Megjelent: 2 éve

Linképítés Google-barát módon

A linképítés korábban teljesen máshogy volt, mint manapság. A Google-nak már olyan rendszere van, amely lecsap a hiteltelen tartalmakra és oldalakra.

A linképítés a havidíjas keresőoptimalizálás, tehát a SEO egy fontos része, aminek célja, hogy egy adott oldalra minél több és minél megbízhatóbb link vezessen.

Ennek köszönhetően az algoritmusok értékes oldalként tartják számon, ezáltal előbbre kerülhet a találati listákon.

Az alábbiakban eláruljuk, hogy milyen egy Google-barát prémium linképítés. Mire érdemes figyelni és hogyan kell elkezdeni.

Miért van szükség linképítésre?

Linképítés Google-barát módon

Maga a linképítés fogalma már 1998 óta létezik, hiszen ekkor vezette be a Google a PageRank mutatót. Évtizedekig ez volt a legfontosabb tényező, ez alapján sorolta be a rendszer az oldalakat. Szinte minden ezen az egy mutatón múlott, tehát hatással volt a látogatottságra, az elérésre, a potenciális ügyfelek megtalálására.

Hogyan kapcsolódik egymáshoz a PageRank és a linképítés?

A PR kezdetben nagyon egyszerű volt, kis utánajárással mindenki tudta, hogyan működött. A lényege akkor még az volt, hogy egy oldalra minél több link mutasson. Manapság azonban a Google már bünteti a nagyüzemi, automata linkkatalógusokat. Ezek olyan weboldalak voltak, amelyek gépesített szöveggel rendelkeztek, azonos tartalmat generáltak. A linküzemek olyan szinten elterjedtek, amely már jelentős mértékben befolyásolta a Google találati listáját. Ha tehát valaki erősebb PR-értéket akart magának szerezni, akkor nem volt más dolga, mint a több ezer katalógusba beregisztrálni és kész is volt a linképítés

Persze mindez ma már közel sem így működik, hiszen a keresőrobotok sokkal okosabbak, felismerik a gyenge és rossz minőségű katalógusokat és az azokon megtalálható oldalakat, amiket aztán azzal “jutalmaz”, hogy hátrébb sorolja a listán. Sok szempontból persze eredményes volt a korábbi módszer, a hátránya, hogy azóta nem ellehetetlenítette, de jelentősen bonyolultabbá tette a linképítést.

Hogyan zajlik a linképítés Google-barát módon?

Napjainkban a linképítés továbbra is tartalommarketing egy része, amely teljes mértékben összefonódott a szövegírással. Nem elég tehát, hogy a link megbízható legyen, értékes oldalon szerepeljen, de szükség van az egyedi tartalmakra és a releváns szövegekre is. A hatékony linképítés minden esetben megkívánja azt, hogy az adott cikk néhány száz szavas legyen, valamint megfeleljen a SEO kívánalmaknak is.

A prémium linképítés egy taktikusabb megoldás, amely hatékonyságban cseppet sem marad el a korábbi technikáktól, azonban sokkal bonyolultabb a kivitelezése. A legtöbb esetben szakemberre van szükség ahhoz, hogy az valóban hatásos legyen.

Egy értékes tartalomnak úgy kell tűnnie, mintha saját személyes ajánlás lenne. Ha például valaki elutazik egy vendégházba a családjával, ahol aztán érkezéskor meglepetéssel várják őket, és kellemes élmény volt a nyaralás, akkor azt a blogján ajánlás formájában megírja. Belinkeli a vendégház oldalát, a nemzeti park honlapját, ennek köszönhetően az olvasók könnyen átkattinthatnak az adott felületre.

Fontos, hogy a tartalom sosem lehet duplikált, minden esetben eltérőnek kell lennie, más információt kell tartalmaznia, mint a korábbi írásoknak. Ha például az adott utazásról több cikk születik, akkor nem érdemes többször leírni ugyanazt, hiszen a Google ezt is bünteti. Trükközni persze mindenki szokott, valamennyire lehet is, főleg a közösségi média biztosít erre lehetőséget, de a keresőmotorok nem fogják azt értékelni.

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Karácsony előtt érkezik a családi pótlék

Pénz érkezik a gyerekes családok számláira még karácsony előtt: a január elején esedékes családi pótlékot idén is korábban, december 22-én... Teljes cikk

Nyitva vagy zárva? Itt a teljes lista a december 24-én működő boltokról

Összegyűjtöttük, hol lehet még elintézni az utolsó bevásárlást, és mely boltok húzzák le a rolót az ünnepek idejére. Teljes cikk

Láthatatlan AI-ügynökök és milliárdos kriptolopások fenyegethetik a kiberbiztonságot 2026-ban

A Sophos legújabb elemzése szerint 2026-ban a kibertámadások új szintre lépnek: a deepfake hang- és videómanipulációk, az AI-vezérelt CEO-csalások... Teljes cikk