kapubanner for mobile
BSC  SSC 
Megjelent: 7 éve

Bővít a szolgáltatóközpontok kétharmada

A Magyarországon működő szolgáltatóközpontok kétharmada bővítést tervez, a cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége, derül ki az EY Nemzeti SSC felméréséből, amelyet csütörtökön mutattak be Budapesten.


Havas István, az EY vezérigazgatója a jelentést bemutató konferencia előtt tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a szolgáltató központok magyarországi jelenléte egyértelmű sikertörténet, vannak azonban olyan kihívások és trendek, amelyekre a központoknak választ kell adniuk. Ezek közül különösen fontos a megfelelő képzettséggel rendelkező munkaerő utánpótlása, amit a szektor és a kormányzat közötti együttműködés segíthet.


Közel 80 cég telepedett meg


Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára kifejtette: Magyarország a szolgáltató központok egyik európai központjává vált, miután egyre több termelő vállalat hozza szolgáltatási üzletágait is ide. Mára a kis híján 80 szolgáltató központ több mint 30 ezer embernek ad munkát. Elmondta, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal mintegy 30 olyan befektetési tervet kezel, amelyek szolgáltató központokhoz társulnak, és ha ezek megvalósulnak, több mint 9 ezer új munkahelyet jelenthetnek Magyarországnak.


Költségcsökkentés miatt jönnek


Havas István a kutatás eredményeit ismertetve elmondta, hogy a globális vállalatok az elmúlt öt évben gyakrabban választották szolgáltatóközpontjaik helyszínéül Magyarországot. Az itt működő cégek 38 százaléka ebben az időszakban kezdte meg működését. Ezek a központok tipikusan a költségek csökkentése miatt jönnek ide, de nem azért maradnak itt és nem azért fejlesztenek, hanem mert tehetséges és képzett munkaerőt találnak. Ez olyan trend, amelyre érdemes figyelni a jövőben is - mutatott rá a vezérigazgató.


A központok 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elérte azokat az üzleti célkitűzéseket, amelyekért idejött, a központok fele pedig arról számolt be, hogy az eredmények meghaladták az elképzeléseit. A cégek többsége a sokoldalúan képzett munkaerőt, a munkavállalók nyelvtudását és az alacsony költségeket tartja az ország legnagyobb erősségének. A fő kihívás, amivel számolni kell a megfelelő számosságú és képzettségű munkaerő biztosítása. Ez olyan terület, amelyen a szolgáltató központok közössége és a kormányzat hatékonyan tudna együttműködni - mondta a vezérigazgató.


68 százalék bővítést tervez


A felmérés szerint a magyarországi központok kétharmada (68 százalék) további bővítést tervez, ennek keretében több mint 70 százalékuk ötvennél több munkahelyet teremtene a következő időszakban. Szolgáltatásaik közül leginkább a pénzügyi és az ügyfélszolgálati funkciók bővítését tervezik.


Ezek a legfőbb kihívások


A felméréshez kapcsolódó konzultáció során a szolgáltató központok vezetői négy pontban foglalták össze a szektor előtt álló gyakorlati kihívásokat. Ezek között szerepel a munkaerő megszerzése és megtartása, az oktatási rendszerek és gyakorlatok hatékonyabbá tétele, a kormányzati és uniós támogatások rendszerének finomhangolása, valamint a szektor kommunikációjának javítása. (MTI)


2014. február 27.

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen távmunka lehetőségeket kínálnak az online kaszinók?

Az online kaszinóipar évek óta folyamatosan növekszik, és a távmunka-lehetőségek elterjedésével az online kaszinóvállalkozások számára most... Teljes cikk

Hogyan írj tökéletes önéletrajzot?

A munkakeresésben a tökéletes önéletrajz elkészítése alapvető lépés mindazok számára, akik új munkalehetőséget keresnek, vagy akik... Teljes cikk

December 31-ig működik a Monster.hu állásportál

Budapest, 2018. szeptember 3. - A Monster Magyarország Kft. tulajdonosa, a finnországi  székhelyű Alma Career Oy üzleti és stratégiai okokból a magyar... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek