Megjelent: 18 éve

Rejtélyes halálesetek a koreai Hankook-gyárakban

A Dél-Koreában működő Hankook-gyárakban tizennégy dolgozó halt meg eddig nem tisztázott okokból az elmúlt másfél évben. Azt, hogy a halálesetek összefüggenek-e a gumiabroncsgyárakban alkalmazott technológiával, a hatóságok még vizsgálják. A Hankook dunaújvárosi üzemében nem használják a gyanúsnak tartott oldószert.

A Népszabadság értesülései szerint a dél-koreai MBC Televízió forgatócsoportja Magyarországon járt a napokban, hogy a Hankook dunaújvárosi beruházásáról forgasson riportot a koreai gyárakban a közelmúltban bekövetkezett rejtélyes halálesetek kapcsán.

Ezt az ázsiai tévésektől kapott információt Kim Se Heon, a Hankook cégcsoport marketing- és kommunikációs vezetője is megerősítette, hozzátéve, az áldozatok közül hárman a cég kutatásfejlesztési központjában, a többiek pedig a Hankook két koreai gyárában dolgoztak.

Kim Se Heon tájékoztatása szerint a váratlanul elhunyt alkalmazottak közül ketten öngyilkosságot követtek el, heten szívbetegségben, illetve szívinfarktusban, öten pedig különböző rákos megbetegedésekben haltak meg. A kormányzati vizsgálaton túl a Hankook koreai menedzsmentje és a cégnél működő szakszervezetek közösen bíztak meg egy orvosokból, egészségügyi és munkavédelmi szakemberekből álló csoportot a történtek kivizsgálásával.

A dél-koreai sajtóhírek szerint az ügyet egy koreai civil szervezet, valamint az elhunyt munkások családtagjai robbantották ki. A hozzátartozók szerint a halálesetekhez köze lehet az autógumi-gyártás során használt HV-250 elnevezésű oldószernek. Arról is beszámolnak a koreai sajtóorgánumok, hogy az egészséget súlyosan károsító anyag alkalmazása során védőmaszk és védőruházat használata lenne kötelező, ám a Hankook gyáraiban ezek hiányoztak.

A cég hivatalos álláspontja szerint a gyártás során használt technológia és a hirtelen halálesetek között nincs összefüggés. A koreai kormány által elrendelt vizsgálat várhatóan december végén zárul le.

- A Hankook dunaújvárosi gyárában a próbaüzem kezdetétől mostanáig egyetlen gyanúra okot adó haláleset sem fordult elő, a magyar munkavállalók teljes biztonságban vannak - nyilatkozta a Népszabadságnak Bányai Tibor, a Hankook Tire Magyarország Kft. humánerőforrás- igazgatója.

Bőhm József, a cég környezet, egészség- és munkavédelmi vezetője kifejtette, hogy a Dunaújvárosban alkalmazott technológia eltér dél-koreaitól, így a HV-250-es oldószer helyett például a Mol által gyártott speciális benzint használják. A gyártás során betartandó magyar és uniós szabványok és határértékek jóval szigorúbbak a dél-koreainál.

Székely Tamás, a dunaújvárosi gyárban működő szakszervezet megbízott vezetője tudatta, hogy tárgyalásokat folytat majd a dél-koreai Hankook-szakszervezet irányítójával
a dél-koreai események kapcsán.

Népszabadság
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
NAV: tovább emelkedik az alanyi adómentesség határa

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg szomszédunkban a Bosch

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk

Ünnepi csend az IKEA-ban: a dolgozók pihenésére fókuszál a vállalat

Az IKEA Magyarország idén is a szeretetteljes otthoni élet és a valódi feltöltődés fontosságát helyezi a karácsonyi időszak középpontjába. Ennek... Teljes cikk