Szerző: Bánosi Eszter
Megjelent: 3 éve

A fejlődésalapú vállalati kultúra szimbóluma az új Telekom székház

Az Üllői út és a Könyves Kálmán körút kereszteződésében épülő, mintegy 100 ezer négyzetméteres új Magyar Telekom székházat a legújabb HR és informatikai trendek szerint, teljes mértékben a Magyart Telekom igényeire szabva építi a WING Zrt. A 2018. második felében elkészülő székház nemcsak világszínvonalú épület lesz, de teret ad annak a szellemiségnek is, amely az együttműködésen, a kreativitáson, a fejlődésalapú szervezeti kultúrán alapul. A Magyar Telekom új, szerkezetkész székházának bokrétaünnepén Friedl Zsuzsannával, a Magyar Telekom humán erőforrás vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk.

Az épülő új székház nemcsak a jövő irodaházának tekinthető, de a vállalat egyben a jövő munkahelyét is szeretné létrehozni. Mit jelent ez pontosan?

Az új épület számunkra annak szimbóluma, amit a Magyar Telekom hosszú távon, munkáltatói oldalról is képviselni szeretne, vagyis az együttműködésre építő, inspiráló környezetben történő munkavégzést, ahol nemcsak magas szintű technológia áll a kollégák rendelkezésére, de emberi kapcsolataikat is kamatoztatni tudják majd a munkájuk során.

Mivel a Telekom nagyon sokszínű vállalat, ezért számunkra az ideális munkahely egy olyan tér, ahol mindenki megtalálja a számára leghatékonyabb működési módot. Ha valaki elvonultan tud jól dolgozni, akkor erre is lesz lehetősége, de az a kolléga is megtalálja a helyét, akik inkább kollaboratív környezetben, sok emberrel körülvéve érzi jól magát a munkában. Az új székházba való költözés egyben a már jelenleg is hatékony szervezeti kultúra továbbfejlesztésének is a példája, azt mutatja, hogy egy olyan irányba indult el a Telekom, ahol az egész szervezet a jövőre készül.

Telekom székházMagyar Telekom székháza, látványterv
Hogyan néz ki a jövő munkahelye a gyakorlatban?

Jelenleg annak felmérése zajlik, hogy abból a nagyságrendileg 4500 fő kollégából, aki ideköltözik majd, hányan dolgoznak olyan munkakörben, amelyhez dedikált munkakörnyezetre van szükségük a speciális eszközük, felszerelésük miatt. Az új irodaházban ugyanis csak kevés önálló iroda lesz, ám számos tárgyaló, elvonulásra alkalmas helyszín áll majd a kollégák rendelkezésére. Legtöbbjük egy úgynevezett shared desk-koncepcióban fog dolgozni, vagyis a munkanap végén úgy hagyják ott az asztalt, hogy másnap akár más munkatárs is használhassa. Ez azonban nem jelenti majd azt, hogy 200 kollégával kell egy légtérben dolgozniuk; a belső tereket kisebb blokkokban álmodtuk meg, ahol 20-30 ember dolgozik majd. Minden kolléga ablak mellett ül majd, és lesznek olyan helyiségek, ahol kötetlenebbül is találkozhatnak egymással.


Magyar Telekom székházMagyar Telekom székháza, bejárás
Ez mennyiben jelent majd más stílusú munkavégzést az eddigihez képest?

Jelenleg hat különböző épületben dolgozunk, a Krisztina körúti nagy székházunkon túl több helyszínen, például az Infoparkban, a Telekom Parkban, vagy a Budafoki úton található T-Systems Magyarország épületében, ráadásul még épületeken belül is vannak eltérések a munkavégzés tekintetében. A HR csapat nagy része például egy úgynevezett future work megoldásban működik nyitott jellegű térben, shared desk megoldással és rendszeresen távmunkázik, ezért számukra a költözés nem jelent majd nagy változást. Azonban ez a teljes cég kisebb része, sokak, például az informatikusok számára ez óriási változást jelent majd, hiszen jelenleg három-négy fő dolgozik kisebb irodákban.
A távmunkára visszatérve: fontos célunk, hogy munkastílusuk része legyen az, hogy bizonyos napokon otthonról dolgozzanak majd.

Hogyan készíti fel a vezetőség a munkatársakat erre a nagy változásra?

A költözésre komoly változásmenedzsmenttel, belső kommunikációval, HR szakemberek, szervezetfejlesztők és változásmenedzserek bevonásával készülünk. Mindemellett biztosítottuk, hogy a kollegák előre kipróbálhassák, milyen lesz majd az új székházban dolgozni. A T-Systems épületében kialakítottunk egy olyan 150 fő befogadására alkalmas szimulációs teret, ahol már ezzel a megoldással, shared desk-el, nyílt irodatérben dolgozhatnak próbajelleggel a kollégák, és értékes visszajelzést adnak ahhoz, hogy tovább tudjuk fejleszteni a koncepciót.

