A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Szijjné Kállai Ildikó, SPAR
A cég és a munkavállalók jóléte és jólléte kell, hogy vezessen egy elkötelezett HR vezetőt, Szijjné Kállai Ildikó, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Személyzetfejlesztési és HR vezetője szerint. Vele folytatjuk A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezetőt bemutató sorozatunkat. A legnagyobb magyarországi kiskereskedelmi láncnál 14 ezer munkavállaló képzéséért is felel, amit kulcskérdésnek tart a sikeres működéshez.

A HR Portál június 6-án közölte több hónapos kutatás eredményeként listáját A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezetőről. Ez 2022 óta a harmadik ilyen összeállításunk. A listán idén ismét szerepel Szijjné Kállai Ildikó, a SPAR Magyarország Személyzetfejlesztési és HR vezetője.
Milyen eredményre a legbüszkébb az utóbbi egy évben HR vezetői munkájából?
A kiskereskedelmi szektor jelenleg rendkívüli kihívásokkal néz szembe. Mindezek mellett én kifejezetten büszke vagyok arra, hogy a SPAR-nál továbbra is nagy lelkesedéssel, motiváltan dolgoznak a kollégák, minden nehézség ellenére egyre hatékonyabban tesszük a dolgunkat. Továbbra is jelentős összegeket - sok százmillió forintot - fordítunk a közel 14.000 munkatársunk fejlesztésére, oktatására, akik ezt a tevékenységünket kiemelten értékelik. Tesszük ezt egyre inkább az új digitális eszközök, az e-learning és AI-generált megoldások segítségével. Kifejezetten érdekes témákat ölelnek fel a képzéseink korosztálytól és területtől függetlenül. Nem szeretnénk a versenyben lemaradni, szükségünk van az új tudásra, a munkatársak új készségeire. A HR-ben szükséges rendszereinket is folyamatosan fejlesztjük. Az elmúlt év egyik nagy sikere az új AI-támogatással működő toborzási szoftver bevezetése volt, amit a teljes hálózatunkban, a logisztikán, az élelmiszer-termelésben és a központi osztályok mindegyikén sikerrel használunk. Sőt, még SPAR-Avatarunk is van és sok munkakört már az AI segítségével hirdetünk. Jelenleg még csak egy színes eleme a toborzásunknak ez az eszköz, de az is elképzelhető, hogy néhány év múlva standardizált megoldássá válik a hirdetéseink kapcsán.
A tavalyi évben elindítottuk - egy évnyi előkészítés után - a Beszerzési Akadémiánkat, amely a SPAR-Akadémiák történetében immár a harmadik nagy terület, amelynél munkaköri csoportonként szakmaspecifikus továbbképzést és fejlesztést nyújtunk a munkatársaknak. Külön büszke vagyok arra, hogy az immár ötödik évében járó SPAR Vezetői Akadémia megfelelő módszertant és eszközt tud kínálni a vezetőinknek, a vezetői készségeik fejlesztésére, a nehéz helyzetek megoldására, a stratégiai gondolkodás erősítésére és a munkatársakkal történő együttműködésre. Nyugodtan mondhatom, hogy a képzéseink közkedveltek, amit bizonyít a mindig magas részvételi arány és a pozitív visszajelzések sokasága. Több ezer kolléga képzését nem egyszerű feladat megszervezni, lebonyolítani, a felmerülő problémákat kezelni, ezért nagyon büszke vagyok a személyzetfejlesztési és HR-csapatunk valamennyi kollégájára, a közvetlen munkatársaimra, akik nélkül ez elképzelhetetlen lenne. Jó velük együtt dolgozni.
Ön szerint a HR-vezetőknek milyen kritikus tulajdonságokkal vagy készségekkel kell rendelkezniük a mai, gyorsan változó üzleti környezetben?
A cég stratégiai irányvonalát mindig szem előtt tartva, gyorsnak és kreatívnak kell lennie a mai kor HR-vezetőjének. Meg kell értenie és motiválnia kell a munkatársakat, segítenie kell őket, ha elakadnak. Tájékozottnak kell lennie a világ trendjei kapcsán és képesnek kell lennie arra, hogy a rengeteg zajból kiszűrje a lényeget. Egy igazi, elkötelezett HR-vezetőt a mindennapok során mindig a cége és a munkatársai jóléte és jólléte kell, hogy irányítson, miközben törekednie kell a legnagyobb harmóniára.
