cikk a(z) segítő szakma címkével:

Egyre többen szeretnének segíteni másokon

5 éve Évről évre egyre többen döntenek úgy, hogy embertársaik segítését választják hivatásuknak. Teszik ezt annak ellenére, hogy a bajbajutottakkal szembeni közöny és az empátia hiánya erősen jelen van a mindennapokban – vagy éppen ezért. Az olyan klasszikus segítő szakmák, mint a szociális gondozó és ápoló például évek óta hiányszakmának számítanak Magyarországon, pedig a jövőben még nagyobb szükség lesz az ilyen típusú foglalkozásokra. A biztos, hosszú távú munkalehetőség mégsem a legfontosabb motiváló tényező a segítő hivatást választók körében, inkább az embertársaikon való segítségnyújtás vonzza őket – derül ki a Pannon Kincstár Humán Szakképző Központ tanulói körében végzett kutatásából. Teljes cikk...


Emberekkel foglalkozó induló vállalkozása van? Van segítség.

7 éve Létrejött az első magyar humán startupok fejlődését támogató inkubátorház - a Human HUB Budapest – a Human Vállalkozások Innovatív Közössége. A Human Hub a kezdő és újrakezdő humán területen dolgozó szakemberek induló projektjeit támogatja, hogy megtalálják a helyüket a mai kusza és folyamatosan változó hazai vállalkozói környezetben. Teljes cikk...


Kiégtek a magyar dolgozók

7 éve Egy friss kutatás szerint a magyar dolgozók jelentős része kiégett a munkájában. A segítő szakmákban, az egészségügyben dolgozókra ez kiemelkedően jellemző, mondta el a Hirado.hu-nak Ádám Szilvia, a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének adjunktusa. Teljes cikk...


Pszichológus: nehéz segíteni a más kultúrkörből jövő embereknek

7 éve Nagyon nehéz segíteni a más kultúrkörből jövő embereknek; a migránsok legjobb segítői ezért azok közül kerülnek ki, akiknek személyes kapcsolata van a menekültek kultúrájával - erről Rosta Teodóra pszichológus beszélt az M1 aktuális csatornán kedd este. Teljes cikk...


Ellenállás helyett együttműködés - paradigmaváltás a segítő beszélgetésben

7 éve Minden segítő és/vagy vezetői munkában álló ember ismeri az ellenállás jelenségét. Jesper H. Christiansen, a SolutionSurfers nemzetközi tréningszervezet partnere szerint "az ellenállás úgymond a fejünkben van, mert úgy döntünk, hogy ellenállásként értelmezzük azt, ami történik". A szakember szerint nem legyőzni kell az ilyesfajta jelenséget, hanem arra törekedni, hogy minél több felelősséget adjunk át az ügyfélnek. Teljes cikk...


Facebook