kapubanner for mobile
Megjelent: 2 hónapja

"Munkát a munkahelyen lehet végezni" - átszervezik a MÁV-ot, lecserélik a vezetést

Ötpontos közlekedési akciótervet hirdetett Lázár János építési és közlekedési miniszter pénteken. Ennek része, hogy állampolgári jog lesz a közlekedés, 1 milliárd eurós uniós hitelt terveznek felvenni vasútépítésre, leselejtezett nyugati járműveket akarnak beszerezni, lecserélik a MÁV vezetését, és felújítanak pár vasútállomást is - adja hírül a Telex.

Lecserélik a MÁV vezetését-
images

A Telex híradása szerint Lázár János miniszter a Közlekedési infó című sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a fókuszában két csoport áll: az utas és a munkás„Két célom van: az utas járjon jól, a munkások, akik nekünk és velünk dolgoznak, motiváltak legyenek” – mondta. 

A kormány többször tárgyalt a közlekedési javaslatokról, és arra jutottak, hogy ötpontos közlekedési akciótervet hirdetnek.

  1. Lázár a közlekedési jogot állampolgári alapjoggá akarja nyilvánítani minden magyar állampolgárnak, magyar lakóhellyel rendelkezőnek. Le kell tisztázni, „mi az, ami jár”, hogy többé ne fordulhasson elő, hogy vonalbezárások vagy településelzárások legyenek. Ennek az állampolgári jognak Lázár szerint része kell hogy legyen, hogy minden magyar a lakóhely és a járáshely között naponta háromszor oda-vissza átszállás nélkül el tudjon jutni. A járáshely és a megyeszékhely között pedig kétszer.
  2. Lázár János az Európai Beruházási Bankhoz fordul 1 milliárd eurós hitelkérelemmel (ami harminc évre szólna), ehhez a kormány is ad 1 milliárd eurót. Átszámolva ez az összeg körülbelül 880 milliárd forint. 500 kilométernyi új vasutat akarnak ebből ebből építeni, 2025-ben kezdik. Vasúti digitalizáció is belefér az összegbe, transzformátorokat is építenek néhány vonalon.
  3. Járműbeszerzés. Lázár János szerint a legkézenfekvőbb opció, ha használt járművet próbálnak szerezni.
  4. Utaskomfort. Ennek része lesz például, hogy új MÁV-applikáció jön 2025-ben, lesz új utastájékoztatás is. Felújítanak vasútállomásokat, pályaudvarokat, például a Nyugatit, valamint a debreceni, a győri és a siófoki vasútállomást. 
  5. Hogy mindez működjön, új rendszer kell. „Régi rendszerbe új pénzt nem lehet betenni”, mondta. Újjászervezik a MÁV-ot és leányvállalatait. A MÁV Zrt. lesz középen, ennek három leányvállalata lesz. Az egyik személyszállítással fog foglalkozni, a másik pályaműködtetéssel, a harmadik ezeknek a cégeknek a kiszolgálását fogja végezni, amolyan back office. Minden más vállalat ebbe a háromba olvad be. Új menedzsment is kell a MÁV élére: szeptembertől a Hegyi Zsolt–Dányi Gábor páros vezeti majd a MÁV-ot a Pafféri Zoltán–Steininger Zsolt duó helyett. Hegyi Zsolt csinálta meg a tarifareformot, ő vezette be a vármegye- és országbérletet, a Budapest-bérletet, „benne megvan az az innovációs készség”, ami Lázár szerint a kormánynak kell.

Lázár ezután arról is beszélt a Telex kérdésére, hogy a home office nagyjából egy lépésre van attól, hogy ne is dolgozzanak a MÁV-dolgozók, pedig ez nem vicc, adófizetői pénzekkel nem lehet játszani a miniszter szerint. A miniszter szerint munkát a munkahelyen lehet végezni.

A leváltott Pafféri Zoltán így búcsúzott LinkedIn posztjában 

"Lázár miniszter úr bejelentette: szeptember elsejétől Hegyi Zsolt kollégám veszi át a helyemet a MÁV Zrt. élén, az én megbízatásom – a cégcsoport átalakításának előkészítésével – véget ér. Zsoltnak sok sikert kívánok és minden támogatást, segítséget felkínálok! Miniszter úrnak köszönöm az eddigi bizalmat, az együttműködést és a sajtótájékoztatón rólam mondott, elismerő szavait. És különösen köszönöm annak az 53 ezer munkatársamnak, akivel az elmúlt két és fél évben egy évtizednyi változást tudtunk végrehajtani és megalapozni. Megtiszteltetés volt velük szolgálni. Azokkal a szavakkal búcsúzom tőlük, amelyeket az idei vasutasnapon tartott beszédemet zártam: „A pohár félig tele van! Teli eredménnyel, amit a kihívások ellenére is elértünk. Erre pedig a kollégáink tudásának, tehetségének és teljesítményének köszönhetően voltunk és vagyunk újra meg újra képesek – a vasutasok és autóbuszosok közösségének köszönhetően. Köszönöm, hogy egy lehetek közületek. Köszönöm, hogy egy lehettem közületek. Jó szolgálatot kívánok!" - írja a MÁV Zrt. leköszönő vezérigazgatója.

kép forrása: Lázár János Facebook oldal 2024. augusztus 16. 

  • 2024.10.212024.10.21– 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. info button Részletek ticket button Jegyek