Kevés iroda borul zöldbe
A hazai irodaépületek kevesebb mint 10 százaléka esett át irodazöldítésen, pedig az irodát viszonylag egyszerű környezetkímélő üzemmódra átállítani - számol be a Népszabadság.
- A legkézenfekvőbb lépés a szelektív gyűjtés bevezetése - állítja Nagy Tamás. Legtöbbször a papír, a műanyag (flakon, fólia, dosszié), az elektronikai eszközök, fénycsövek, elemek, kiürült nyomtatópatronok és tonerek különgyűjtését szervezik meg. Ehhez a Humusz egy közszolgáltató alvállalkozót is bekapcsol, a hulladékszállítást, illetve -kezelést ugyanis csak a megfelelő engedélyekkel rendelkező kommunális cégek végezhetik. Az eddigi tapasztalatok szerint már a 30-40 százalékos hatékonyságú gyűjtés is önfinanszírozó lehet, a papír, a PET-palack és az újratölthető nyomtatókellékek hasznosításából keletkező bevétel ugyanis fedezi a költségeket. Váltani a legkönnyebben ott lehet, ahol egy vállalkozás önállóan használ egy irodaépületet: itt a kukák egy részét szelektív gyűjtőedényekre cserélik.
A Humusz jelenleg mintegy 45 zöldirodapartnerrel áll kapcsolatban, többségük a szervezet honlapján keresztül jelentkezett a programba. Nagy Tamás szerint az igény lassan, de folyamatosan nő. A Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület év elején meghirdetett zöldiroda-versenyére meglehetősen változatos "portfolióval" neveztek be a csatlakozók. A Coca-Cola dunaharaszti központjában például egy energiaaudit készítésével kezdték a munkát, amelyből kiderült, hogy mely berendezéseknél elengedhetetlen az éjszakai működés.
A projekt része a nappali világítást nagyrészt feleslegessé tévő tetőablakok felszerelése, és a lámpák lekapcsolására figyelmeztető ajtómatricák felragasztása. A második szakasz a hulladéktermelés minimalizálása volt, például a kétoldalas nyomtatás, az újrapapír-használat és a szelektálás bevezetésével. Az irodai folyamatok környezetvédelmi szempontú átvilágításával került korábban a verseny győztesei közé a Bárczy Környezetvédelmi Kft., illetve a Magyar Posta beruházási irodája.
Népszabadság
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- A flexibilis irodáké a jövő? 2 hónapja
- Hibrid munkavégzés és az irodák új szerepe 3 hónapja
- Az irodától a home office-ig: mi teszi boldoggá a munkavállalókat? 4 hónapja
- Egyre kisebb hely jut majd a dolgozóknak az irodában? 4 hónapja
- Fenntartható iroda: miért érdemes tenni a környezetbarát működésért? 5 hónapja
- Ekkortól pályázhatnak munkavédelmi fejlesztésekre a kkv-k 5 hónapja
- A cégek zöldülni akarnak, de közben megfeledkeznek az emberekről 5 hónapja
- Fókuszált munka és együttműködés - így néz ki belülről a Richter magyar központja 6 hónapja
- Fagyigép, masszázs, borhűtő a munkahelyen: hódíthatnak az irodahotelek 6 hónapja
- 3-2-1 szabály az adatbiztonságban - Hogyan csináljuk saját magunk? 6 hónapja
- Önálló jogi technológiai csoport indul a Jalsovszkynál 8 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?