BSC  SSC 
Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 8 hónapja

Bővít a szolgáltatóközpontok kétharmada

A Magyarországon működő szolgáltatóközpontok kétharmada bővítést tervez, a cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége, derül ki az EY Nemzeti SSC felméréséből, amelyet csütörtökön mutattak be Budapesten.


Havas István, az EY vezérigazgatója a jelentést bemutató konferencia előtt tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a szolgáltató központok magyarországi jelenléte egyértelmű sikertörténet, vannak azonban olyan kihívások és trendek, amelyekre a központoknak választ kell adniuk. Ezek közül különösen fontos a megfelelő képzettséggel rendelkező munkaerő utánpótlása, amit a szektor és a kormányzat közötti együttműködés segíthet.


Közel 80 cég telepedett meg


Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára kifejtette: Magyarország a szolgáltató központok egyik európai központjává vált, miután egyre több termelő vállalat hozza szolgáltatási üzletágait is ide. Mára a kis híján 80 szolgáltató központ több mint 30 ezer embernek ad munkát. Elmondta, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal mintegy 30 olyan befektetési tervet kezel, amelyek szolgáltató központokhoz társulnak, és ha ezek megvalósulnak, több mint 9 ezer új munkahelyet jelenthetnek Magyarországnak.


Költségcsökkentés miatt jönnek


Havas István a kutatás eredményeit ismertetve elmondta, hogy a globális vállalatok az elmúlt öt évben gyakrabban választották szolgáltatóközpontjaik helyszínéül Magyarországot. Az itt működő cégek 38 százaléka ebben az időszakban kezdte meg működését. Ezek a központok tipikusan a költségek csökkentése miatt jönnek ide, de nem azért maradnak itt és nem azért fejlesztenek, hanem mert tehetséges és képzett munkaerőt találnak. Ez olyan trend, amelyre érdemes figyelni a jövőben is - mutatott rá a vezérigazgató.


A központok 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elérte azokat az üzleti célkitűzéseket, amelyekért idejött, a központok fele pedig arról számolt be, hogy az eredmények meghaladták az elképzeléseit. A cégek többsége a sokoldalúan képzett munkaerőt, a munkavállalók nyelvtudását és az alacsony költségeket tartja az ország legnagyobb erősségének. A fő kihívás, amivel számolni kell a megfelelő számosságú és képzettségű munkaerő biztosítása. Ez olyan terület, amelyen a szolgáltató központok közössége és a kormányzat hatékonyan tudna együttműködni - mondta a vezérigazgató.


68 százalék bővítést tervez


A felmérés szerint a magyarországi központok kétharmada (68 százalék) további bővítést tervez, ennek keretében több mint 70 százalékuk ötvennél több munkahelyet teremtene a következő időszakban. Szolgáltatásaik közül leginkább a pénzügyi és az ügyfélszolgálati funkciók bővítését tervezik.


Ezek a legfőbb kihívások


A felméréshez kapcsolódó konzultáció során a szolgáltató központok vezetői négy pontban foglalták össze a szektor előtt álló gyakorlati kihívásokat. Ezek között szerepel a munkaerő megszerzése és megtartása, az oktatási rendszerek és gyakorlatok hatékonyabbá tétele, a kormányzati és uniós támogatások rendszerének finomhangolása, valamint a szektor kommunikációjának javítása. (MTI)


2014. február 27.

Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
December 31-ig működik a Monster.hu állásportál

Budapest, 2018. szeptember 3. - A Monster Magyarország Kft. tulajdonosa, a finnországi  székhelyű Alma Career Oy üzleti és stratégiai okokból a magyar... Teljes cikk

Milyen jogviszonyban vállalhatunk nyári diákmunkát? Általános tudnivalók és tanácsok (1.)

A nyári diákmunka – mindenféle jövedelemszerző tevékenységhez hasonlóan – adóköteles tevékenység. Ez az egyik közös tulajdonság a számos... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek