kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 14 éve

Távmunkával igyekeznek elkerülni a dugókat az amerikai ingázók

Washington körzetét évről évre egyre nagyobb közlekedési dugók bénítják, az amerikai főváros térségében élő ingázók a helyzet folyamatos romlására panaszkodnak. Emiatt sokan választják a távmunkát.

images

Washington D.C. (District of Columbia) körzete az Egyesült Államok közlekedési térképén évek óta a legzsúfoltabbak közé tartozik. A régióban élők 60 százaléka érzi úgy, hogy az öt évvel ezelőtti rossz állapot még rosszabbra fordult - derült aki The Washington Post felméréséből.

Az ingázók egy része, már aki megteheti, igyekszik otthoni távmunkával elkerülni az időnként elviselhetetlen dugókat. Olyanokról van szó, akik munkájuk egy részét számítógépükkel, interneten is el tudják végezni. Ezeknek az embereknek a 40 százaléka legalább hetente egyszer otthon marad, hogy hasznosabban töltse el idejét annál, minthogy munkába menet és jövet a forgalomban időzzön. Az összes munkába járó 28 százaléka választja időnként a távmunkát.

Azoknak egy része pedig, akiknek nincs lehetőségük otthon maradva a számítógép előtt dolgozni, igyekszik közelebb költözni munkahelyéhez, hogy kevesebbet kelljen utazni.

A tehetősebbek, az évi 150 ezer dollárnál jobban kereső családokból származók körében csaknem 50 százalékos a távmunkát végző aránya, míg az 50 ezer dollárnál kisebb jövedelmű háztartásoknál csak 10 százalék.

Az otthoni távmunka és a közelebb költözés azonban nem nyújt átfogó megoldást a súlyosbodó közlekedési helyzetre. A gyorsan növekvő népesség és az autók általános használata miatt a régió autópályáin és útjain rendszeresek a gyötrelmes fennakadások, kígyózó gépkocsisorok.

A megkérdezettek 60 százaléka gyakorlatilag mindig mindenhová kocsival jár, ráadásul a legtöbben egyedül utaznak autójukban. Csak a lakosság egyötöde használ valamilyen tömegközlekedési eszközt.

Az ingázók reggelente átlagosan 35 percet utaznak munkába, 16 százalék esetében ez az idő meghaladja az egy órát. Akik autóba ülnek, kevesebbet, átlagosan 33 percet utaznak reggelente, mint a tömegközlekedők, akik 44 perc alatt jutnak el munkahelyükre. Az autósok fele naponta vagy hetente többször dugóba kerül.

A térség hatóságai sok egyéb elképzelés mellett - például a több utast szállító kocsik számára elkülönített úgynevezett HOV-sávok megnyitása a díjat fizető magányos autósoknak vagy a csúcsforgalmi időszakban magasabb autópályadíjak szedése - az egyik fő megoldási javaslat a benzin adójának emelése. A gazdasági válság, az adófizetők anyagi helyzetének romlása miatt azonban az utóbbi időben megnőtt az ellentábor ereje.

A közlekedési helyzet rosszabbodására panaszkodók 72 százaléka szerint a túl sok jármű a felelős az utak zsúfoltságáért. Sokan a gyors ütemben terjeszkedő lakóövezetekben látják a bajok okát. Mint az egyik ingázó rámutatott, tulajdonképpen a 22-es csapdájáról van szó: a kisebb forgalomra tervezett úthálózatot csak akkor lehet bővíteni, ha előbb felépülnek a házak, hogy a nagyobb adóbevételekből elő lehessen teremteni az útépítési költségeket, a lakónegyedek növekedésével viszont több lesz az autó és erősödik a forgalom.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A munkát terhelő adók csökkentéséért tüntettek, a közalkalmazottak pedig sztrájkba is kezdtek a szomszédban

Spontán sztrájkba kezdtek a román kormányalkalmazottak, béremelést követelnek - írta hétfőn az economedia.ro az érintett szakszervezet vezetőjét... Teljes cikk

Bocsánatot kért a Baidu PR-vezetője a túlhajszoltság dicsőítéséért

Qu Jing megtorlással fenyegette meg azokat a beosztottakat, akik panaszt tettek a vezetésére. Teljes cikk

Meddig élünk? - mutatjuk, hogy változott az országonként várható élettartam az EU-ban

Az Európai Unió tagállamainak adatait összesítve 2023-ban a születéskor várható élettartam átlagosan 81,5 év volt, ami 2022-hez képest 0,9 évvel... Teljes cikk