Hogyan reagál cégük a munkavállalói igényekre: hibrid munkavégzés (iroda+home arányok, rugalmas munkaidő), új juttatási elemek?
A hibrid munkavégzés nagyon közkedvelt a munkatársak körében. Van a teljes cégre nézve az irodai alkalmazottak vonatkozásában egy szabályzatunk, amely havi maximum 17 napban engedélyezi a home office lehetőséget azzal a kitétellel, hogy minden osztályvezető felelősségi köre, hogy melyik munkakörre, hogyan határozza meg annak mértékét. Olyan széles spektrumú szervezeti egységekkel rendelkezünk, hogy ezt a kérdést másképpen nem is lehetne kezelni. Bár a világban ismét elindult a trend, hogy a munkavállalókat visszahívják az irodákba, de mi továbbra is szeretnénk rugalmasan kezelni ezt a kérdéskört.
Miben szeretne fejlődni a következő időszakban és fejleszteni a HR szervezetét?
A HR-szervezeteinknek mindig egy lépéssel a trendek előtt kell járniuk, ami a képzéseket és fejlesztéseket illeti. Ahhoz, hogy több ezer munkatársunk oktatását sikeresen meg tudjuk szervezni, a HR-es kollégáknak ideje korán tájékozódnia kell az érintett témákban.
Használja-e Ön vagy HR szervezete az AI-t? Miben, milyen eredménnyel? Hol lát ebben esélyt vagy kihívást?
Igen, használjuk, nemcsak a már említett toborzási folyamatainkban, de más digitális képzéseink során is. Számos kérdésben kíváncsiak vagyunk a mesterséges intelligencia által adott válaszokra és megoldásokra, ezért teszteljük azt különböző, a vállalatot érintő kérdéskörök kapcsán. Az emberi kontroll azonban továbbra is elengedhetetlen a folyamatmenedzsment során.
Mit tesz azért, hogy a vállalata jövőálló szervezet legyen?
Szerintem a legfontosabb dolog, hogy jól képzett, motivált és elkötelezett kollégákkal dolgozzunk együtt, akik személyes sikernek élik meg, ha jó közösségben tevékenykedhetnek.
Szijjné Kállai Ildikó a 2000-es évek elején a Győri Cooper Toolsnál dolgozott, majd a Lapcom és később a Praktiker HR vezetője lett. Utóbbi vállalatnál tíz évig dolgozott. 2018 óta tölti be a SPAR Magyarország Személyzetfejlesztési- és HR vezetői posztját.
További interjúink A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezetővel 2025-ben:
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
"Hiszek benne, hogy a modern HR nem kiszolgál, hanem partnere és iránytűje a szervezet fejlődésének – de ezt nem „a tuti megmondásával”, hanem... Teljes cikk
"Jövőállóságunk egyik záloga a kiváló vezetés. Ennek megfelelően HR-akcióink nagy része vezetőinket célozza, hiszen ők hozzák meg a... Teljes cikk
Zahari József 2023 májusa óta tölti be az E.ON Hungária Csoport HR igazgatói pozícióját, ahol több mint 6200 munkavállaló szakmai támogatásáért... Teljes cikk
- Kellenek a kérdések egy gondolkodó, kíváncsi szervezetben - Somogyi Klára, az Ayvens Magyarország HR igazgatója 1 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Varga Zoltán, Magyar Suzuki Zrt. 1 hete
- Magyar Péter: a kormány helyenként 30 százalékos fizetésemelést adott saját magának 1 hete
- Megvan az AmCham új HR bizottsági elnöke 1 hete
- Spórol az állam, leépít a Posta – kik kerültek sorra? 2 hete
- Minőségi munkahelyek kialakításáról szóló szabályokat állít össze az Európai Bizottság 2 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Erdei Katalin, Richter Gedeon Nyrt. 2 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Zahari József, E.ON Hungária 2 hete
- Így tudnak a nők "hamarabb látszani" 2 hete
- Kutatói fizetésemelés jön – elhúzódó per és ingatlanvita után 3 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Bán Zoltán, MOL Magyarország 3 hete