Egymilliós kártérítést követelnek a Vértes Volán sofőrei
A Komárom-Esztergom megyei Vértes Volán Zrt. buszvezetői kártérítési pert indítanak a közlekedési vállalat ellen. A sofőrök azt állítják, hamis elszámolásra kényszerítik őket az államilag támogatott jegyeknél, teljesíthetetlenek az üzemanyag fogyasztás normái, és szabálytalanul fizetik ki a munkával töltött időt.
A sajtó korábban hírül adta, hogy csalás bűntette miatt, ismeretlen tettes ellen nyomozás kezdődött a vállalatnál, mert a Vértes Volán a hatóságok gyanúja szerint jogtalanul igényelte vissza az államtól a tanuló- és nyugdíjasbérletek után járó árkiegészítést.
A sofőröket képviselő ügyvéd emlékeztetett arra, hogy egyik ügyfele a hatóságok előtt tett vallomásában feltárta, tíz év alatt több százszor kellett átírnia a menetleveleket, melyeken csak papíron eladott, 90 százalékos kedvezménnyel értékesített jegyeket tüntettek fel, hogy a támogatást a Volán az államtól elkérhesse. A sofőrök jogi képviselője az MTI-nek elmondta, ezután legalább harminc buszvezető számolt be arról, hogy a vezetőség utasításra általános gyakorlat volt a menetlevelek hasonló meghamisítása.
A Vértes Volán vezérigazgatója az MTI kérdésére elmondta, jelenleg az ügyészségen találhatók a szabadáras személyszállítási üzletág 2003-2006 közötti menetlevelei és egyéb dokumentációi. Horváth István hozzátette, az eljárás megindulásával egy időben szigorították a különjárati feladatok dokumentációját.
Több gépkocsivezető levélben fordult a vállalat vezérigazgatójához, melyben kérték, hogy azt a középvezetőt, aki az üzemanyag-fogyasztás ellenőrzésével foglalkozik, távolítsák el a posztjáról, mert akkor is túlfogyasztást irat alá velük, amikor megtakarítanak az üzemanyagból.
Horváth István elmondta, az érintett vezető tevékenységét objektív vizsgálattal értékelik, és levonják a szükséges következtetéseket. A Volánnak nincs tudomása arról, hogy bárkit is köteleztek volna hamis túlfogyasztási jegyzőkönyv aláírására. A pontos elszámolás érdekében húsz járműben folyamatos GPRS-kapcsolattal rendelkező, az üzemanyagszintet állandóan mérő berendezés van, és a pontosabb elszámolás érdekében az idén még további buszokat is felszerelnek a műszerrel.
A sofőrök kifogásolták továbbá, hogy munkaidejük egy részét a bérben csak hatvan százalékon fizetik ki, és olyan helyen kell órákig várakozniuk, ahol nincs pihenőszoba. A vezérigazgató rámutatott, hogy az autóbuszvezetők jelenléti ideje több elemből tevődik össze, és tartalmaz nem munkaidőnek minősülő részt is, melyet a kollektív szerződésben rögzítettek szerint díjaz a társaság. Jelenleg dolgoznak a holtidők minimálisra csökkentésén, ehhez azonban csak 2009-re lesz meg a szükséges informatikai háttér.
A Vértes Volánnak 900 munkavállalója van, közülük 540 gépkocsivezető. A társaság 2006-ban 7,5 milliárdos forgalom mellett 45 millió forintos nyereséget ért el, ebből 44 millió ingatlanértékesítésből származott. A napokban vettek át elismerést az önkormányzattól, mivel 2007-ben szerepeltek Tatabánya tíz legnagyobb adófizetői között.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Lázár János betiltotta a home office-t a MÁV-nál 1 éve
- Hamis diplomákkal szerzett állásokat egy kecskeméti nő, lebukott 1 éve
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2024-ben - Steininger Zsolt, MÁV-Volán Csoport 1 éve
- A pécsi buszos sztrájkot szervező szakszervezet visszaállítja eredeti bérkövetelését 2 éve
- Mától ismét sztrájkolnak a buszsofőrök 2 éve
- Lázár János: a MÁV-Volán mind a kilenc érdekképviselete aláírta a bérmegállapodást 2 éve
- Megállapodtak a béremelésről a MÁV-VOLÁN-csoportnál 2 éve
- Majdnem ötezren vesztették el az állásukat Magyarországon a hamis ruhák és parfümök miatt 2 éve
- Hétfőn is folytatódik a Volán-sztrájk, ezek a járatok maradnak ki 2 éve
- MÁV-Volán bértárgyalás: elég vagy nem elég munkavállalónként plusz havi 70 ezer forint? 2 éve
- Ekkora béremelést kaphatnak a MÁV-Volán dolgozók 2 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?