Megjelent: 3 éve

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. A következőkben Arnhoffer Andrást, a cég elnök-vezérigazgatóját mutatjuk be.

Meséljen, hogyan alakult eddig szakmai életútja?

1986-ban érettségiztem a Győri Mayer Lajos Szakközépiskolában. Utána sorkatonaság, majd Budapesti Műszaki Egyetem. 1993-ban diplomáztam okleveles építőmérnökként, vizes szakon. Azonnal a Zalavíz Zrt. jogelődjénél helyezkedtem el, műszaki ügyintézőként. 1994-től üzemvezető, 1996-tól műszaki osztályvezető lettem. Közben megszereztem a BME-n a vízellátás - csatornázás szakmérnöki oklevelet is. 2000-től a cég műszaki igazgatója voltam 2012 szeptemberéig. Ekkor kiléptem, saját céget alapítottam, mely a vizes szakmához kapcsolódott, elsősorban kutatás-fejlesztési területen, egyetemekkel együttműködve. Tulajdonosi kérésre 2016-ban visszatértem a céghez, első számú vezetőnek.

14 éves korom óta a „vizes” szakmával vagyok kapcsolatban, megjártam minden szervezeti szintet. Ami még fontos véleményem szerint, hogy dolgoztam a magánszférában is, és sikeresen.

Mi vezette Önt és az Ön által képviselt céget a Felelős Foglalkoztatás útjára?



Amikor visszatértem, tudtam mit vállalok: a szakma feszített gazdasági körülmények között végzi a munkát, tekintettel a rezsicsökkentésre és az extra adókra. Arra viszont nem számítottam, hogy távozásom óta nem volt számottevő keresetnövekedés, a munkavégzés körülményeit biztosító eszközfejlesztés, és arra sem, hogy a munkaerőpiacon ilyen erős verseny indul el. Ha nincsen motivált szakember gárda, akkor nincsen működő szervezet, és akkor nincs mit vezetni sem. Azonnal nekiláttunk felmérni a dolgozói igényeket, majd ennek értékelése alapján kidolgoztuk az összes lehetséges lépést, ami a motiváláshoz szükséges, és a feszített gazdálkodás mellett megoldható. Béremelés, munkarend változtatás, munkakörülményeket meghatározó fejlesztések, béren kívüli juttatások, stb.

Milyen a felelős vezető/ HR vezető? Mi az Ön legfőbb hitvallása?



A felelős vezető először is olyan, mint a jó szülő: nem várja el a beosztottjaitól, hogy „csak úgy” az ő fejével gondolkodjanak, mindig érthetőnek kell lenni. Aztán megalapozottan és gyorsan dönt, ha hibázik, elismeri, ezzel példát mutat. Fontos még, hogy feladatot delegál, számon kér, és igazságos. Ehhez nem elég egy „menedzser”. Elengedhetetlen, hogy adott területen szakember is legyen. Mert tudnia kell, mit követelhet. És a szükséges mértékig empatikus.

Hitvallásom? Nem vagyok a legokosabb, adott területeken nálam csak okosabbak a beosztottaim, meg kell, hogy bízzunk egymásban, és együtt kell működni. Az én dolgom a célok világos és érthető megfogalmazása. Mindenkinek elégedettnek kell lennie a szervezetben, mindenkinek meg kell találni a hozzá illő feladatot. Aki a „flow csatornán” belül van, az elégedett és motiválható, tehát hasznos a szervezetnek, továbbá hozzájárul a fejlődéshez is.

A Felelős Foglalkoztatói cím elnyerését követően melyek az Ön szakmai célkitűzései a foglalkoztatás területén?



Elsődleges a jelenlegi szakember gárda megtartása, aztán jöhet középtávon a szükséges szakember utánpótlás és kinevelés. Ehhez stabilan kell működtetni a gazdasági társaságot, versenyben kell maradni a munkaerőpiaccal, folyamatosan új ötletekre és megoldásokra van szükség. És ez nem más, mint a FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS.


  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Fókuszban a megélhetési juttatások! A koronavírus-járvány a vállalatoknál talán a HR-es szakembereknek adta a legtöbb megoldandó feladatot. Olyan nehézségekkel kellett szembenézniük, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Nem maradt ki a kihívások sorából a dolgozói juttatások témája sem: a tapasztalat azt mutatta, hogy a pandémiás időszak alatt a cégek jelentős része nem tudta kiadni a juttatásokat a korábban megszokottak szerint. Egy gyorsan változó, bizonytalan piaci és jogi környezet komoly rugalmasságot igényelt és igényel a mai napig a munkáltatók részéről. A cégek számára elengedhetetlenné vált, hogy újragondolják korábban alkalmazott, bevált megoldásaikat, és olyan rendszert hozzanak létre, amelyet – az igények igen dinamikus, folyamatos változása okán – a későbbiekben is viszonylag könnyen tudnak alakítani, módosítani. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk