7 tipp a startup irodához
A hazai startupok felfutása kapcsán egyre nagyobb figyelem fordul afelé, hogyan rendezik be az irodáikat ezek a cégek. Fogalommá vált a „startup iroda” és naponta jelennek meg a sajtóban elképesztően eredeti ötletekkel kialakított irodák képei. Vajon mi jellemzi leginkább ezeket a munkatereket, mitől lesz az iroda startup? A The Showroom iroda szakértője Bogárdi Adrienn összeszedte azokat a tényezőket, melyeket a tervezők figyelembe vesznek, mikor egy innovatív irodát álmodnak meg.
a Calligaris székei
2. Fontos, hogy minden esetben a munkakörre szabottan tervezzünk. A jól felszerelt, praktikus, ergonomikus munkaterület munkakörönként eltérő. Hatalmas íróasztalra, ergonómiában 5 csillagos székre és professzionális iratrendezésre/tárolásra van szüksége egy könyvelőnek, de ezek az igények nem igazak pl. egy orvos igazgató irodájára.
3. Az eklektikus térrendezés kiemelt fontosságú, hiszen azt a célt szolgálja, hogy változatosan inspiráljon a környezet. A bútorok könnyű mobilizálhatóságával naponta megújuló kreatív munkaterületeket tud kialakítani a dolgozói közösség, ezért nem a fix, hanem a kedvenc munkaállomás jellemzi a startupot.
4. A csapatban történő munkavégzés alapvető sikeressége a közösségi tér. Az egymást támogató munkafázisoknak nagy előnyt jelent az azonnali interakció a dolgozók között, pláne ha ezt éppen nem a tárgyalóasztalnál, hanem csocsózás közben tehetik meg.
5. A tervezéskor végig kell gondolni, fontos-e a zajmentesség, a helyiség sötétítése, zárhatósága stb.. A válaszfalrendszerek meghatározása minden esetben funkció kérdése. Amennyiben a szeparációt csak látványban kell erősíteni, a tervezői fantázia végtelen.
6. Sok esetben előfordul, hogy a nagyszerű ötletek az irodai életen kívül jönnek és ahhoz, hogy ne kelljen „haza vinni” a munkát, érdemes a munkahelyi környezeten változtatni. Gyakorlatilag minden inspiráló lehet, ami a megszokottól eltér.
7. Ma már létezik itthon is olyan csapat, aki a koncepció kialakításán és a tervezésen át egészen az egyedi bútorok legyártásáig egy teljes folyamatot végigvisz, ez az un. Office to Go rendszer. Érdemes ezt a lehetőséget megvizsgálni, mert ha egy profi csapat visz végig egy projektet, nem kell tervezőkkel, mesteremberekkel, belsőépítészekkel külön-külön tárgyalni és egyeztetni. Ez pedig mindenképpen kifizetődő!
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Azt már eddig is tudtuk, hogy az emberi test mozgásra termett, és a sok ülés egyértelműen káros az egészségünkre. A San Diegói Kaliforniai Egyetem... Teljes cikk
Bagoly vagy pacsirta? – mindenki hallotta már a kérdést és be is tudja sorolni saját magát valamelyik táborba. Nem ördögtől való tehát az a... Teljes cikk
Tavaly 19 vezérigazgató halt meg munka közben, de a szám ennél több is lehet. Egyre összetettebb, egyre gyorsabban változó világunkban soha nem volt... Teljes cikk
- 5,7 milliárd forint állami támogatást kapnak a startupokat segítő inkubátorok 2 hónapja
- Mire kell figyelni az irodai színek és festéktípusok kiválasztása során? 3 hónapja
- Hogyan lesz valóban kutyabarát egy iroda? 4 hónapja
- Munkavállalói motiváció: részesedés a cégben adómentesen 4 hónapja
- Mitől függ a hőszivattyús fűtés ára? 5 hónapja
- Időtlen és elegáns megjelenés, ilyen a Hampton stílus 6 hónapja
- Egyre kihasználatlanabbak a budapesti irodák 6 hónapja
- A startupalapítók megoszlása kor és végzettség szerint 6 hónapja
- Megtörtént a Kutyabarát Munkahely Pályázat ünnepélyes díjátadója 7 hónapja
- Súlyos hiányosságok vannak a startupok HR-tervezésében is 8 hónapja
- Mivel járulhatunk hozzá a nyomtató hosszan tartó egészségéhez? 9 hónapja