Bővít a szolgáltatóközpontok kétharmada
A Magyarországon működő szolgáltatóközpontok kétharmada bővítést tervez, a cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége, derül ki az EY Nemzeti SSC felméréséből, amelyet csütörtökön mutattak be Budapesten.
Havas István, az EY vezérigazgatója a jelentést bemutató konferencia előtt tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a szolgáltató központok magyarországi jelenléte egyértelmű sikertörténet, vannak azonban olyan kihívások és trendek, amelyekre a központoknak választ kell adniuk. Ezek közül különösen fontos a megfelelő képzettséggel rendelkező munkaerő utánpótlása, amit a szektor és a kormányzat közötti együttműködés segíthet.
Közel 80 cég telepedett meg
Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára kifejtette: Magyarország a szolgáltató központok egyik európai központjává vált, miután egyre több termelő vállalat hozza szolgáltatási üzletágait is ide. Mára a kis híján 80 szolgáltató központ több mint 30 ezer embernek ad munkát. Elmondta, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal mintegy 30 olyan befektetési tervet kezel, amelyek szolgáltató központokhoz társulnak, és ha ezek megvalósulnak, több mint 9 ezer új munkahelyet jelenthetnek Magyarországnak.
Költségcsökkentés miatt jönnek
Havas István a kutatás eredményeit ismertetve elmondta, hogy a globális vállalatok az elmúlt öt évben gyakrabban választották szolgáltatóközpontjaik helyszínéül Magyarországot. Az itt működő cégek 38 százaléka ebben az időszakban kezdte meg működését. Ezek a központok tipikusan a költségek csökkentése miatt jönnek ide, de nem azért maradnak itt és nem azért fejlesztenek, hanem mert tehetséges és képzett munkaerőt találnak. Ez olyan trend, amelyre érdemes figyelni a jövőben is - mutatott rá a vezérigazgató.
A központok 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elérte azokat az üzleti célkitűzéseket, amelyekért idejött, a központok fele pedig arról számolt be, hogy az eredmények meghaladták az elképzeléseit. A cégek többsége a sokoldalúan képzett munkaerőt, a munkavállalók nyelvtudását és az alacsony költségeket tartja az ország legnagyobb erősségének. A fő kihívás, amivel számolni kell a megfelelő számosságú és képzettségű munkaerő biztosítása. Ez olyan terület, amelyen a szolgáltató központok közössége és a kormányzat hatékonyan tudna együttműködni - mondta a vezérigazgató.
68 százalék bővítést tervez
A felmérés szerint a magyarországi központok kétharmada (68 százalék) további bővítést tervez, ennek keretében több mint 70 százalékuk ötvennél több munkahelyet teremtene a következő időszakban. Szolgáltatásaik közül leginkább a pénzügyi és az ügyfélszolgálati funkciók bővítését tervezik.
Ezek a legfőbb kihívások
A felméréshez kapcsolódó konzultáció során a szolgáltató központok vezetői négy pontban foglalták össze a szektor előtt álló gyakorlati kihívásokat. Ezek között szerepel a munkaerő megszerzése és megtartása, az oktatási rendszerek és gyakorlatok hatékonyabbá tétele, a kormányzati és uniós támogatások rendszerének finomhangolása, valamint a szektor kommunikációjának javítása. (MTI)
2014. február 27.
- 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása. Részletek Jegyek
- 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése. Részletek Jegyek
- 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BME Részletek Jegyek
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. Részletek Jegyek
Az online kaszinóipar évek óta folyamatosan növekszik, és a távmunka-lehetőségek elterjedésével az online kaszinóvállalkozások számára most... Teljes cikk
A munkakeresésben a tökéletes önéletrajz elkészítése alapvető lépés mindazok számára, akik új munkalehetőséget keresnek, vagy akik... Teljes cikk
Budapest, 2018. szeptember 3. - A Monster Magyarország Kft. tulajdonosa, a finnországi székhelyű Alma Career Oy üzleti és stratégiai okokból a magyar... Teljes cikk