kapubanner for mobile
Megjelent: 1 éve

Így lesz toborzási stratégia egy meetingből

Egy új pozíció kiírásakor a toborzás-kiválasztással foglalkozó szakembereknek az egyik első dolga kellene, hogy legyen összehozni egy stratégiai megbeszélést a fejvadásszal. A nyitott pozícióra vonatkozó toborzási stratégia alapos kidolgozása ugyanis elengedhetetlen még akkor is, ha rendszeres a toborzás ugyanarra a pozícióra. Sharlyn Lauby HR tanácsadó szerint a megbeszélés nem kell, hogy hosszú legyen, de 5 lényeges pontot fontos érinteni - olvasható a HR Bartender blog bejegyzésében.

Így lesz toborzási stratégia egy meetingből-

1. A munka. Ez a tökéletes alkalom annak megerősítésére, hogy a munkaköri leírás aktuális. Ha toborzás közben derül ki, hogy a munkakörben történt néhány apró frissítés, az késleltetheti az egész folyamatot. A munkaköri leírás megerősítése mellett át kell beszélni a kötelezően szükséges készségeket, kompetenciákat és képességeket is. Előfordulhat, hogy találnak egy kiváló jelöltet, aki a munkakörhöz szükséges készségek 95%-ával rendelkezik, a fennmaradó 5%-ra pedig kiképezhető. A szervezetek nem kockáztatják, hogy elveszítsenek egy nagyszerű jelöltet azért, mert nem gondoltak erre.

2. A munkacsoport. A toborzónak két szempontból kell beszélnie a csapatról. Először is, van-e valaki a jelenlegi csapatban, aki alkalmas lehet erre a szerepre? Sok szervezet rendelkezik belső mobilitást ösztönző programokkal. Ha van egy erős belső jelölt, akkor meg kell beszélni, hogy melyik pozícióra érdemes toborozni - a megüresedett pozícióra vagy a belső jelölt munkakörének betöltésére. A második dolog, amit figyelembe kell venni, az olyan csapatdinamikai tényezők, amelyek nem szerepelnek a munkaköri leírásban. Az új alkalmazott a csapat részévé kell, hogy váljon, ezt az interjún is célszerű figyelembe venni. 

3. A potenciális források, avagy honnan jöhetnek a legjobb jelöltek? Egy jó felvételi menedzsernek vannak információ arról, hogy mi történik a versenytársaknál és tudja, hogy milyen jelöltforrásokra érdemes összpontosítani. Egy stratégiai meeting jó alkalom arra, hogy megosszunk a felvételi menedzserrel néhány adatot a jelenlegi források hatékonyságáról. A toborzó csapatnak nyomon kell követnie a nyitott pozíciók betöltéséig eltelt időt, az egy alkalmazottra jutó költségeket és a felvételi minőséget. Ez az információ segíthet a felvételi vezetőknek megérteni, hogy milyen szintű források állnak rendelkezésre az adott pozíció toborzásához. 

4. Az interjú folyamata. Ez kapcsolódik az előző ponthoz. A toborzási stratégiai megbeszélés jó alkalom arra, hogy megbeszéljük a pozíció betöltésének ütemezését. Lehetőséget ad a felvételi vezetőnek arra, hogy átgondolja, hogyan fogja irányítani a működést amíg az interjúk folyamata zajlik. Ha ideiglenesen átmeneti munkaerőt kell alkalmazni, azt jobb minél előbb megtenni. Nem jó ötlet túlóráztatással kihúzni ezt az időszakot. Át kell beszélni, hogy mennyi időt vesz igénybe az interjúkészítési folyamat. A meglévő alkalmazottak frusztráltak és stresszesek lesznek, ha nem tudták, hogy mennyi túlórát kell majd ledolgozniuk. Ez pedig arra készteti a felvételi menedzsert, hogy siettesse a folyamatot, ami valószínűleg nem a legjobb eredménnyel fog végződni. 

5. Jövőbeli lehetőségek. A jelöltek általában tudni akarják, hogy a szervezetnél sikeres karrierútjuk lesz-e. A toborzónak és a felvételiztető szakembernek át kell beszélnie a pozícióra vonatkozó beilleszkedési és képzési tervet. Lesz-e az új alkalmazottnak segítőtársa vagy mentora? Ez egy jó alkalom a 30/60/90 napos célok megbeszélésére is. Még ha a karrierutakról nem is beszélgetnek sokat, ha a jelölt tudtára adják, hogy van egy jól átgondolt terv a jövőre vonatkozóan, az máris megkülönböztetheti a vállalatot a többitől. 

Ezen témák átbeszélése után érdemes a megbeszélteket egy emailben összefoglalni. Ez az email lesz a „toborzási stratégia”. A toborzó és a felvételi menedzser egyeztették, hogy mi fog történni és mikor, és ha bármilyen okból kifolyólag a tervnek változnia kell, akkor az eredeti stratégia mentén legyen változtatás. Természetesen a jelölt munkába állítása után is érdemes egyeztetni és leszűrni a tapasztalatokat. 

Sharlyn Lauby - HR Bartender 

fotó: freepik

 

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk