállítandó adatállományokra egyaránt igaz, hogy mindennemű adatvédelmi irányelvnek megfelelnek.
A GDPR előírások a magánszemélyek adataira vonatkoznak, a jogi személyek, tehát a vállalkozások, alapítványok és egyéb szervezetek nyilvános információira nem vonatkoznak. Ebből kifolyólag ezekre a publikus e-mail és postai címekre, illetve telefonszámokra semmilyen törvény sem tiltja vagy szabályozza az eladásösztönző tartalmak küldését.
A WellData nem csak az adatvédelmi szabályok betartására, hanem a SPAM-gyanú elkerülésére is jelentős hangsúlyt fektet, ezzel garantálva a marketing listák effektivitását.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
100 ezer forint mulasztási bírságra számíthat, aki nem rendezi munkavállalói jogviszonyát. Teljes cikk
A NAV több vármegyében is ellenőrzi a strandokat. Többek között az alkalmazottak bejelentését is vizsgálják majd. Teljes cikk
Dupla béremelést kapnak a kormánytisztviselők: szeptembertől és januártól összesen 30 százalékkal nőhet a fizetésük – jelentette be Navracsics... Teljes cikk
- Új szakmákkal bővülhet a Szakmajegyzék 4 hónapja
- Dolgozók TikTok-influencerek lettek a Rossmannál 4 hónapja
- Felmérték a digitális készségeket: utolsó helyen a magyar gimnazisták 5 hónapja
- Elindul a Demján Sándor Program digitalizációt segítő pályázata 5 hónapja
- Czomba Sándor: A regisztrált álláskeresők alacsony száma a gazdasági fordulat jele 5 hónapja
- Új vezetők a Digitális Kereskedelmi Szövetségnél 5 hónapja
- Mire van szükség a sikeres digitalizációhoz? 6 hónapja
- Bejelentették: a kormány új digitális fejlesztési programot indít 6 hónapja
- Ezek voltak a legnépszerűbb marketingeszközök a magyar kkv-knál 2024-ben 6 hónapja
- Megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket az Ügyfélkapu+ miatt 6 hónapja
- Olvasd Magyarország legújabb kriptovaluta híroldalát 6 hónapja