Erősíti ügyfélszolgálatát az APEH "/>
Megjelent: 12 éve

Erősíti ügyfélszolgálatát az APEH

Szeptember közepétől modernebb eszközökkel felszerelve új helyszínen fogadják és kezelik az ügyfelek megkeresését az adóhivatal budapesti Contact Centerének munkatársai. Az európai normáknak megfelelően, a munkatársak kéréseit is figyelembe véve kialakított új "munkaállomást" kedden sajtótájékoztató keretében mutatta be Szikora János, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) elnöke.

Szikora János tájékoztatása szerint az adóhatóság szolgáltatói tevékenységének fontos része, segíti az adózókat abban, hogy eleget tudjanak tenni kötelezettségeiknek. A döntés, hogy az addig kevesebb mint 30 fővel, a központi hivatal keretén belül működő fővárosi CC a Közép-magyarországi Regionális Igazgatósághoz kerül át és létszáma közel megháromszorozódik, a 2007. január 1-jei szervezeti változások kapcsán, az 500 fős létszámbővítésnek köszönhetően született meg.

Mivel az APEH nem rendelkezett a megnövekedett létszámú CC ideális elhelyezésére ingatlannal, közbeszerzési eljárással, a budapesti, X. kerületi Fehér út 10. szám alatti 31. számú épületben szerzett két újabb szintet. Mint a bemutatón elhangzott az adóhatóság ügyfélközpontja technikailag nagyon hasonlatos a magánszférában működő, bankok, mobilszolgáltatók által működtetett egységekhez. Tartalmilag ugyanakkor jelentős különbségek vannak, hiszen az előbbit alapvetően meghatározza az állami adóhatóság tevékenységét rendező jogszabályi környezet.

Az APEH első Contact Centere 2004 decemberében kezdte meg működését, jelenleg 7 regionális Contact Center (CC) fogadja az adófizetők kérdéseit. Győrben, Székesfehérváron, Pécsen, Kecskeméten, Szolnokon, Miskolcon és Budapesten található egy-egy ilyen állomás. A Contact Centerek munkatársai telefonon és e-mailben is elérhetők.

Varga Katalin szakigazgató-helyettes elmondta: a munkatársak a bevallási időszakban 50-70-100 hívást fogadnak naponta, egy adózóra 4-10 perc jut. E-mail-ben 15,5 ezer megkeresés érkezett az idén, ezeket 3-5 nap alatt kell megválaszolni. Papír alapon is kérdezni lehet, ilyenkor általában bonyolultabb kérdéseket vetnek fel, egy levélben akár nyolcat-tizet is. Az ügyfelek olykor joghézagra világítanak rá, a CC-k munkatársai ilyenkor időt kérnek, hogy utána járhassanak a dolognak.

Az idén a "slágerkérdés" az elektronikus bevallás és szabályozás volt, az adónemek közül az szja, emellett sokan érdeklődtek a tb-vel kapcsolatban is a számos idei változás miatt. A CC-khez hagyományosan sok információkérés érkezik áfa-ügyekben is. Mint Varga Katalin elmondta, az APEH országos "tudásbázist" hoz létre, hogy a feltett kérdésekre egységes válaszok szülessenek a különböző régiókban.

A Contact Centerek munkatársai egyébként csak az adózással kapcsolatos általános és technikai kérdésekre válaszolnak, a törvények jelenleg ugyanis csak meghatározott ügyekben teszi lehetővé, illetve kötelezővé az elektronikus ügyintézést. Mindez azt jelenti, hogy a telefonos és internetes tájékoztató fórumok konkrét érdemi ügyek intézésére nem alkalmasak, tehát pl. folyószámla-egyeztetése, vagy hibás bevallások kijavítása ezeken keresztül jelenleg nem végezhető el.

  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Több tízmillió forinttal tartozik a tankerület a baranyai pedagógusoknak

A hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztését segítő tanároknak fejenként 400-500 ezer forinttal tartozik a tankerület, a Pedagógusok... Teljes cikk

Átszervezések lesznek a MÁV-nál, hogy ne útközben járjon le a vonatvezetők munkaideje

Többször is előfordult, hogy megállt a vonat, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje, a MÁV átszervezéssel orvosolja a problémát. Teljes cikk

Gyorstalpalóval és nyílt napokkal próbálnak rendőröket toborozni

Egyre kevesebben jelentkeznek a a rendészeti szakközépiskolákba, ráadásul sokan már az elején lemorzsolódnak. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek