kapubanner for mobile

6 cikk a(z) Lenk István címkével - 1. oldal

Az új valuta a home office, Magyarország vonzó BSC-célpont

2 hónapja Magyarország a régióban Lengyelország és Románia mellett továbbra is a legvonzóbb célpontja az üzleti szolgáltató központoknak (BSC). 2023 nehéz év volt a szektorban, idén a vezetők derűlátóbbak. A nyelvtudás primátusa csökken, a tech-skillek felértékelődnek, a toborzást könnyíti, ha van home office. Hogyan akar új lendületet adni az iparágnak a szakmai szövetség? Merre tart a BSC-szektor? Erről beszélgettünk Lenk István ABSL Hungary-elnökkel, Prabal Dattával a Tata Consultancy Services ügyvezetőjével és Bencsik Edittel, a cég marketing és kormányzati kapcsolatok vezetőjével.    Teljes cikk...


Két év alatt 45 százalékos béremelés: Nyeste Ági a Jysk HR vezetője értékel

5 hónapja Infláció, munkaerő-megtartás, változás. E három kulcsszót emeli ki 2023-ból Nyeste Ági, a Jysk kiskereskedelmi multi HR vezetője. Neki kinevezést is hozott az év: már három piac - magyar, görög, osztrák - HR folyamatait fogja össze. A szakember a decemberi 20 százalékos - két év alatt ez már 45 százalék - béremelésről, az employer branding és a sokszínűség erősítéséről is beszélt évértékelő sorozatunkban. Teljes cikk...


Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál

5 hónapja A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István az üzleti szolgáltató központok szervezetének (ABSL) elnöke, az Eaton Enterprises magyarországi ügyvezetője. Hagyományos év végi sorozatunkban HR vezetők összegzik az évet és nyilatkoznak célkitűzéseikről. Az első részben most egy üzleti vezető értékel, akinek a HR-re is széles rálátása van. A hazai BSC szektorban már 100 ezer munkavállaló dolgozik. Teljes cikk...


Fejlődniük kell a BSC-knek munkaerő-megtartásban

12 hónapja A szolgáltatás nyújtásában erősebbek, a munkavállalók megtartásában gyengébbek az üzleti szolgáltató központok Magyarországon és a régióban. Ez derül ki a Deloitte most publikált friss kutatásából, amely nyolc országban vizsgálta a BSC-k fejlettségét. A magyar központok összességében egy egytől ötig terjedő skálán 3,51-en állnak, kicsit a régiós átlag felett (3,4).  Teljes cikk...


The business service sector offers long-term career paths

2 éve Around 100 000 people work in the business service centres of multinational companies in Hungary. "Our priority is to make the sector better known to employees, so that they see the industry as a significant career opportunity and a high added value creator, where language skills are one of the most important skills," says István Lenk, President of ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary, the successor organisation to HOA (Hungarian Outsourcing Association). They can also offer new careers to people who are good at foreign languages because of the changes in the kata (specific business tax for small taxable enterprises) - such as translators, language teachers and tour guides. Teljes cikk...


A katából kieső, idegen nyelveket beszélőket is várják az üzleti szolgáltató központok

2 éve Mintegy 100 000-en dolgoznak Magyarországon multinacionális cégek üzleti szolgáltató központjaiban. “Elsődleges feladat a szektor jobb megismertetése a munkavállalókkal, hogy komoly karrierlehetőséget biztosító és magas hozzáadott értéket teremtő lehetőségként tekintsenek az iparágra, ahol a nyelvtudás az egyik legfontosabb készség – mondja Lenk István, a központokat összefogó ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary elnöke, amely a HOA (Magyar Szolgáltatóipari Szövetség) utódszervezete. A kata változások miatt váltásra kényszerülő idegen nyelveket jól beszélőknek - például fordítók, nyelvtanárok, idegenvezetők - is új pályát tudnak kínálni. Teljes cikk...