A sokszínűséget támogató modern irodaterek mellett fontos szerepet szántok majd a rekreációs, fizikai aktivitást, egészséget támogató környezetnek?



A hatékony működést szolgáló rugalmas és kreatív munkakörnyezet szellemiségében épül a legfelső emeleti fitnesz-wellness központ, az ugyanitt elhelyezkedő 200 méteres kültéri futópálya, vagy a belső zöld kert is, amely az együttgondolkodás, pihenés színtere lesz. Megvizsgáltuk, hogy várhatóan hányan járnak majd biciklivel dolgozni, ezért az épületben több mint 300 kerékpár biztonságos elhelyezésére alkalmas biciklitárolót hozunk létre. Sokat foglalkozunk azzal, hogyan fog zajlani az étkeztetés az épületben, és kikérjük a munkavállalók véleményét abban is, hogy milyen típusú kávézót szeretnének az épületben látni. Tervben vannak olyan okosmegoldások, melyek segítségével a dolgozók hatékonyabban tudnak majd dolgozni, illetve tájékozódni.


Melyek lesznek a legfontosabb HR-feladatok 2018-ban?



A Magyar Telekom egyik legfontosabb prioritása a munkáltatói márka erősítése lesz. Két erős kereskedelmi márkánk van, a T-Systems és a Telekom, mindkettőt munkáltatói márka szempontjából is tovább kell erősítenünk, illetve a Flip, a Magyar Telekom új, májusban indított vezetékes ajánlatot kínáló egyszerű és kötöttség mentes márkája. Bár szinte mindenki tudja, mi az a Magyar Telekom, szeretnénk, ha azt is erősítenénk, hogy cégünk az ország egyik legvonzóbb munkáltatója. A másik fontos küldetésünk a kultúrafejlesztés - growth mindset, azaz fejlődésalapú vállalati kultúrában gondolkodunk. A harmadik prioritásunk, hogy éllovasai legyünk a digitalizációs folyamatoknak. Fontos kérdés, hogy mi, mint veleszületett felhasználói a technológiának, hogyan tudunk technikai szempontból is vonzóvá válni azon szakemberek szemében, akikkel együtt valósítjuk meg a jövő ígéreteit. Akkor leszünk igazán vonzóak az új tudással rendelkező tehetségek számára, ha van egy nagyon erős munkáltatói márkánk, erős munkáltatói márkánk pedig akkor lesz, ha olyan vállalati kultúrát tudunk biztosítani, ami nagyon vonzó a jelöltek számára - minden mindennel összefügg.
  • 2021.05.12SAP Human Experience Summit Miért fontos, hogy a vállalatok a munkavállalókat helyezzék tevékenységük középpontjába? Hogyan növelhető a kollégák hatékonysága és elkötelezettsége egy világméretű járvány idején? Ezekre a kérdésekre is választ ad az SAP Human Experience Summit. A közép-kelet-európai régió HR-eseinek szóló rendezvény interaktív virtuális élményt kínál független és SAP szakértők előadásaival, valamint vállalatok vezetőinek kerekasztal-beszélgetéseivel. A konferencia ingyenes, csupán regisztálni kell. Csatlakozik? Részletek Jegyek
  • 2021.05.13 Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban Olyan vezetőknek és (kulcs) munkatársaknak, (HR) controllereknek, HR-eseknek, pénzügyi szakembereknek ajánljuk a képzést, akik a HR munka hatékonyságát, eredményét mérni, számolni, és ezt begyakorolni szeretnék. Ajánljuk továbbá mindazoknak, akik a munkaerő elemzésének, értékelésének vállalati standardizálását, és mérésének elvét és gyakorlatát megismerni szeretnék. Részletek Jegyek
  • 2021.06.07 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.06.19Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Milyen lesz a jövő irodája?

Nem lesz kisebb, hanem funkcionálisan alakul át - mondja az irodatrendekről Medvedovszky Gergely, az irodabútorok kereskedelmével és irodák... Teljes cikk

Elstartolt az Employer Branding Award 2020

Hatodik alkalommal hirdeti meg a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazó díját, az Employer Branding Awardot a Magyar PR... Teljes cikk

Extra szabadnapot kaptak a Telekom dolgozói

Március 16-án, a hosszú hétvége meghosszabbításaként rendkívüli fizetett szabadsággal köszöni meg a Magyar Telekom vezetősége kollégáik... Teljes cikk