Buszgyártás és 350 új munkahely Debrecenben
Debrecen a magyar járműgyártás, buszgyártás egyik fellegvára lehet - mondta a nemzetgazdasági miniszter, miután az EvoBus Hungária Kft. és az ITK Holding Zrt. képviselői szándéknyilatkozatot írtak alá, amely alapján új buszokat gyártanak majd a hajdú-bihari megyeszékhelyen.
Varga Mihály szerint a szándéknyilatkozat azt is jelenti, hogy a Mercedes-Benz, a világ egyik vezető járműgyártója a sajátjával egyenértékű teljesítményt és minőséget vár egy magyar cégtől.
- A régi hagyományokkal rendelkező magyar autóbuszgyártás fellendülése nemzetgazdasági érdek - jelentette ki. A nemzetgazdasági miniszter kitért arra, hogy a kormány a következő 3 évben mintegy 35 milliárd forintot kíván fordítani a buszgyártási programra. Mint mondta a buszgyártás olyan terület, ahol viszonylag rövid távon is lehet eredményeket elérni, új munkahelyeket létrehozni.
A költségvetésnek is 30-35 milliárd forintos éves többletbevétele származhat az ágazatból, ha a terület fejlesztése eléri a kívánt szintet - tette hozzá.
Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a cégcsoport 50 millió eurót (több mint 15 milliárd forint) fordít saját forrásból a járműfejlesztésre és a gyártási infrastruktúra bővítésére. Hangsúlyozta, a cégcsoport eddig is több mint 15 milliárd forintot ruházott be a magyarországi közösségi közlekedésbe. Mint mondta, büszkék arra, hogy az EvoBus GmbH auditján megfelelt a cégcsoport, ami mutatja, hogy a cég műszaki tudása, kapacitása, elkötelezettsége, szakmai múltja és kompetenciái megfelelnek a legmagasabb elvárásoknak.
Kitért arra, hogy egy magyarországi cégnek sokat jelent, hogy a kormány olyan ágazati stratégiát alkot, amelyre érdemes saját kockázaton beruházásokat végrehajtani és munkahelyeket teremteni, nemzetközi együttműködéseket kialakítva.
Jörg Schmidt, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, az elmúlt 3 évben 400 alacsony padlós Mercedes-Benz buszt helyeztek üzembe Budapesten, és további 25 hibrid busz üzemel Kecskeméten.
A mai megállapodásban szereplő, 12 méter hosszú, Euro 6-os motorral felszerelt alvázak a spanyolországi Samano városából érkeznek majd, és alapvetően elővárosi, regionális buszvonalakat szolgálnak ki, valamint kisebb városokban városi buszvonalakat is, ahol nem túlterhelt a közösségi forgalom - ismertette.
Mint mondta, örömükre szolgált, hogy az ITK Holding sikerrel vette az első EvoBus auditot.
Papp László, Debrecen polgármestere kiemelte, a beruházással 350 új munkahelyet hoznak létre a városban. Szavai szerint a magyar autóbuszgyártás Debrecenben talált új otthonra, a megállapodás további távlatokat, lehetőségeket nyit a városnak és régiónak.
Kiemelte, hogy a beruházás új iparágat képvisel, amelynek nincs előélete a városban; a járműgyártás az alkatrészgyártás kivételével Kelet-Magyarországon gyakorlatilag nincs jelen.
Debrecen mellett szól, hogy nemzetközi repülőtérrel rendelkezik, az ország legnagyobb és legszélesebb képzési spektrumú egyeteme is itt található, valamint kiváló szakképzési rendszere és megfelelő munkaerő is rendelkezésre áll - sorolta Papp László.
Kitért arra, hogy az ITK Holding biztosítja Debrecenben az autóbuszos tömegközlekedést, 2009-től. A villamos és a troliközlekedést is ide számítva elmondható, hogy Debrecen a legmodernebb járműparkkal rendelkezik Magyarországon.
Mint mondta, Kelet-Magyarország, azon belül Debrecen kiemelkedő tőkevonzó képességgel rendelkezik, idén már több mint 1800 új munkahely jött létre 65 milliárd forint működő tőke áramlott a városba, amiben jelentős része van a kormányzati ösztönzőnek.
Nagyon fontos az ország régiói közötti egyensúlytalanságok megszüntetése, és a képzett munkaerő megtartása az ország keleti részében, megfelelő munkalehetőségek biztosításával - hangsúlyozta a polgármester.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Microsoft kutatása szerint a mesterséges intelligencia okozta változás hatását az élet szinte minden területén érzékelni fogjuk. Teljes cikk
Az EP felszólít a munkavállalók érzelmi állapotával, magánbeszélgetéseivel és munkaidőn kívüli adataival kapcsolatos adatok feldolgozásának tiltására. Teljes cikk
A közigazgatási szünet alatt is kezdeményezhető ügyintézés elektronikusan a NAV-nál, személyesen az ünnepek alatt is nyitva tartó hivatalt lehet... Teljes cikk
- Ekkor kezdi meg a dolgozók felvételét a Vulcan Shield Global Békéscsabán 4 hete
- Bizalmatlanságot szül az AI a toborzásban 4 hete
- Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából 1 hónapja
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 1 hónapja
- Megtorpant a munkaerő-migráció: ötödével kevesebb bevándorló érkezett a gazdag országokba 2 hónapja
- Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés 2 hónapja
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 2 hónapja
- Czomba Sándor elárulta, mikorra várható a 14. havi nyugdíj bevezetése 2 hónapja
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 2 hónapja
- A kékgalléros valóság: élethelyzetek hatása a munka világára 2 hónapja
- A potenciális munkaerő-tartalék alakulása Magyarországon 2 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja