Megjelent: 3 éve

Illúzió azt követelni a munkatársaktól, hogy hagyják otthon gondjaikat

Másokat, különösen mások munkáját kritizálni, leértékelni, a problémákat felnagyítani és bűntudatot kelteni szigorúan tilos. Legalábbis a Mapei Kft.-nél - derül ki a közleményből.


Egy vállalkozásban a legfontosabb érték az ember, nagy eredményeket csak csapatban lehet elérni. Egy csapat eredményessége - ha minden más feltétel adott - csak azon múlik, hogy hányan viselkednek úgy, hogy motiválják a többieket, és hányan úgy, hogy demotiválják a többieket - mutatta be vezetési alapelveit és módszertanát Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője a "Cégvezetői vacsorán" nemrég tartott előadásában.

"Mi úgy tartjuk, hogy a legnagyobb jutalom, amit ember adhat a munkatársnak az a figyelem. Sok módon lehet figyelmet adni a cégben a munkatársaknak. De a cégben mi pontosan meg is határoztuk, hogy ezt a figyelmet hogyan adjuk" - mondta a cégvezető szakember.

Ne oldd meg a munkatársaid problémáit, de segíts a megoldásban
és ösztönözd! Néha nagyon nehéz megállni, hogy ne adjuk a munkatársainknak a "mi" megoldásunkat, de jobb, ha a problémákat ők oldják meg. Fontos, hogy gólt soha ne a vezető rúgja be, neki az a dolga, hogy összeállítson egy gólerős csapatot és gólhelyzetet teremtsen... - vélik a cégnél.

Markovich Béla szerint a vezetőknek kötelességük emberségesnek lenni és ha szükség van rá, segíteni a munkatársakat a magánéleti problémáik megoldásában. Szerinte illúzió azt követelni a munkatársaktól, hogy hagyják otthon a gondokat. - Ezzel csak azt érjük el, hogy színjátékra kényszerítjük őket, ami tovább növeli a frusztrációt - véli a cégvezető.

Motiváljuk gyakori elismeréssel a munkatársakat. Azonban figyeljünk rá, hogy az elismerés vagy dicséret minden esetben legyen azonnali, konkrét, személyes, ha lehet érzelmekkel teli és mindenképpen őszinte. Ám ez nem is olyan könnyű. Sokan esnek eleinte abba hibába, hogy előbb dicsérnek, majd kritizálnak, hogy "ez jó volt, de..."

Természetesen emellett az alapvető, hogy adjunk értelmet a munkának jó célokkal és küldetéssel és adjunk meg minden szükséges információt a cégről és a munkakörről, ami csak kellhet. A Mapei Kft.-nél például minden új munkatárs kap egy úgynevezett welcome pack-ot, amely tartalmazza a vállalkozás a céljait, a termékekről szóló ismertetőt, a vállalat értékeit és az etikai kódexet.

- Ma, amikor szinte minden iparágban munkaerőhiány van, mindez fontosabb mint bármikor - hangsúlyozta előadásában Markovich Béla.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Biztonságban a Villeroy Dolgozói Hódmezővásárhelyen

Napok óta a hódmezővásárhelyi önkormányzat egyik határozata kelt riadalmat a városban, mely szerint a Villeroy & Boch-nak (és a többi vállalatnak a... Teljes cikk

Több mint 100 informatikai szakembert vesz fel a Nokia Magyarországon

Új, digitális telekommunikációs hálózatok fejlesztésével foglalkozó IT Kompetencia Központ létrehozását jelentette be a Nokia Budapesten. A... Teljes cikk

A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

Berlin mellett építi fel első európai üzemét a Tesla - jelentette be Elon Musk, az elektromos autókat gyártó amerikai társaság vezetője a német... Teljes cikk