kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 15 éve

Osztrák lap: Magyarország az autóipar új eldorádója

Szlovákia és Csehország után Magyarországon az autóipar új eldorádót fedezett fel magának - írta szerdán a Die Presse című osztrák lap.

Autógyártó konszernek és beszállító cégek euró milliárdokat fektetnek be az országban - mutatott rá a napilap. Felidézte: az Opel szeptember végén bejelentette, hogy félmilliárd eurós beruházással bővíti szentgotthárdi gyárát, majd három nappal később az Audi közölte, hogy 900 millió euróért fejleszti győri telephelyét.

A győri ezernyolcszáz, a szentgotthárdi fejlesztés ezer munkahelyet teremt, Budapest emiatt mélyen a zsebébe nyúl támogatásokért, a gazdasági sajtóban a befektetési összeg akár öt százalékáig terjedő támogatásról jelentek meg találgatások - állt a cikkben. De a kormány azt reméli, hogy az állami szubvenció néhány év alatt megtérül nagyobb adóbevételek és a vásárlóerő javulása révén.

Magyarország tudatosan választotta ki az egyik leginkább támogatásra érdemes ágazatként az autógyártást. A cél az országot "a régió legjövedelmezőbb és legversenyképesebb befektetési helyévé tenni" - idézte az osztrák lap Orbán Viktor miniszterelnököt.

2009-ben Magyarország az összeszerelt gépjárművek számát (180.500) tekintve mégmessze elmaradt például Csehország (967.760) vagy Szlovákia (461.340) mögött, ez azonban hamarosan megváltozhat - mutatott rá a lap a Mercedes, az Audi és a Suzuki termelési terveit említve.

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kommunikációs vezetője Dirk Wölfer szerint minden bizonnyal szerepet játszik a költségtényező is a befektetéseknél. Magyarországon alacsonyabbak a bérek, mint például Belgiumban, emellett magasan szakképzett a munkaerő, minden szükséges szolgáltatót és befektetőt megtalál az autógyártó, "tökéletes a környezet".

A válság végének körvonalazódásával a beszállítók is növelik befektetéseiket - írta a szerző, példaként említve többek között a Hankook rácalmási és a Bosch miskolci üzemének bővítését. Az alkatrészgyártók erősödő jelenléte "önjáró hatást" vált ki, az autókonszernek szempontjából elérte a "kritikus tömeget", amitől egyszerűen érdekessé válik a befektetési helyszín - vélekedett Wölfer.

A havi 712 euró bruttó átlagkereset és több mint tíz százalékos munkanélküliség miatt Magyarország munkaadói szemszögből is érdekes a befektetőknek. Egyes ipari vonzáskörzetekben viszont, mint Budapest vagy Győr már nagyon keresett a szakképzett munkaerő, egyes cégek ezért tudatosan vidéken terjeszkednek, ahol nem olyan nagy az elvándorlás "szívóhatása". A nagy konszernek, mint az Audi vagy a Mercedes emellett tudatosan keresik az együttműködést a helyi főiskolákkal, hogy kiképezzék és időben magukhoz kössék a szükséges szakembereket - írta a Die Presse.


  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk