Megjelent: 12 éve

Személyeskedés helyett: érték alapú vezetést

Gyakori vezetői dilemma, hogyan lehet hatékonyan, személyeskedés nélkül kezelni olyan helyzeteket, amelyben érzelmileg érintett felek állnak egymással szakmai vitában - olvasható az Ifjú titánok blog legújabb bejegyzésében.

Legtöbbször az az alapvető kérdés, hogy mindkét fél elismeri-e, hogy valójában szakmai vitában állnak, mert mindezt átszínezi az egymással kialakult sok személyes tapasztalatuk, előítéletük, feltételezésük, szimpátiájuk, vagy ellenszenvük. Pedig a munkahely nem játszótér; el kell foganunk azt, hogy a munkatársaink, sőt főnökeink és beosztottaink között is mindig lesznek olyan emberek, akiket amúgy a baráti körünkbe nem szívesen válogatnánk be. El kell fogadnunk azt is, hogy körülöttünk és mások körül is kialakult, néha berögződött, egymást támogató körök, néha klikkek jöttek és jönnek létre, de ennek ellenére profi vezetőként néha bele kell csapni a közepébe, és fel kell tenni a fontos és előremutató kérdéseket, még ha azok kényesnek is tűnnek.

Mindebben az segíthet, ha a szakmai vitákat a személyes érintettség szintjéről egy magasabb, elvontabb szintre tudjuk felemelni: az érték-alapú vezetés (Value Based Management) szintjére. Ennek alapfeltétele persze a szélesebb látókör, a nyitott, integráló, közös pontokra fókuszáló, a másikat meghallgatni képes hozzáállás.

Egyik esetben egy hálózatépítő, terjeszkedő cég vezetője említette, hogy vitában áll egy vezetőtársával, aki a terjesztendő anyagokat az utolsó utáni pillanatban megváltoztatta. Elharapózó személyes vitájuk támadt ebből, egyikük sem fogadta el a másik álláspontját, mindketten úgy érezték, a másik akadályozza az üzletet, és ebből a vitából egyikük sem jött ki eredményesen. A coaching során beszéltünk az érték-alapú vezetésről, és ügyfelem felismerte, mennyire fontos lett volna, ha már a vita kialakulásakor egymás minősítése helyett annak meghatározásával kezdik a beszélgetést, milyen közös célok és értékek fontosak igazán az üzleti terjeszkedés adott fázisában. Minek van itt az ideje: az újító, jobbító, fejlesztő javaslatoknak, vagy a fegyelmezett, nem módosító, nem megkérdőjelező végrehajtásnak. A közös célok, a közös értékek nyomán hamar és "hideg fejjel" meg lehet találni az egyező pontokat, ezután pedig már ezek az értékek tényszerű hivatkozási alapot, szilárd referenciapontot fognak adni ahhoz, hogy a napi kérdésekben ne ütközzünk felesleges, és ne bocsátkozzunk személyeskedő, parttalan vitákba.

www.hrblog.hu/ifjutitanok
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
TOP 3 kihívás a HR szakmában - Kérdések és válaszok: 2. rész

Ezúttal arra kereste a választ Gombkötő Marcell a HR Blogon, hogy vajon mi jelenti a legnagyobb kihívást a HR-eseknek a szakmájukban. Teljes cikk

A munkahelyi együttműködés 7 aranyszabálya

Hogyan kell, lehet a munkahelyen viselkedni? Mi az, amire minden szereplőnek egyaránt figyelnie kell, függetlenül attól, hogy mi a beosztása, munkaköre,... Teljes cikk

Az emberek nem égnek ki, a szervezetek égetik ki őket

A gond a proaktivitás fogalmával az, hogy bár jól hangzik, nagyon sok rizikót rejt magában az ezzel kapcsolatos munkahelyi elvárás - írja a HR Blogon... Teljes cikk