Megjelent: 12 éve

Ezért nem adnak visszajelzést a HR-esek az álláskeresőknek

Bár fontos a visszajelzés az álláskeresés során, abból nem lesz munka, ráadásul az álláskereső a legritkább esetben fogja megtudni a visszautasítás valódi okát. Ezért nem érdemes a cég válaszára várni, egy idő után tovább kell lépni - magyarázza a HR-esként dolgozó blogger friss bejegyzésében.

JobAngel szerint az álláskeresői oldal számára a (nemleges) visszajelzések hiányolása egyfajta magyarázatkeresést jelent, hogy lám, tényleg, a rendszer rossz, embertelen, "válaszra sem méltatnak", "emberszámba se vesznek", és innen már csak egy lépés eljutni oda, hogy mindennek okozói a HR-esek (ide pedig képzeljünk sok pejoratív jelzőt). Ez a hozzáállás szerint azonban nem segít állást találni, fölösleges, káros, nem támogatható.

- Ha valahová elküldted a pályázatod, onnantól nincs más dolgod, mint várni 1-2 hetet, esetleg egyszer telefonon (és nem e-mailen), érdeklődni. Ha látnak esélyt arra, hogy veled dolgozzanak, értesíteni fognak. Ha nem, akkor a bosszankodás, bűnbakkeresés sem segít - emeli ki a szakember.

Úgy látja, hogy a munkáltatók és a HR-esek egyrészt azért nem küldenek visszajelzést, mert az egyszerűnek tűnő visszajelzés-küldés valójában nem is egyszerű.

Választ adni ugyanis csak akkor szabad a jelentkezőknek, ha már a cég döntött az új kolléga személyéről, és meg is állapodtak vele. És van olyan munkáltatói is, amelyik még a próbaidő végét is kivárja, hogy tudja, valóban beválik-e az új munkatárs. Ha nem válik be, ha az utolsó körben nem tud vele megegyezni, esetleg az interjúkörök közt máshol jobb ajánlatot kapott, akkor a kiküldött nemleges válaszokkal csak kárt okoznak, például nem fognak jelentkezni egy másik hirdetésre, ha pedig elutasították őket, akkor a felkeresésük kínossá válhat. Így inkább elsikkadnak a nemleges válaszok - vezeti le a blogger.

Továbbá van, ahol a vállalati előírások nem engedik a válaszadást, épp amiatt, hogy egyetlen jelentkezőt se riasszanak el, hátha később mégis szükség lesz rájukl. Így van értelme a jelentkezőkből adatbázist építeni, ami később nagyon hasznos lehet. Az álláskeresőnek is.

Akiknek pedig egyértelműen nemet kellene mondani, azokat csak megbántják vele, rosszabb esetben ellenségessé teszik őket. - Tehát, az álláskereső a legritkább esetben fogja megtudni, ha azért nem kapott állást, mert gyenge a pályázata, mert nem volt megfelelő a fellépése állásinterjún, vagy mert egyszerűen nem volt szimpatikus. Talán a szakmai és nyelvtudásbeli hiányosságokra tesztek mentén fény derülhet, de ebből is csak sértődés lesz, a jelölt mindig mást gondol a maga tudásáról, mint amit mi látunk. Így a negatív visszajelzések helyett is a hallgatást választjuk, konfliktuskerülőn. Lehet küldetni egy "köszönjük, megkaptuk" tartalmú mailt mindenkinek automatikusan. Csakhogy ezzel nem oldottunk meg semmit - magyarázza JobAngel.

A blogger az álláskeresőket arra bíztatja, hogy ne várjanak az elutasító válaszokra, csak lépjenek tovább jelentkezés után, a HR-oldalt pedig rábeszélné arra, hogy használható visszajelzést küldjenek.


Jobangel HR Blog




  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A bosszú utolérhet: ezért fontos korrekten felmondani

Korrekt elválásból befolyás-kártya, bosszúból rossz referencia. Jobangel arról ír a HR Blogon, hogy kifizetődik a korrekt távozás a munkahelyről,... Teljes cikk

Gyorsan, sokat: újgenerációs igények a képzés-fejlesztésben

"Vállalati képzésben már nem mennek a 2-3 napos elvonulások, hiszen nem lehet kiemelni valakit ennyi időre a munkából” - mondja Durcsán Viktória, a... Teljes cikk

Nem akarok nem-elégedetlen lenni

1968-ban Frederick Herzberg azt állította, hogy kényeztetéssel – értsd kávégéppel, gyümölcskosárral, karácsonyi vacsorával, és ide tartozik a... Teljes cikk