Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 1 hónapja

Nem tervezik csökkenteni irodáik alapterületét a német vállalatok

A cégek 16,9 százaléka az alapterület csökkentése helyett inkább átalakítaná irodai helyiségeit - derül ki egy felmérésből.

A járványvédelmi lezárások miatt általánossá vált otthoni munkavégzési konstrukciók ellenére sem kívánja csökkenteni irodái alapterületét a német vállalatok túlnyomó többsége a kölni IW gazdaságkutató intézet felmérésének pénteken publikált eredménye alapján. Az IW (Institut der deutschen Wirtschaft Köln e.V.) gazdaságkutató intézet a tavalyi negyedik negyedévben 1200 vállalat bevonásával végzett felmérésében megállapította, hogy mindössze 6,4 százalékuk fontolgatja irodai alapterülete csökkentését a következő 12 hónapban. Ezek elsősorban a nagyobb, 250 alkalmazottnál többet foglalkoztató üzleti szolgáltató cégek: ügyvédi irodák, tanácsadó és könyvvizsgáló cégek.

"Ahhoz képest, hogy korábban milyen érzékenyen reagáltak az irodabérleti díjak a krízishelyzetekre, az irodapiac most kifejezetten stabilnak tűnik" - mutatott rá Michael Voigtländer, az IW ingatlanpiaci szakértője. Az irodabérleti díjak bezuhanása tavaly elmaradt, sőt, a díjak még csekély mértékben emelkedtek is. Következésképpen a vállalatok többsége irodái újbóli használatba vételére készül a zárlatok feloldását követően.

A koronavírus-válság előtt a home-office általában órákban mérhető, vagy legfeljebb heti egy napos alkalmazási formaként működött. "Manapság ennél jóval elterjedtebb az otthoni foglalkoztatás, sőt ahol a feltételek megengedik, szinte általánossá vált" - mondta Oliver Stettes, a tanulmány szerzője. Jelenleg az alkalmazottaknak több mint a fele dolgozik heti átlagban 20 órát vagy annál többet otthon. Amennyiben azonban a vállalatokon múlik, ez csak átmenetileg lesz így. A felmérésbe bevont cégek több mint a kétharmadának ugyanis nem áll szándékában a válság után több otthoni munkavégzési lehetőséget biztosítani munkavállalóiknak, mint előtte. Azzal az indokkal, hogy a munkavégzés helyeként az irodahelyiség van megjelölve a munkaszerződésekben. Így tehát ha a zárlat feloldását követően az irodai alkalmazottak többsége visszatér a munkahelyére, akkor belátható időn belül nem omlik össze az irodai piac.

A cégek egy viszonylag kis hányada, 16,9 százaléka az alapterület csökkentése helyett inkább átalakítaná irodai helyiségeit. Ilyen tervei is elsősorban a 250 alkalmazottnál többet foglalkoztató vállalatoknak van, amelyeknek 41,1 százaléka alakítaná át helységeit. A tervek főként a nagy légterű közös irodák feldarabolását és tárgyalók, társalgók létesítését irányozzák elő.

MTI
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter