kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Prezentálásból versenyeztek a BME hallgatói

Csütörtökön lezajlott a BME Üzleti Tudományok intézete prezentációs versenyének a döntője. Itt nem az előadások tartalmát, hanem pusztán a tálalás módját értékelték – mondta el dr. Andor György, a Pénzügyek Tanszék vezetője az egyetem közleménye szerint.

A prezentációs verseny ötlete úgy jött, hogy a hallgatói vagy esettanulmány versenyek általában nem több mint 5-6 hallgatót érintenek egy 300 fős évfolyamból, és így is sokszor az a gond, hogy a legjobbak közül sokan rossz szájízzel távoznak, hiszen legtöbbször nincs energia a győzteseken kívül mással foglalkozni.

Itt 110 indulóból 35-öt díjaztak, ami az oklevélen és a tárgynyereményen kívül azt is jelenti, hogy ezt már beleírhatja a versenyző az önéletrajzába.”

Az indulók mind valamilyen meglévő projektfeladatot, szakdolgozatot, tdk-t dolgoztak fel, illetve rövidítettek le a versenyre, hiszen szempont volt az elbírálásnál a tömörség is, és a kiírás után rövid határidő állt az indulók rendelkezésére, hogy beküldjék a prezentációt.

Az értékelés szempontjai az összes fordulóban ugyanazok voltak – mondta el dr. Pázmándi Kinga, az üzleti Tudományok Intézetének az igazgatója, és a döntő zsűrielnöke. Az előadó személyes szuggesztivitása tíz pontot érhetett, a dizájn és a kreativitás ötöt, az időkeret kezelése kettőt. Szempont volt a téma és az előadásmód egysége. A popzenéről szóló prezentáció témájához könnyebben illeszthető volt a könnyedebb stílus, és ezt is értékelték. Nincs mód a szubjektív elemek kiszűrésére a döntésből.

A győztes magabiztos előadó, előadása kiforrott, ő maga egy volt a prezentációjával. Volt annak íve, jók voltak a grafikai megoldásai, képes volt fenntartani az érdeklődést. Amikor valaki a márkahűségről, márkáról, márkaépítésről beszél, az maga is marketing, és Gergelynek ebben láthatóan jó személyes adottságai vannak, ide értve a lazább vagy vagányabb elemeknek a megfelelő időpontban való használatát, ami, testbeszédével, a mozgásával is oda tudta vonzani a figyelmet. Ez egy nagyon komplex műfaj.

A harmadik helyet elért hallgatónknak nagyon gömbölyű volt a prezentációja az ő témáját az ezzel a témával a legfelsőbb szinten szakértőként foglalkozó emberek sem tudtak volna érdekesebb, jobb, összetettebb prezentációt nyújtani összeállítani és az egész megjelenése és előadói stílusa is tökéletesen illeszkedett ehhez. Ahogyan megjelent, abból már önmagában le lehetett szűrni, hogy teljesen magabiztosan mozog a témában.”

A döntő zsűrijének a tagjai dr. Pázmándi Kinga az Üzleti Tudományok Intézetének igazgatója, és a CITI bank két munkatársa voltak.

A verseny első helyezettje Tóth Gergely Az Apple titok, avagy mitől szeretetmárka az Apple című előadásával, a második Cservék Judit. Prezentációjának A hatékony marketing alapjai a címe. Harmadik Szipka Károly, aki Felsőoktatási rangsorok, a minőség mérése a felsőoktatásban címmel foglalta össze szakdolgozatát.

Megosztott negyedik helyet ért el Mosoni Gergő, Nagy Ildikó Judit, Sztanó Gábor, Bajcsai Krisztina.
  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Siófokon nyitja meg új campusát a Debreceni Egyetem

Siófokon nyitja meg új campusát a Debreceni Egyetem (DE), az erről szóló megállapodást pénteken írták alá a felsőoktatási intézmény és a város vezetői. Teljes cikk

Legnépszerűbb a villanyszerelés - megkezdődtek a szakmai vizsgák a szakképzésben

Rendben zajlanak az érettségi vizsgák a technikumokban, és elindultak a szakmai vizsgák is a szakképző intézményekben. Idén várhatóan több mint 40... Teljes cikk

Pölöskei Gáborné: harminc százalékkal nőtt a szakképzésbe jelentkezők száma

Mintegy harminc százalékkal emelkedett a szakképzésbe jelentkezők száma 2020 óta - mondta újságíróknak a Kulturális és Innovációs Minisztérium... Teljes cikk