Megjelent: 9 éve

7000 állás a szolgáltatóközpontoknál

A kormány elkötelezett azon cégek támogatása mellett, amelyek szolgáltatóközpontot (SSC) szeretnének Magyarországra hozni, hangzott el a Deloitte 15. Shared Services & BPO (Business Process Outsourcing) konferenciáján. A globális jelentőségű eseményre - amely az eddigi legtöbb résztvevőt vonzotta -, azért a magyar fővárosban kerül sor, mivel az utóbbi években Magyarország és Budapest a szolgáltató szektor egyik európai központjává kezd válni, írja közleményében a Nemzeti Külgazdasági Hivatal.

A kétnapos konferenciát Szijjártó Péter, külügyi és külgazdasági államtitkár nyitotta meg. Köszöntőjében az államtitkár kiemelte a magyar kormány elkötelezettségét, hogy a szolgáltató központok meghatározó szereplőjévé váljon Magyarország az európai kontinensen, és ezáltal magas hozzáadott értékű beruházásokat vonzzon hazánkba. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal jelenleg 25 SSC projektet kezel, amelyek megvalósulás esetén további 7000 munkahelyet teremthetnek - tette hozzá az államtitkár.

Dr. Kerekes György, a társszervező Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) elnökhelyettese elmondta: az SSC szektorból érkező befektetői megkeresések az utóbbi egy-másfél évben növekvő tendenciát mutatnak sőt, örömteli hír, hogy a már Magyarországon lévő cégek is folyamatosan bővítenek.

Az ágazat egyre nagyobb térhódítását emelte ki Tóth Vazul, a Deloitte Zrt. üzletviteli tanácsadási szolgáltatásokért felelős igazgatója is, aki kifejtette, hogy a korábban többnyire csak pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó központok ma már jóval komplexebb - HR, IT, marketing - feladatokat látnak el. Tóth Vazul szerint nem véletlen, hogy az összes konferencia közül az idei a legnagyobb, mivel az SSC jelentősége egész Közép-Európában, azon belül pedig különösen Magyarországon megnőtt.

Az idei év a "Légy ösztönözve!" ("Be Inspired") vezérgondolata jegyében zajlik. A rendezvény amellett, hogy hasznos ismereteket szolgáltat az SSC szektorra jellemző legfrissebb trendekről, lehetőséget kínál személyes kapcsolatfelvételre magyarországi SSC létrehozását tervező cégek képviselőivel. A közel 700 pénzügyi - és idén első alkalommal HR felsővezetőt is vonzó - konferencia számos potenciális beruházó figyelmét keltheti fel hazánk iránt. Olyan, világszerte meghatározó cégek vezetői látogatnak el Budapestre, mint az Avis Budget Group EMEA, a British Telecom, a BP, a Diageo, a JT International, az Oracle, a Pfizer, a Philips, a Rolls-Royce, a Shell, a Siemens és a Vodafone.


SSC szektor Magyarországon

Az első SSC-k (Shared Service Center-ek, azaz üzleti szolgáltató központok) '90-es években történt megjelenése óta a szektor dinamikus fejlődést mutat. Jelenleg közel 80 SSC működik hazánkban, amelyek több mint 30 000 főt foglalkoztatnak.

Magyarország a befektetéseket támogató gazdasági környezet, a magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerő-kínálat, valamint az SSC szektorban szerzett tapasztalatoknak köszönhetően továbbra is vonzó befektetési helyszín.
  • 2022.05.30AmCham HR Dream Day – motiváció és megtartás Találkozzunk a Kopaszin, ahol a Gallup londoni partnere beszél a nemzetközi HR trendekről, a legelismertebb hazai szakértőkkel együtt gondolkodunk motivációról, megtartásról, produktivitásról és adatvezérelt HR megoldásokról. Részletek Jegyek
  • 2022.07.21 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ezért fontos a profi kép- és hangtechnika az irodában

A hibrid munkaforma terjedésével előtérbe került a vállalatoknál az audiovizuáltechnika fejlesztése. A Randstad munkaerő-közvetítő új... Teljes cikk

SSC szakkifejezések kislexikonja

Mit jelent az AHT, a CX, az at home modell, a hanganalízis, az omni-csatorna és a voicebot? A szolgáltató központok vagyis a Shared Service Centerek (SSC)... Teljes cikk

A járvány hatása: jobban figyelnek a nagy cégek a dolgozóik fizikai és mentális egészségére

A járványhelyzet alatt is folyamatosan dübörgő gyárakban már rövidtávon is jelentkezett a munkaerőhiány, ami a piaci előrejelzések szerint a... Teljes cikk