Megjelent: 8 éve

Bába-Szabó Magda, a Generali Biztosító emberi erőforrás és kommunikációs igazgatója

images

Bába-Szabó Magda a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetemen szerzett közgazdász képesítést, majd 1997-től kezdődően szisztematikusan építette fel HR karrierjét, megismerve több iparágat (FMCG, pénzügyi szektor) és több multinacionális nagyvállalat működését. Szakmai életútjának alakítása során lényeges szempont volt számára, hogy a HR valamennyi szakterületét megismerje, és olyan szervezetekben tanulhasson, ahol széleskörű, dinamikus és támogatott HR megoldások születnek. Szakmai pályafutását a toborzás területén kezdte, majd javadalmazási kérdésekben, ezt követően pedig képzési és szervezetfejlesztési témákban mélyült el. A HR különböző szakterületeire vonatkozó ismereteinek integrálásaként váltott 2000-ben HR generalista szerepkörre, amikor is a Coca-Colához igazolt, ahol a több mint 700 alkalmazottat foglalkoztató értékesítési divízió üzleti céljainak megvalósítását támogatta összetett HR eszköztárral és folyamatokkal.

2004-ben visszatért a pénzügyi szektorba, ahol hét éven át a K&H Bank humánerőforrás-fejlesztésért és vezetői fejlesztésért felelős HR főosztályvezetőként irányította a vállalat ez irányú tevékenységét, beleértve a toborzás-kiválasztást, képzés-fejlesztést, valamint a tehetség és karriermenedzsment különböző aspektusait. 2010-ben HR-vezetőként a HR-tevékenységek teljes spektrumát irányította a belga anyacég IT-ra specializálódott magyar fiókvállalatánál.

2011-ben Magda felkérést kapott az olasz tulajdonú Generali Biztosító HR vezetői szerepkörére, ahol a mintegy 2000 fős szervezetben egy év alatt teljesen új alapokra helyezte a HR támogatás rendszerét. Új HR struktúrát honosított meg, amely egyrészt az általa bevezetett HR üzleti partneri rendszerre, másrészt a kiemelt vezetők fejlesztésére és a képzési rendszerek megújítására helyezi a hangsúlyt. 2012-től már igazgatóként vezeti a biztosító Emberi Erőforrás és Kommunikációs Igazgatóságát, ahol csaknem 70 ember munkáját irányítja, támogatva a vállalat új stratégiáját és üzleti céljait.

Feladatai közé tartozik a változáskezelés támogatása és a vállalati kultúra fejlesztése, valamint az olyan szervezetfejlesztési és vezetői fejlesztési célok, mint a tehetséggondozás, a kulcsember-program, vagy az utánpótlás-nevelést támogató generációs nyitás program. Irányítása alatt vezette be a vállalat a teljesítmény menedzsment rendszert és a kompetencia-modellt, amely többek között egy közvetlenebb összefüggést épít ki a teljesítmény és a javadalmazás között. A kommunikációs terület felügyeletével a vállalat külső és belső márkaértékének növelését és a közösségépítést tekinti fő célkitűzésének. Fontos törekvése emellett a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése a biztosító életében a hosszútávon fenntartható, magas színvonalú munkavégzés és a munkatársi elégedettség érdekében.

Jelenlegi munkakörében a legnagyobb kihívást az jelenti számára, hogy integrálja az üzleti igényeket, a vállalati stratégiát és a HR szakmai elképzeléseket oly módon, hogy az a szervezet szempontjából a legjobb megoldásokat nyújtsa.

Szakmai hitvallása, hogy a HR az üzleti eredmények motorja kell, hogy legyen, hiszen egy cég legfőbb értéke az ember, és a motivált, megfelelően "mozgatott" humán erőforrás közvetlen ráhatással bír a vállalat eredményességére. Ez válság idején különösen fontos, csakúgy, mint Magda számára az, hogy a HR hozzáadott értékkel bírjon a szervezet és az üzlet számára, egyfajta proaktív partnerségben működve egymással.

Magda számára szakmai munkájának és integráló szerepének hangsúlyos megerősítését jelentette az, hogy 2012 évi teljesítménye alapján elismerést kapott a Generali Sikerkovácsok díjazottjaként, amely a vállalatcsoport legjobban teljesítő munkatársainak elismerése. Erdős Mihály elnök-vezérigazgató a következő szavakkal indokolta a díjazást: "A vállalati stratégia HR stratégiájának kidolgozásáért és implementációjáért - Magda az egész folyamatnak nemcsak funkcionális, hanem szakmai és érzelmi elkötelezettséget tekintve is vezetője volt, és ez a kitartása folyamatos intenzitással magas szinten jelenleg is tart. Szakmai tapasztalatával, vezetői képességével és a Generali közösségbe történő integrációjával más, magasabb szintre emelte a HR tevékenységet, amely az egész cég egyik legdinamikusabban fejlődő, és másoknak is példát mutató szervezeti egységévé vált. Magda érkezésekor azonnal megkezdte a szervezeti egységének funkcionális újjászervezését, a csapat tagjainak fejlesztését, valamint a vállalati stratégia HR részének kidolgozását. Ezen belül megújításra került a vezetői kiválasztás, a generációs nyitás, a tényleges teljesítményértékelési rendszer kidolgozása."

Magda két kisfiú édesanyjaként igyekszik maga is megvalósítani a vállalatnál szorgalmazott munka és magánélet egyensúlyát: szabadidejében a család ad erőt és nyújt feltöltődést számára, de szívesen utazik és ismer meg új embereket, kultúrákat is.
  • 2021.08.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk