Hírnevet rombolhat a HR-es, pedig csak a munkáját végzi
Ha Önnel, kedves olvasó, még nem történt meg, hogy megpályázott egy állást, melyről végül semmiféle visszajelzést nem kapott, kivételes helyzetben van. A munkakeresők nagy többsége nem egyszer járt így. A HR-esek által leggyakrabban elkövetett, és a munkavállalók által leggyakrabban sérelmezett hiba. De van megoldás!
A munkakeresés stresszes, és gyakran hónapokig elhúzódó időszak a legtöbb ember életében, ez vitathatatlan tény. A legbosszantóbb azonban a hasztalannak tűnő pályázás, mikor semmiféle visszajelzést nem kapunk a cégtől, pedig sajnos ez a hazai tendencia. Egy álláskereső hölgy elmondása szerint, 100 helyre küldte el az CV-jét, melyből 3 helyre hívták be, és mindössze 20 alkalommal kapott visszajelzést arról, hogy fogadták az anyagát, vagy most nem őt választották. Ez azért elkeserítő arány.
Tapasztalatok szerint, minél előrehaladottabb fázisban van a kiválasztási folyamat, annál inkább elvárható és jellemző is a visszajelzés a cég részéről. Személyes interjú után már lényegesen nagyobb az arány, ami a pályázó értesítését illeti, de nagyon gyakran előfordul, hogy egy jó hangulatú, kellemes, és pályázói részről sikeresnek ítélt interjú után is hosszú hallgatás következik a cég részéről. Ilyenkor a jelölt, a végig izgult napok után végső elkeseredésében vagy telefonál és érdeklődik, vagy levonja a konklúziót a cégről, és elkönyveli magában, hogy nem is igazán szeretne olyan helyen dolgozni, ahol a munkáltató annyira sem méltatja a pályázót, hogy legalább egy elutasító e-mailt küldjön. Lássuk be, teljesen igaza van. És mint tudjuk, a negatív hír lényegesen gyorsabban terjed, és mélyebb nyomot is hagy az emberekben, mint a pozitív.
Ha Ön HR-es, és Önöknél is előfordult már a fentiekhez hasonlatos szituáció, minden bizonnyal már sorolja is magában a számtalan érvet, ami miatt a visszajelzésre nem volt lehetőség.
Pontosan tisztában vagyunk azzal, mennyire leterhelt egy HR-es. Gyakran több száz önéletrajz közül kell eldönteni, kik a legalkalmasabb jelöltek, és a határidők is szorítanak. Nem egyszer előfordul az is, hogy felsőbb nyomásra, csak a profit elérésére irányul fókusz, közben pedig megfelejtkeznek a cég PR-járól, aminek hanyatlásához a céghez társított negatív élmények nagyban hozzájárulnak.
A Beck and Partners Kft. a fenti problémát felismerve és arra reagálva, majd 10 éves toborzás-kiválasztásban szerzett tapasztalatai alapján kifejlesztett egy rendszert, ami megoldást kínál a visszajelzések elmaradására is.
A HR Felhő egy olyan toborzási-kiválasztási szoftver, amelynek segítségével hatékonyan menedzselheti az új munkatárs-keresési projektjeit. A HR Felhő olyan eszköz lehet a HR osztály kezében, amelynek segítségével munkatárs keresések teljesítésének ideje lényegesen lerövidül, nyomon követhetővé válik és maximálisan adminisztrálható. Mindemellett az egyik legnagyobb előnye, hogy minden esetben visszajelzést küldhetünk a jelölteknek, és mindez, csupán egyetlen gombnyomásnyi időbe telik.
A beérkezett pályázók adatlapjának megtekintésekor státuszt tudunk beállítani, ami után a rendszer automatikusan névre szóló levelet küld a jelöltnek. Ez lehet elutasító e-mail, melyben tájékoztatjuk a jelöltet arról, hogy sajnos most az önéletrajza alapján nem ő került kiválasztásra. Beállíthatjuk, hogy a pályázata elbírálás alatt áll, de automatikus üzenetben emlékeztetőt küldhetünk neki arról is, hogy a telefonos beszélgetés után személyes interjúra hívtuk, elküldve annak minden részletét.
Ez a modul, csak egy a HR Felhő számtalan előnye közül, mely apróságnak tűnhet, de a HR osztályok rengeteg időt tudnak vele megspórolni, nem beszélve arról, hogy egyetlen pályázó sem fog rossz szájízzel gondolni a cégünkre, ami lássuk be, igencsak fontos szempont, mint a HR barnding az egyik fontos eleme.
A piac által diktált hatalmas és profitorientált verseny közben nem szabad elfeledkezni arról, hogy az adathalmazok és önéletrajzok mögött lélegző, valóban munkát kereső emberek állnak, akik igénylik, hogy tudják, mi történik a munkakeresési folyamata közben.
A túlterhelt HR-esektől pedig irreális elvárás, hogy a toborzásban minden folyamatot tökéletesen menedzselni tudjanak, és minden igényt kielégítsenek, de szerencsére ez nem is szükséges, hisz hála a 21. század toborzási innovációjának, nem kevés terhet tudunk levenni a vállukról.
Ha a fentiek felkeltették érdeklődését, és Ön is szeretne a folyamatos elégedetlen telefonok és e-mailek megválaszolása helyett a valóban fontos munkafolyamatokra koncentrálni, és feladatait kényelmesen végezni, az alábbi elérhetőségeken tájékozódhat szolgáltatásunkról, mellyel garantáltan könnyebbé, és hatékonyabbá válnak munkanapjai.
Szabó Manuéla
www.hrfelho.hu
Losonczi Kornél
Értékesítési igazgató
[email protected]
0620/5524436
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk
Mit hoz a 2024-es év? Könnyebb lesz a pálya az üzleti szektornak? Vagy a kiszámíthatatlanság, fenyegetettségi helyzetek kereszttüzében kell továbbra... Teljes cikk
Az elmúlt években a kerékpár és az elektromos kerékpár egyre népszerűbbé vált a munkába járás és szabadidős tevékenységek során egyaránt.... Teljes cikk
- Új vezető a Nano Energies élén 11 hónapja
- A visszajelzés hatalma a munkáltatói márka megítélésében 11 hónapja
- Új ügyvezető a Törley élén 2 éve
- 360 fokos felmérések 2 éve
- Teljesítményértékelés 2 éve
- Feedback 2 éve
- Az emberek fontosabbak, mint a folyamatok - a Netflix rendhagyó szervezeti kultúrájáról 3 éve
- Ahol kockadobás dönt a bónuszról 4 éve
- Az emberekre jut a legkevesebb figyelem a munkahelyi visszajelzésekkor 4 éve
- Maradási interjú: olcsóbb, mint a kiválasztás 4 éve
- Hogyan (ne) tálaljuk a visszajelzést? 5 éve