kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Hírnevet rombolhat a HR-es, pedig csak a munkáját végzi

Ha Önnel, kedves olvasó, még nem történt meg, hogy megpályázott egy állást, melyről végül semmiféle visszajelzést nem kapott, kivételes helyzetben van. A munkakeresők nagy többsége nem egyszer járt így. A HR-esek által leggyakrabban elkövetett, és a munkavállalók által leggyakrabban sérelmezett hiba. De van megoldás!

A leggyakrabban elkövetett hiba a visszajelzés hiánya, amellyel nem is sejtjük, mekkora csorbát ejthetünk a cégünk hírnevén, pedig az esetek döntő többségében nem emberi mulasztásról, csak rosszul menedzselt munkafolyamatokról van szó.

A munkakeresés stresszes, és gyakran hónapokig elhúzódó időszak a
legtöbb ember életében, ez vitathatatlan tény. A legbosszantóbb azonban a hasztalannak tűnő pályázás, mikor semmiféle visszajelzést nem kapunk a cégtől, pedig sajnos ez a hazai tendencia. Egy álláskereső hölgy elmondása szerint, 100 helyre küldte el az CV-jét, melyből 3 helyre hívták be, és mindössze 20 alkalommal kapott visszajelzést arról, hogy fogadták az anyagát, vagy most nem őt választották. Ez azért elkeserítő arány.

Tapasztalatok szerint, minél előrehaladottabb fázisban van a kiválasztási folyamat, annál inkább elvárható és jellemző is a visszajelzés a cég részéről. Személyes interjú után már lényegesen nagyobb az arány, ami a pályázó értesítését illeti, de nagyon gyakran előfordul, hogy egy jó hangulatú, kellemes, és pályázói részről sikeresnek ítélt interjú után is hosszú hallgatás következik a cég részéről. Ilyenkor a jelölt, a végig izgult napok után végső elkeseredésében vagy telefonál és érdeklődik, vagy levonja a konklúziót a cégről, és elkönyveli magában, hogy nem is igazán szeretne olyan helyen dolgozni, ahol a munkáltató annyira sem méltatja a pályázót, hogy legalább egy elutasító e-mailt küldjön. Lássuk be, teljesen igaza van. És mint tudjuk, a negatív hír lényegesen gyorsabban terjed, és mélyebb nyomot is hagy az emberekben, mint a pozitív.

Ha Ön HR-es, és Önöknél is előfordult már a fentiekhez hasonlatos szituáció, minden bizonnyal már sorolja is magában a számtalan érvet, ami miatt a visszajelzésre nem volt lehetőség.

Pontosan tisztában vagyunk azzal, mennyire leterhelt egy HR-es. Gyakran több száz önéletrajz közül kell eldönteni, kik a legalkalmasabb jelöltek, és a határidők is szorítanak. Nem egyszer előfordul az is, hogy felsőbb nyomásra, csak a profit elérésére irányul fókusz, közben pedig megfelejtkeznek a cég PR-járól, aminek hanyatlásához a céghez társított negatív élmények nagyban hozzájárulnak.

A Beck and Partners Kft. a fenti problémát felismerve és arra reagálva, majd 10 éves toborzás-kiválasztásban szerzett tapasztalatai alapján kifejlesztett egy rendszert, ami megoldást kínál a visszajelzések elmaradására is.

A HR Felhő egy olyan toborzási-kiválasztási szoftver, amelynek segítségével
hatékonyan menedzselheti az új munkatárs-keresési projektjeit. A HR Felhő olyan eszköz lehet a HR osztály kezében, amelynek segítségével munkatárs keresések teljesítésének ideje lényegesen lerövidül, nyomon követhetővé válik és maximálisan adminisztrálható. Mindemellett az egyik legnagyobb előnye, hogy minden esetben visszajelzést küldhetünk a jelölteknek, és mindez, csupán egyetlen gombnyomásnyi időbe telik.

A beérkezett pályázók adatlapjának megtekintésekor státuszt tudunk beállítani, ami után a rendszer automatikusan névre szóló levelet küld a jelöltnek. Ez lehet elutasító e-mail, melyben tájékoztatjuk a jelöltet arról, hogy sajnos most az önéletrajza alapján nem ő került kiválasztásra. Beállíthatjuk, hogy a pályázata elbírálás alatt áll, de automatikus üzenetben emlékeztetőt küldhetünk neki arról is, hogy a telefonos beszélgetés után személyes interjúra hívtuk, elküldve annak minden részletét.

Ez a modul, csak egy a HR Felhő számtalan előnye közül, mely apróságnak tűnhet, de a HR osztályok rengeteg időt tudnak vele megspórolni, nem beszélve arról, hogy egyetlen pályázó sem fog rossz szájízzel gondolni a cégünkre, ami lássuk be, igencsak fontos szempont, mint a HR barnding az egyik fontos eleme.

A piac által diktált hatalmas és profitorientált verseny közben nem szabad elfeledkezni arról, hogy az adathalmazok és önéletrajzok mögött lélegző, valóban munkát kereső emberek állnak, akik igénylik, hogy tudják, mi történik a munkakeresési folyamata közben.
A túlterhelt HR-esektől pedig irreális elvárás, hogy a toborzásban minden folyamatot tökéletesen menedzselni tudjanak, és minden igényt kielégítsenek, de szerencsére ez nem is szükséges, hisz hála a 21. század toborzási innovációjának, nem kevés terhet tudunk levenni a vállukról.

Ha a fentiek felkeltették érdeklődését, és Ön is szeretne a folyamatos elégedetlen telefonok és e-mailek megválaszolása helyett a valóban fontos munkafolyamatokra koncentrálni, és feladatait kényelmesen végezni, az alábbi elérhetőségeken tájékozódhat szolgáltatásunkról, mellyel garantáltan könnyebbé, és hatékonyabbá válnak munkanapjai.

Szabó Manuéla

Vigyen RENDszert a toborzásba a HR Felhővel!
www.hrfelho.hu
Losonczi Kornél
Értékesítési igazgató
[email protected]
0620/5524436
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek