kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 13 éve

Sötét jövőt jósol az autópiacnak a Fiat vezére

Sötét képet festett az olasz és európai autópiacról Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler ügyvezető igazgatója, aki a La Repubblica hétfői számában válaszolt az olasz kormány, szakszervezetek és vállalkozók részéről őt ért vádakra.

"A Fiat Olaszországban marad és a külföldön termelt bevétellel finanszírozza magát, de 2014-ig teljes sötétség fedi a piacot" - mondta Sergio Marchionne a La Repubblica olasz napilapnak adott interjúban. Hozzátette, hogy az olasz autópiac "precedens nélküli szakadékba zuhant, a hatvanas évek szintjére. Az európai autópiac is egy év alatt kétmillió járművet veszített".

Adatokkal válaszolt Marchionne az Olaszországban ellene irányuló támadásokra. A kritikákat Marchionne korábbi bejelentése váltotta ki, miszerint a Fiat eláll a 2010-ben ígért Fabbrica Italia beruházási projekttől. A szakszervezetek és a munkaügyi miniszter is azonnali tisztázást sürgetett Marchionnétól. A 20 milliárd eurós Fabbrica Italia hatmillió Fiat-autó gyártásával számolt az egész világon, 1,5 millióval az olasz gyárakban.

"Ez két évvel ezelőtt volt. Azóta minden megváltozott. A jelenlegi válságban egy euró befektetés is veszteséget hoz. A Fiat idén Európában 700 millió eurót veszít, ezt az Egyesült Államokban és a fejlődő világban előteremtett 3,5 milliárddal kompenzáljuk" - mondta Marchionne. A menedzser hangsúlyozta, hogy Fiat hazájában is befektet: 1 milliárd eurót fordított a Maserati gyártására, 800 milliót az új Pandára.

"A Fiat autók csúnyák és évtizedeken át állami segítséggel gyártották őket, az Agnelliék most nyúljanak a zsebükbe az olasz gyárak bezárása helyett" - hangoztatta a cipőgyáros Diego Della Valle, aki "ravasz"-nak nevezte Marchionnét és "zöldfülűnek" John Elkannt, a Fiat elnökét. "Cipőt gyártani könnyebb, mint autót és mostanában mindenki autószakértőnek hiszi magát" - reagált Marchionne. Az olasz sajtó megjegyezte, hogy a Fiathoz 2003-ban érkezett Marchionne a csoport globalizációjával ezidáig megmentette a Fiatot, de idén szeptember-októberben, egy kivételével, a Fiat olaszországi üzemeiben akadozik a termelés, és a több mint 23 ezer munkás többsége csökkentett fizetést kap.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milliárdos nyaralóból megszorítás: 60 főt küld el az MNB

A Magyar Nemzeti Bank új vezetése úgy döntött, bezárja a jegybank Balatonakarattyán lévő Oktatási- és Konferenciaközpontját, ez 60 ember... Teljes cikk

Fejleszt a BAT - 450 új munkahely létesül a Dél-Dunántúlon

Félidejéhez érkezett BAT Pécsi Dohánygyár Kft. (BAT PD) új gyártócsarnokának hatvanmilliárd forintos beruházásban zajló építése, amellyel a... Teljes cikk

Debrecenben új ipari park nyílt a kkv-k előtt – jön a második ütem is

A debreceni déli ipari övezetben elkészült a kis-és középvállalkozások parkja (kkv-park) első üteme, amelyet kétmilliárd forint kormányzati... Teljes cikk