Megjelent: 14 éve

Háromezer állás, 168 cég várja a fiatalokat a BME állásbörzéjén

Pénzügyi válság ide vagy oda, a műszaki és gazdasági diplomások továbbra is kelendőek az álláspiacon: szerdán és csütörtökön 168 cég háromezer állásajánlattal várja a pályakezdő, utolsó éves vagy néhány éves szakmai tapasztalattal rendelkezőket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem őszi állásbörzéjén.

Szerdán és csütörtökön megtelik a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem "K" épületének aulája, 8-10 ezer álláskereső böngészi a standoknál a munkaadók állásajánlatait. A legnagyobb hazai felsőoktatási állásbörzén főként a műszaki, pénzügyi, informatikai, logisztikai és természettudományi területeken tanuló utolsó éves hallgatókat és frissdiplomásokat keresik a cégek. Az előzetesen meghirdetett állásajánlatok alapján a legkeresettebbek a villamosmérnökök, nekik szól az üres pozíciók húsz százaléka. Őket a gépészmérnökök (18 százalék), az informatikusok (13 százalék) és a műszaki menedzserek (10 százalék) követik. "A cégek többsége továbbra is hiányt érzékel a jó műszaki, mérnöki végzettségű szakemberekből, tehát az ilyen felsőfokú képesítéssel rendelkező diákok joggal bízhatnak a diploma utáni gyors elhelyezkedésben" - összegezi tapasztalatait Kreutzer Richárd, a BME Karrier Irodájának vezetője.

Nem csupán a frissen végzetteket és a diplomázás előtt állókat vadásszák a cégek. Az állások 15 százaléka a három évnél hosszabb munkatapasztalattal rendelkező munkavállalóknak szól, valamint a cégek az alsóbb éves hallgatóknak is kínálnak szakmai gyakorlati lehetőséget és diplomatémát.


Külföldi munkát is ajánlanak



Az elmúlt évek trendje idén ősszel sem törik meg: az álláslehetőségek jelentős része a fővárosban és vonzáskörzetében található, ezt az észak-magyarországi és nyugat-dunántúli székhelyű cégek által kínált állásajánlatok követik.

A külföldi munka iránt érdeklődők is válogathatnak az álláskínálatból, ugyanis több, külföldi székhelyű munkáltató is jelen lesz az állásfórumon, ugyanis a jól képzett mérnökök világszerte kelendőnek számítanak. A BME-re ellátogató amerikai, német és belga cégek a 2-3 éves gyakorlattal rendelkező, diplomásokat keresik főként.


Jó öltözék, őszinte érdeklődés, felkészültség



Álláskeresőként érdemes szem előtt tartani, hogy helyben nem szerezhető állás, ám ha jó benyomást gyakorolunk a standoknál, közelebb kerülhetünk egy új vagy sokak számára az első munkahelyhez. Miként lehet pozitívan kitűnni a cégek előtt? Felkészültséggel, őszinte érdeklődéssel, megfelelő öltözékkel, jó kérdésekkel. Kissé sablonosnak tűnhet a felsorolás, ám még mindig ezek a HR-esek által említett leggyakoribb hiányosságok. Tanulmányozzuk az állásbörze weboldalát, nézzük át, mely cégek milyen állásajánlatokkal érkeznek, és ennek megfelelően, célzottan menjünk oda a standokhoz. Ugyan a legtöbb cég az e-mailes pályázást részesíti előnyben, mégis vigyünk magunkkal a pozícióra írt önéletrajzot, ezzel is jelezve elkötelezettségünket. A standnál a talpraesettség, a mosoly, a jó kérdések feltétele számít előnyösnek, ezért készüljünk néhány jól irányzott kérdéssel, amiből kitűnik, érdekel az állásajánlat. Amit viszont kerüljünk: kopott öltözék és a fizetés iránti túlzott érdeklődés.


Átalakulóban az állásbörzék profilja



Hiába a megfelelő öltözék, a felkészültség, a frissen és alaposan megírt önéletrajz, nem minden standnál éri el a kívánt hatást az álláskeresők fellépése. Vannak ugyanis cégek, amelyek elsősorban nem toborzási, hanem inkább marketing céllal látogatnak el az állásbörzére. A jelenségre hívta fel a figyelmet Buday Bence, az AIESEC nevű nemzetközi hallgatói szervezet képviselője egy közelmúltban rendezett HR-es konferencián. Az állásbörzék sok fiatal szerint manapság inkább a showbusiness-hez hasonlítanak, amelyen a hallgatók inkább értékes fogyasztói rétegként jelennek meg a cégek előtt.


Nőtt a kiállító cégek száma



Talán a marketing növekvő szerepének is köszönhető, hogy az állásbörzék 2008-ra virágkorukat élik. Míg hat-hét évvel ezelőtt 50-60 cég jött el a BME őszi állásfórumára, addig 2008-ban már háromszor annyi.
  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek