Megjelent: 11 éve

Jól definiált munkafeladatokra vágynak leginkább a fiatalok

A munkavállalók számára nagyon fontos, hogy milyen vállalati környezetbe kerülnek, milyen béren kívüli juttatásokkal és egyéb sajátosságokkal rendelkezik a munkaadó cég - derült ki a HVG 2008-as állásbörzéjén.

A HVG Állásbörzére látogatók az állás kiválasztásánál a legfontosabbnak azt tartották, hogy a leendő munkahelyen jól definiáltak legyenek a feladatok, de nagyon lényegesnek ítélték azt is, hogy jövendő munkahelyükön stresszmentes és barátságos legyen a légkör, és természetesen kihívást és változatosságot jelentő feladatokat és a felelősségteljes munkakört vártak el.

A kiállítók szintén a nem bérezéshez kötött előnyöket emelték ki, vagyis bevallásuk szerint ők is a kihívást és változatosságot jelentő feladatokat, a felelősségteljes munkakört hangsúlyozták, illetve anyagi támogatásként többen kiemelték a továbbképzés támogatását és az utazási költségtérítést is. A látogatók által fontosnak tartott magas fix alapbért így a kiállítók mindössze 18 százaléka biztosítja a munkavállalói számára. A felmérés tanúsága szerint az álláskeresők elvárásai és a munkaadók által kínált feltételek elsősorban a továbbképzés, a béren kívüli juttatások és a vállalati kultúra területén találkoznak.

A rendezők kérdőíve alapján elmondható, hogy a látogatók legmagasabb bérigénye a több diplomával rendelkező gazdasági vagy informatikai munkakörben dolgozó munkavállalók közül került ki (300 ezer forint fölött), a legkevesebbet pedig az érettségivel rendelkező látogatók és a doktori vagy másoddiplomás képzésben részt vevő bölcsészek és gazdasági területen továbbtanulók kérték (120 ezer forint alatt).

A legkeresettebb végzettségek

A munkáltatókkal kitöltött kérdőív alapján elmondható, hogy a kiállítók 61,54 százaléka gazdasági, pénzügyi, 48,08 százaléka mérnöki, műszaki, 32,69 százaléka pedig informatikus végzettségű diplomásokat keresett, de meglepően magas az egyéb kategória aránya is (25 százalék), ahol a turizmus és a pedagógia a legtöbbet említett, keresett szakterület.

A szakmai tapasztalat függvényében elmondható, hogy a munkaadók idén is többségében 1-3 év tapasztalatot magáénak tudható fiatalokat, valamint a több mint 3 éves gyakorlatot szerzett szakembereket és friss diplomásokat kerestek. Közel 7 százalék volt a vezetői tapasztalattal rendelkező szakembereket igénylő pozíciók száma is.

A tanácsadó és munkaerő-közvetítő cégeknél bármilyen szakmai tapasztalattal találhat az érdeklődő neki szóló állásajánlatokat, hiszen a végzés előtt álló fiataloktól a vezetői tapasztalattal rendelkező álláskeresőkig mindenkinek kínálnak lehetőségeket.

Kiállítói motivációk, avagy melyek a legkedveltebb toborzási fórumok?

A HVG Állásbörzén megjelenő kiállítók a kérdőívekre adott válaszaikban a leendő munkatársak megtalálásához az állásbörzén történő megjelenést tartották a legjobb csatornának. További hatékony módszerként az online hirdetést, megjelenést, a személyzeti tanácsadók vagy fejvadászok igénybevételét és a személyes kapcsolatokon alapuló ajánlást jelölték meg.

A válaszok alapján a képző intézmények és vállalkozások a leggyakrabban használt hirdetési fórumként a saját honlapjukat jelölték meg, illetve ebben a körben népszerű a különböző oktatási kiállításokon való részvétel is. A legkevésbé elérhető hirdetési fórumok közé sorolták a rádiós vagy televíziós hirdetést, illetve - valószínűsíthetően anyagi okokból - a megjelenést saját vagy egyéb kiadványban.

A legnépszerűbb munkaadók

A korábbiakhoz hasonlóan idén ősszel is kíváncsiak voltak a rendezők, hogy melyek a látogatók által legjobban kedvelt munkaadók, hol dolgoznának a legszívesebben. Az eddigi felmérések eredményeihez hasonlóan most is látható volt, hogy a válaszokat erőteljesen befolyásolta az állásbörzén kiállító cégek jelenléte. A kérdésre, miszerint: ”Melyik 3 cégnél dolgozna legszívesebben? Jelölje meg fontossági sorrendben!”, nagyrészt csak a rendezvényen kiállító vállalkozásokat említették a válaszadók. Az eredmények alapján 2008 őszének legnépszerűbb munkaadója az IBM, utána az Audi, harmadikként pedig a Nestlé következik. A tavasszal az első helyet megszerző Nokia most összesítésben a 4. helyen végzett.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter