kapubanner for mobile
Megjelent: 11 hónapja

"Sokkal több a vadász, mint a fóka" - Tüntettek a taxisok a fővárosban

Több száz taxisofőr tüntetett Budapesten szerdán. A legfontosabb követelésük az áfamentesség felső határának emelése.

„Sokkal több a vadász, mint a fóka” - Tüntettek a taxisok a fővárosban-

Szerdán tartották a Taxisok Érdekvédelmi Szervezete az idei tüntetését Budapesten a Hősök terén, ahol több száz taxis jelent meg. A legfontosabb követelésük az áfamentesség felső határának emelése 12 millió forintról 18 millió forintra, illetve a taxisok számának korlátozása a fővárosban. A Telex megkérdezett több taxisőrt is a tüntetésen, hogy milyennek látják a helyzetüket.  „Nem kívánunk napi 14-16 órákat a kocsiban ülni ahhoz, hogy meg tudjunk élni” -  mondta az egyik taxisofőr, aki szerint túl sok a taxi. Mint mondta, sokkal több a vadász, mint a fóka.  Ezzel egyetértett Kiss Ádám, a Taxisok Érdekvédelmi Szervezetének elnöke is, aki szerint számolatlanul indítják a taxis képzéseket. Egy másik sofőr azt mondta, évről évre egyre többet kell dolgozniuk azért, hogy ugyanazt a megélhetést biztosítsák maguknak és a családjaiknak. Egy másik tüntető azt mondta, maga a taxizás elviszi a jövedelmük felét. Mint kifejtette, körülbelül 400-500 ezer forintot visz haza havonta, ha napi 10-12 órát dolgozik. Szóba került az is, hogy egy taxisnak tízévente új autót kell vennie, ezért a keresetéből arra is félre kell tennie. Az egyik megszólaló felhívta a figyelmet rá, hogy egy taxi kötelező biztosítása több mint 300 ezer forint. Egy másik tüntető sofőr is arról beszélt, hogy az egymilliós bevétel körülbelül felét tudja hazavinni, de bele kell kalkulálni a felmerülő javítási költségeket is.

Kedden, a tüntetés előtt egy nappal Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség főtitkára  az MTI-nek elmondta: van olyan pontja a javaslatcsomagnak, amellyel az Országos Taxis Szövetség is egyetért, ugyanakkor Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter már bejelentette, hogy a kormány idén foglalkozik az alanyi áfamentesség határának emelésével. Ezt a kérést korábban az Országos Taxis Szövetség és a kamarák is megfogalmazták - tette hozzá. A szövetség elnöke hangsúlyozta: álláspontjuk szerint csak a higgadt párbeszéd és együttműködés vezet célhoz, a szervezet csak akkor tudott bármilyen eredményt elérni, ha azt higgadtan meg tudták fogalmazni. Erre az utca alkalmatlan - fogalmazott. A fővárosi taxis létszámkorlátozással kapcsolatos követelésről elmondta: ennek megvalósítása alkotmányellenes lenne. Ha valaki egy szolgáltatás elvégzéséhez szükséges minden képzési, technikai és egyéb feltételnek, követelménynek megfelel, akkor meg kell neki adni az engedélyt, nem zárható ki a szolgáltatások végzése alól - fejtette ki Metál Zoltán.

 

 

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az e-mail és az ingázás halála? - erre számít alfa generáció a munka világában

Egy új kutatás szerint az alfa generáció gyökeres változásokat vár a munka világában a szülei generációjához képest – a napi ingázás és az... Teljes cikk

Eddig lehet jelentkezni az országos szakmai versenyekre

November 27-ig jelentkezhetnek a fiatalok a 2025/2026-os tanév Szakma Kiváló Tanulója Versenyére (SZKTV) és az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyre... Teljes cikk

Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk