kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

Tizennégyezer dolgozót helyez át a Deutsche Telekom

A Deutsche Telekom (DT) csütörtökön bejelentette, hogy bezárja németországi ügyfélszolgálati hívóközpontjai (call-centerei) több mint a felét, s emellett egy átszervezés keretében hatezer alkalmazottját egy új részleghez helyezi át, a szakszervezet szerint kevesebb bérért.

A Deutsche Telekom 63 németországi hívóközpontja közül 39-et ítéltek bezárásra. A vállalat - a Magyar Telekom többségi tulajdonosa - közölte, a következő két évben nagyjából 70 millió eurót költ a fennmaradó 24 egység korszerűsítésére. A hívóközpontoknál dolgozó összesen 18 ezer alkalmazottból nyolcezret érintenek a bezárások, őket más részlegeknél alkalmazzák. A vállalat hangsúlyozta, hogy egyetlen munkahelyet sem szüntetnek meg vagy szerveznek ki külföldre.

Emellett körülbelül hatezer munkavállalót érint az a változtatás, hogy T-Home vezetékestelefon-szolgáltató részleg hálózatüzemeltetőit áthelyezik a tavaly létrehozott T-Service részleghez. A ver.di szakszervezet szerint az érintettek az új részlegnél kevesebb bérért fognak dolgozni. A DT tavaly - a ver.di szakszervezeti szövetséggel folytatott kemény alkudozás után - körülbelül 50 ezer alkalmazottat irányított át a T-Service-hez. A vállalat együttműködést kért a szakszervezettől, amely "kíméletlen tarvágásnak" nevezte a bezárásokat, és közölte, mindent megtesz, hogy megakadályozza ezeket. Az érdekvédők leginkább attól tartanak, hogy a cég nem fog tudni a bezárásokkal érintett összes régióban megfelelő új munkahelyet felajánlani a dolgozóknak.

A Deutsche Telekom számításai szerint 57 millió eurót takarít meg a hívóközpontok bezárásával, az átszervezésektől további legalább évi 100 millió euró megtakarítást várnak.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk