kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Az utolsók is elhagyják a vasi autóbuszgyár süllyedő hajóját

Felszámolják a Vasi Volán Járműipari Kft.-t, mivel az üzem veszteséggel termelt. Időközben sokan távoztak a 74 alkalmazottat foglalkoztató cégtől, így május elején 26-an váltak munkanélkülivé. Bérüket viszont két hónapja nem kapták meg - értesült a Népszabadság.

A Vasi Volán Zrt.-nél évtizedek óta újítottak fel, majd gyártottak autóbuszokat. Négy-öt év alatt 250 Mercedes Sprintert alakítottak át rohammentővé. Sokak számára érthetetlen, hogy a 2006 végén kft.-vé alakított üzem tönkrement.

- Nem tudom, miből tartom el két középiskolás gyerekemet - fakad ki egy középkorú munkás. - Eddig úgy közepesen éltünk, de ennek most vége - kapcsolódik be a beszélgetésbe Bognár Antal, aki csoportvezetőként kapta meg felmondását.
Mindenkit az foglalkoztat: hogyan jutottak idáig. - Már az alapításkor látszott, hogy az autóbuszgyártásra létrehozott kft. nem tudja teljesíteni a szigethalmi fővállalkozó, az Auto Rad Controlle Kft. igényét - állítja Radnai László művezető, aki a hárommillió forinttal alapított vállalkozás tízszázalékos tulajdonosaként pénzét és munkahelyét is elveszítette. Szerinte a megrendelő csak a buszgyártásra fordított órák harmadát fizette ki.

Szanyi Tibor lakatos és Szanyi István csoportvezető a kidolgozatlan technológiát, a tervezés hibáit, az állandó módosításokat is okolja a kudarcért, akik szerint így jöhetett össze március közepéig 22 milliós hiány. Többen is úgy vélik, a pénzügyi gondokkal küzdő Vasi Volán azért hozta létre a céget, hogy ne kelljen elbocsátania dolgozókat, illetve majd ne kelljen kifizetni végkielégítésüket.

A Népszabadság megkeresésére Papp László vezérigazgató elmondta: évtizedek óta több száz autóbuszt újítottak fel saját célra és eladásra. Ebből fakadt az új buszok gyártásának ötlete, a munka azonban nem úgy haladt, ahogyan tervezték. A belső ellenőrzés már tavaly júniusban megállapította: nem dolgoznak nyereségesen és a munkát vezetési, anyagellátási és technológiai problémák is nehezítették. A vezérigazgató cáfolja, hogy tönkretették volna a kft.-t csak azért, hogy ne kelljen végkielégítést fizetni.

Kovács Péter, a regionális munkaügyi központ szakmai igazgatója azt mondja: ha a felszámoló veszteségesnek nyilvánítja a céget, a dolgozók elmaradt bérére kérelmet nyújthatnak be az állami bérgarancia-alaphoz. Ha megfelelnek a feltételeknek, a járandóságokat meg lehet igényelni.

Németh Károly, a Liga szakszervezet helyi elnöke már megalakításakor ellenezte a kft. létrehozását, ezért most jogi úton próbálnak fellépni a dolgozók érdekeinek érvényesítéséért, az elmaradt bérek és végkielégítés kifizetéséért.
Népszabadság
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk