Megjelent: 10 éve

Kiknek árthat a kiterjesztett reklámadó?

Amennyiben a változás a jelenleg tudható tervek szerint alakul, akkor a reklámadó egy alsó határ nélküli, egykulcsos adó lehet, amelyet minden médiavállalkozásnak fizetnie kell a reklám közzétételéért, vagyis az abból származó bevétel után, írja a Napi.hu.

Lázár János egy korábbi nyilatkozata szerint reklámadó lesz, a kérdés csak az, hogy mennyit fognak majd fizetni a cégek. A Miniszterelnökséget vezető miniszter az osztrák példát említette meg, amely 5 százalékot jelentene, jelenleg Európában ez a legmagasabb reklámadó.

A reklámadó mintegy 6,7 ezer médiumüzemeltető szervezetet - köztük önkormányzatokat, alapítványokat, egyházakat, nonprofit szervezeteket, sőt közszolgálati médiumokat - érintene, derül ki a Whitereport.hu média-adatbázis által készített gyorselemezésből.

Az adó mértéke jelenleg sávos: félmilliárd forintos adóalapig nulla százalék. Amennyiben egykulcsos lenne az adó, és nem lenne alsó határa a befizetői kötelezettségnek, az nagyon sok kis cégnek jelentene komoly anyagi nehézséget. Az Magyar Reklámszövetség számai alapján egy ötszázalékos általános adóztatás 6,45 milliárd forintos adóztatást jelentene. Egy átlagos médiacég összbevételének átlagosan 2,5 százalékát veszi majd el.

Napi.hu
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Megvan az AmCham új HR bizottsági elnöke

Bogdán Szilviát, a NEXON HR-igazgatóját, választotta a Magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) HR-bizottsági elnökének. Teljes cikk

Spórol az állam, leépít a Posta – kik kerültek sorra?

Miközben a kormány költségcsökkentésre kötelezi az állami cégeket, a Magyar Posta egyik nyereséges informatikai leányvállalata, az MPSoft is... Teljes cikk

Nem celeb és nem focista – mégis percenként egymillióba kerül a munkája

Kapu Tibor minden egyes percnyi munkája egymillió forintot ér, hiszen csak a legmagasabb szintű, szigorúan válogatott tudományos kísérletek kaphattak... Teljes cikk