Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 14 éve

Tizennégyezer dolgozót helyez át a Deutsche Telekom

A Deutsche Telekom (DT) csütörtökön bejelentette, hogy bezárja németországi ügyfélszolgálati hívóközpontjai (call-centerei) több mint a felét, s emellett egy átszervezés keretében hatezer alkalmazottját egy új részleghez helyezi át, a szakszervezet szerint kevesebb bérért.

A Deutsche Telekom 63 németországi hívóközpontja közül 39-et ítéltek bezárásra. A vállalat - a Magyar Telekom többségi tulajdonosa - közölte, a következő két évben nagyjából 70 millió eurót költ a fennmaradó 24 egység korszerűsítésére. A hívóközpontoknál dolgozó összesen 18 ezer alkalmazottból nyolcezret érintenek a bezárások, őket más részlegeknél alkalmazzák. A vállalat hangsúlyozta, hogy egyetlen munkahelyet sem szüntetnek meg vagy szerveznek ki külföldre.

Emellett körülbelül hatezer munkavállalót érint az a változtatás, hogy T-Home vezetékestelefon-szolgáltató részleg hálózatüzemeltetőit áthelyezik a tavaly létrehozott T-Service részleghez. A ver.di szakszervezet szerint az érintettek az új részlegnél kevesebb bérért fognak dolgozni. A DT tavaly - a ver.di szakszervezeti szövetséggel folytatott kemény alkudozás után - körülbelül 50 ezer alkalmazottat irányított át a T-Service-hez. A vállalat együttműködést kért a szakszervezettől, amely "kíméletlen tarvágásnak" nevezte a bezárásokat, és közölte, mindent megtesz, hogy megakadályozza ezeket. Az érdekvédők leginkább attól tartanak, hogy a cég nem fog tudni a bezárásokkal érintett összes régióban megfelelő új munkahelyet felajánlani a dolgozóknak.

A Deutsche Telekom számításai szerint 57 millió eurót takarít meg a hívóközpontok bezárásával, az átszervezésektől további legalább évi 100 millió euró megtakarítást várnak.
  • 2023.01.12Zoom Nyílt Nap - Fenntarthatósági Alapismeretek Képzés Zoom tájékoztató a 2023. február 03-án induló Fenntarthatósági Alapismeretek Képzésről. A csatlakozáshoz szükséges Zoom-linket regisztrációt követően küldjük. Reigsztráció emailben a [email protected] címen. (Hornyai Marietta client partner). Részletek Jegyek
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.03.03HR Basic HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni! Részletek Jegyek
További cikkek
Bruttó 1,1 milliónál is többet kereshet egy boltvezető az Aldinál

Az üzletvezetők bére jelenleg bruttó 749 500 forinttól indul, de a 11. évtől akár bruttó 1 157 000 forint is lehet az Aldinál. A raktári dolgozók... Teljes cikk

Négynapos bankszünnap lesz az Ersténél december elején

Az Erste Bank Hungary bankszünnapot tart négy napon át, 2022. december 1. 22 óra és december 4. 24.00 óra között, mivel változások lesznek a... Teljes cikk

Még nagyobb lesz a BMW történelmi beruházása Debrecenben

A BMW akkumulátor-összeszerelő üzemet is létrehoz épülő debreceni gyárában, a projekt összértéke így eléri a 800 milliárd forintot, és ezzel... Teljes cikk