kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 16 éve

Távmunkával igyekeznek elkerülni a dugókat az amerikai ingázók

Washington körzetét évről évre egyre nagyobb közlekedési dugók bénítják, az amerikai főváros térségében élő ingázók a helyzet folyamatos romlására panaszkodnak. Emiatt sokan választják a távmunkát.

Washington D.C. (District of Columbia) körzete az Egyesült Államok közlekedési térképén évek óta a legzsúfoltabbak közé tartozik. A régióban élők 60 százaléka érzi úgy, hogy az öt évvel ezelőtti rossz állapot még rosszabbra fordult - derült aki The Washington Post felméréséből.

Az ingázók egy része, már aki megteheti, igyekszik otthoni távmunkával elkerülni az időnként elviselhetetlen dugókat. Olyanokról van szó, akik munkájuk egy részét számítógépükkel, interneten is el tudják végezni. Ezeknek az embereknek a 40 százaléka legalább hetente egyszer otthon marad, hogy hasznosabban töltse el idejét annál, minthogy munkába menet és jövet a forgalomban időzzön. Az összes munkába járó 28 százaléka választja időnként a távmunkát.

Azoknak egy része pedig, akiknek nincs lehetőségük otthon maradva a számítógép előtt dolgozni, igyekszik közelebb költözni munkahelyéhez, hogy kevesebbet kelljen utazni.

A tehetősebbek, az évi 150 ezer dollárnál jobban kereső családokból származók körében csaknem 50 százalékos a távmunkát végző aránya, míg az 50 ezer dollárnál kisebb jövedelmű háztartásoknál csak 10 százalék.

Az otthoni távmunka és a közelebb költözés azonban nem nyújt átfogó megoldást a súlyosbodó közlekedési helyzetre. A gyorsan növekvő népesség és az autók általános használata miatt a régió autópályáin és útjain rendszeresek a gyötrelmes fennakadások, kígyózó gépkocsisorok.

A megkérdezettek 60 százaléka gyakorlatilag mindig mindenhová kocsival jár, ráadásul a legtöbben egyedül utaznak autójukban. Csak a lakosság egyötöde használ valamilyen tömegközlekedési eszközt.

Az ingázók reggelente átlagosan 35 percet utaznak munkába, 16 százalék esetében ez az idő meghaladja az egy órát. Akik autóba ülnek, kevesebbet, átlagosan 33 percet utaznak reggelente, mint a tömegközlekedők, akik 44 perc alatt jutnak el munkahelyükre. Az autósok fele naponta vagy hetente többször dugóba kerül.

A térség hatóságai sok egyéb elképzelés mellett - például a több utast szállító kocsik számára elkülönített úgynevezett HOV-sávok megnyitása a díjat fizető magányos autósoknak vagy a csúcsforgalmi időszakban magasabb autópályadíjak szedése - az egyik fő megoldási javaslat a benzin adójának emelése. A gazdasági válság, az adófizetők anyagi helyzetének romlása miatt azonban az utóbbi időben megnőtt az ellentábor ereje.

A közlekedési helyzet rosszabbodására panaszkodók 72 százaléka szerint a túl sok jármű a felelős az utak zsúfoltságáért. Sokan a gyors ütemben terjeszkedő lakóövezetekben látják a bajok okát. Mint az egyik ingázó rámutatott, tulajdonképpen a 22-es csapdájáról van szó: a kisebb forgalomra tervezett úthálózatot csak akkor lehet bővíteni, ha előbb felépülnek a házak, hogy a nagyobb adóbevételekből elő lehessen teremteni az útépítési költségeket, a lakónegyedek növekedésével viszont több lesz az autó és erősödik a forgalom.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából

Miközben Moszkva egyre nehezebben talál munkaerőt a dróngyártáshoz, váratlan irányból érkezhet segítség: az ukrán hírszerzés szerint... Teljes cikk

Mikor lesz nálunk is így? A szomszédunkban már két munka sem elég a megélhetéshez

A megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt minden ötödik munkavállaló kénytelen másodállást vállalni Horvátországban - derül ki a Moj... Teljes cikk

Meddig szólhat bele az EU a tagállamok béreibe? - fontos ítélet született

Az EU bírósága megerősítette az unióban alkalmazandó megfelelő minimálbérekről szóló irányelv nagy részének érvényességét, ugyanakkor... Teljes cikk