Megjelent: 11 éve

Bába-Szabó Magda, a Generali Biztosító emberi erőforrás és kommunikációs igazgatója

Bába-Szabó Magda 2011 óta vezeti a hazai piac egyik legnagyobb biztosítója, a Generali-Providencia Biztosító Zrt. emberi erőforrás területét, 2012 óta emberi erőforrás és kommunikációs igazgatóként. Jelenleg több mint 70 ember munkáját irányítja, egy 2000 fős szervezet és egy csaknem ugyanennyi külső partnerből álló értékesítési hálózat tevékenységét és üzleti céljait támogatva. Mindig olyan szervezetekben dolgozott, ahol integrált HR megoldások születtek; szakmai hitvallása szerint az emberi erőforrás terület egyfajta "business driver" szerepben tud igazán jól működni, vagyis a HR tevékenység mindenkor üzleti eredményt kell, hogy biztosítson.

images

images

Bába-Szabó Magda a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetemen szerzett közgazdász képesítést, majd 1997-től kezdődően szisztematikusan építette fel HR karrierjét, megismerve több iparágat (FMCG, pénzügyi szektor) és több multinacionális nagyvállalat működését. Szakmai életútjának alakítása során lényeges szempont volt számára, hogy a HR valamennyi szakterületét megismerje, és olyan szervezetekben tanulhasson, ahol széleskörű, dinamikus és támogatott HR megoldások születnek. Szakmai pályafutását a toborzás területén kezdte, majd javadalmazási kérdésekben, ezt követően pedig képzési és szervezetfejlesztési témákban mélyült el. A HR különböző szakterületeire vonatkozó ismereteinek integrálásaként váltott 2000-ben HR generalista szerepkörre, amikor is a Coca-Colához igazolt, ahol a több mint 700 alkalmazottat foglalkoztató értékesítési divízió üzleti céljainak megvalósítását támogatta összetett HR eszköztárral és folyamatokkal.

2004-ben visszatért a pénzügyi szektorba, ahol hét éven át a K&H Bank humánerőforrás-fejlesztésért és vezetői fejlesztésért felelős HR főosztályvezetőként irányította a vállalat ez irányú tevékenységét, beleértve a toborzás-kiválasztást, képzés-fejlesztést, valamint a tehetség és karriermenedzsment különböző aspektusait. 2010-ben HR-vezetőként a HR-tevékenységek teljes spektrumát irányította a belga anyacég IT-ra specializálódott magyar fiókvállalatánál.

2011-ben Magda felkérést kapott az olasz tulajdonú Generali Biztosító HR vezetői szerepkörére, ahol a mintegy 2000 fős szervezetben egy év alatt teljesen új alapokra helyezte a HR támogatás rendszerét. Új HR struktúrát honosított meg, amely egyrészt az általa bevezetett HR üzleti partneri rendszerre, másrészt a kiemelt vezetők fejlesztésére és a képzési rendszerek megújítására helyezi a hangsúlyt. 2012-től már igazgatóként vezeti a biztosító Emberi Erőforrás és Kommunikációs Igazgatóságát, ahol csaknem 70 ember munkáját irányítja, támogatva a vállalat új stratégiáját és üzleti céljait.

Feladatai közé tartozik a változáskezelés támogatása és a vállalati kultúra fejlesztése, valamint az olyan szervezetfejlesztési és vezetői fejlesztési célok, mint a tehetséggondozás, a kulcsember-program, vagy az utánpótlás-nevelést támogató generációs nyitás program. Irányítása alatt vezette be a vállalat a teljesítmény menedzsment rendszert és a kompetencia-modellt, amely többek között egy közvetlenebb összefüggést épít ki a teljesítmény és a javadalmazás között. A kommunikációs terület felügyeletével a vállalat külső és belső márkaértékének növelését és a közösségépítést tekinti fő célkitűzésének. Fontos törekvése emellett a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése a biztosító életében a hosszútávon fenntartható, magas színvonalú munkavégzés és a munkatársi elégedettség érdekében.

Jelenlegi munkakörében a legnagyobb kihívást az jelenti számára, hogy integrálja az üzleti igényeket, a vállalati stratégiát és a HR szakmai elképzeléseket oly módon, hogy az a szervezet szempontjából a legjobb megoldásokat nyújtsa.

Szakmai hitvallása, hogy a HR az üzleti eredmények motorja kell, hogy legyen, hiszen egy cég legfőbb értéke az ember, és a motivált, megfelelően "mozgatott" humán erőforrás közvetlen ráhatással bír a vállalat eredményességére. Ez válság idején különösen fontos, csakúgy, mint Magda számára az, hogy a HR hozzáadott értékkel bírjon a szervezet és az üzlet számára, egyfajta proaktív partnerségben működve egymással.

Magda számára szakmai munkájának és integráló szerepének hangsúlyos megerősítését jelentette az, hogy 2012 évi teljesítménye alapján elismerést kapott a Generali Sikerkovácsok díjazottjaként, amely a vállalatcsoport legjobban teljesítő munkatársainak elismerése. Erdős Mihály elnök-vezérigazgató a következő szavakkal indokolta a díjazást: "A vállalati stratégia HR stratégiájának kidolgozásáért és implementációjáért - Magda az egész folyamatnak nemcsak funkcionális, hanem szakmai és érzelmi elkötelezettséget tekintve is vezetője volt, és ez a kitartása folyamatos intenzitással magas szinten jelenleg is tart. Szakmai tapasztalatával, vezetői képességével és a Generali közösségbe történő integrációjával más, magasabb szintre emelte a HR tevékenységet, amely az egész cég egyik legdinamikusabban fejlődő, és másoknak is példát mutató szervezeti egységévé vált. Magda érkezésekor azonnal megkezdte a szervezeti egységének funkcionális újjászervezését, a csapat tagjainak fejlesztését, valamint a vállalati stratégia HR részének kidolgozását. Ezen belül megújításra került a vezetői kiválasztás, a generációs nyitás, a tényleges teljesítményértékelési rendszer kidolgozása."

Magda két kisfiú édesanyjaként igyekszik maga is megvalósítani a vállalatnál szorgalmazott munka és magánélet egyensúlyát: szabadidejében a család ad erőt és nyújt feltöltődést számára, de szívesen utazik és ismer meg új embereket, kultúrákat is.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk