Megjelent: 11 éve

Hogyan kezeljék a válságot az IT cégek?

A just-in-time hiring, vagy röviden JIT hiring szolgáltatások csupán néhány éve jelentek meg az IT munkaerőpiacon. A szolgáltatások lényege, hogy az IT cégek kisebb fix létszámmal, ugyanakkor egy megfelelően rugalmas erőforrás pool háttérrel az eddigieknél hatékonyabban tudjanak a piaci igényekre reagálni. Manapság egy IT cég nehezen engedheti meg magának, hogy veszni hagyjon egy projektet csupán azért, mert néhány kompetenciaterületen éppen nem rendelkezik szükséges számú, megfelelő szintű szakemberrel. Ilyenkor jól jön egy olyan szakember és alvállalkozó adatbázis háttér (vagy ha úgy tetszik: virtuális névjegykártya gyűjtemény), mellyel több ezer kompetens szakember közül minden más módszernél rövidebb idő alatt kiválasztható és elérhető az a néhány szakember, melyre a következő projekt, ajánlat vagy egyéb feladat kapcsán éppen szükség van. Miért tartsunk fent főállású tesztelőket akkor, amikor csak esetileg van rájuk szükség? Viszont miért ne a legjobb tesztelési szakembereket alkalmazzuk akkor, amikor éppen szükségünk van tesztelőre? Hogyan lehet rugalmasan reagálni nagy volumenű outsourcing vagy projekt igényekre? - Ilyen és hasonló kérdések nyernek értelmet a JIT hiring szolgáltatások alkalmazásával.

Az it2it.hu lényegében az egyetlen hazai web alapú JIT hiring szolgáltató. "A szolgáltatásaink egy webes portál felületén keresztül érhetők el, ahol ügyfeleink a regisztrációt követően azonnal kereséseket indíthatnak több ezer szakember és alvállalkozó online profilja között, valamint ezzel egyidejűleg saját portfoliójukat is elérhetővé tehetik mások számára, mindezt teljesen ingyenesen. A szolgáltatás lényegében egy közösségi oldal, ahol mindenféle közvetítő nélkül, a profilok kiválogatása után kapcsolatok kezdeményezhetők az alkalmasnak tűnő jelöltek felé. A profilok szerkezetének kialakításánál a legfontosabb szempont az volt, hogy a cégek és szakemberek olyan részletességű információt adjanak magukról, mellyel akár az első, tapogatózó megbeszélések elhagyhatóvá válnak. Ezen kívül számos olyan szolgáltatást tettünk elérhetővé, melyek közös célja a just-in-time kapcsolatépítések elősegítése, illetve a kapcsolatok későbbi menedzselése" - mondta el Gyöngy Beatrix, a portál kereskedelmi vezetője.

Az újonnan kialakított szolgáltatási konstrukciók árazását tekintve a kereskedelmi vezető elmondta: "Egy tipikus havi mobilszámlának megfelelő díjért használatba vehetők a korlátlan kapcsolatfelvételi és kapcsolatmenedzsment lehetőségeket nyújtó szolgáltatások. Ugyan ezek jellemzően nem egyik napról a másikra építhetők be egy cég napi működésébe, de a módszerben rejlő potenciál azonnal nyilvánvalóvá válik az első sikeres üzleti kapcsolat-felvétel után."
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Bevetették magukat az önkormányzatok a munkahelyek és a munkavállalók védelméért

Padlóra ragasztható matricákkal segítik Budapesten, hogy az élelmiszerboltokban a vásárlók megfelelő távolságot tartsanak egymástól a... Teljes cikk

Nem csökkenti a produktivitást a home office

Egy norvég kutatás szerint nem csökkenti a csapatmunka produktivitását az otthoni munkavégzés, sőt, egyes esetekben még hatékonyabb is lehet. Teljes cikk

Soha nem látott szintre nőtt a munkanélküli segélyt kérők száma az USA-ban

Hárommillió fölé emelkedett az első alkalommal munkanélküli segélyért folyamodók száma az Egyesült Államokban a múlt héten az új... Teljes cikk