Egységes BKV-sztrájk lehet februárban
Egységes és összehangolt BKV-sztrájk lehet februárban a kormány által ígért 30 milliárd forint hiánya és a HÉV kiszervezése miatt, valamint a munkavállalók védelme érdekében.
A Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének szóvivője hangsúlyozta: a szakszervezetek a jövő hét elejére döntenek arról, hogy a nyomásgyakorlásnak pontosan milyen eszközéhez folyamodjanak céljaik elérése érdekében. Nemes Gábor szerint az is világossá vált a cég vezetőségével folytatott csütörtöki konzultáción, hogy veszélybe került az előzetesen megígért ezer autóbusz beszerzése is, hiszen a 30 milliárd forint a cég rövid távú működését biztosította volna, amely garanciát jelenthetne a járműpark fiatalítására. A szóvivő szólt arról is, hogy szeretnék elérni: a HÉV maradjon a BKV többségi tulajdonában a kiszervezés után, mert az üzletág teljes tulajdonjogáról való lemondás azt jelentheti, hogy a busz-ágazat lehet a következő, amelytől megválik a közlekedési cég.
Különböző a célokért sztrájkolnának
Gulyás Attila, a vállalat kötöttpályás szakszervezeteinek nevében úgy nyilatkozott, hogy "nem elképzelhetetlen a nyomásgyakorlás azonos időben történő megtartása a cégnél működő többi szakszervezettel". A szakszervezeti vezető kijelentette: a sztrájk időpontja lehet közös, de nem ugyanazokért a célokért: ők nem az állami finanszírozás elmaradása miatt, hanem a HÉV kiszervezése és az ezzel járó esetleges elbocsátások ellen lépnének fel. Gulyás Attila szerint nincs garancia arra, hogy a HÉV kiválásától pozitívvá válik a BKV gazdálkodása. Az viszont bizonyos, hogy egy ilyen lépés mind a BKV, mind a HÉV dolgozóinak gazdasági érdekeit jelentősen sértheti.
Ikvai-Szabó: válság idején célszerűtlen a sztrájk
Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes az MTI-nek úgy nyilatkozott: az érdekképviseletek sztrájkhoz való joga vitathatatlan, ám gazdasági válság idején aligha tűnik célszerűnek, az emberek számára megmagyarázhatónak egy ilyen lépés, főként akkor, amikor a BKV és a főváros folyamatosan erőfeszítéseket tesz a cég működési gondjainak rendezésére. Közölte: a cég menedzsmentje, a kormány és a városvezetés tavaly sikeresen lezárt egy fejezetet, az idén pedig újabb egyeztetések kezdődtek, amelyek tartalmát pontosan ismerik a szakszervezetek. "Nem értem, hova ez az előreszaladás", mivel még egy sor munkát el kell végezni - tette hozzá. Rámutatott arra, hogy elhárították a BKV feje fölül az azonnali fenyegetést, s a társaság 2009-es működőképessége biztosított.
A HÉV-vel kapcsolatos szakszervezeti aggályok egy részét a főpolgármester-helyettes is osztja, mivel nincsenek még kész anyagok, számítások. Azt azonban kétli, hogy a sztrájk eszközével előre lehet lépni ez ügyben. "Lelkük rajta, a joguk megvan hozzá, de a lehető leglogikátlanabb és legcélszerűtlenebb eszköznek látom" - fűzte hozzá. Ikvai-Szabó Imre megjegyezte: az az érzése, hogy a szakszervezetek úgy vélik, bizonyos helyekre nem ér el semmilyen gazdasági válság, nem jutnak el a realitások. "Hát sajnos bejutnak. Nyakig ülünk a pácban, anyagi követeléseket nem lehet támasztani" - szögezte le.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A közép- és kelet-európai régió 500 legnagyobb vállalata listáját a 2024-es adatok szerint továbbra is a lengyel Orlen olajcég vezeti, a második... Teljes cikk
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
- Zajlanak a tárgyalások a munkavállalókkal a kukássztrájk után 2 hónapja
- Sztrájkolnak a kukások Budapesten 3 hónapja
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 3 hónapja
- Kiegészítő nyugdíjemelés jön – ennyivel pótolja ki a kormány a nyugdíjakat 3 hónapja
- Vezetőváltás a Grant Thornton élén 3 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Elhunyt Feleki Attila, a HR-Rent alapítója és a Prohuman igazgatósági tagja 4 hónapja
- Bojkottálhatják a tanévkezdést Romániában az oktatási szakszervezetek 4 hónapja
- Sztrájk lesz a Ryanairnél 4 hónapja
- Sztrájkhullám a hadiiparban: a Boeingnél elfogyott a türelem 4 hónapja
- Sztrájkolnak az autóbuszok vezetői Pécsen 5 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja